2024-04-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Var har du ftt det ifrn?
Jag har bott i samma hus i 25 r. r skuldfri sen lnge s jag r en av f som ger mitt boende till 100%
Skuldfri. S otroligt korkat.

S okej, jag tror dig. Att vara skuldfri rimmar vl ihop med dina andra korkade inlgg.

Du har aldrig funderat p om ett ln kanske skulle kunna gra dig rikare?
Citera
2024-04-13, 23:41
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
30%? Var har det sjunkigt s mycket?

I snitt. Realt skulle jag kanske lagt till.
Citera
2024-04-13, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Skuldfri. S otroligt korkat.

S okej, jag tror dig. Att vara skuldfri rimmar vl ihop med dina andra korkade inlgg.

Du har aldrig funderat p om ett ln kanske skulle kunna gra dig rikare?
Jag gillar att vara fri frn skuld. Med mina lga driftkostnader s behver jag inte jobba utan kan leva p mitt sparade kapital. Visst hade jag kunnat vara mycket rikare men pengar r inte viktigt efter en viss niv. S jag valde att trappa ner redan som vid 43 men har givetvis arbetat sen dess men enbart deltid. Nu jobbar jag bara nr det r riktigt bra betalt.
Men du har skert rtt i att jag kunde varit rikare. Dremot anser jag att de som jobbar och sliter fr pengar nr de redan har tillrckligt r de riktiga frlorarna.
Citera
2024-04-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
I snitt. Realt skulle jag kanske lagt till.
Men har inte vrdet p din bil, cyckel, klocka, ln, pension, brsportflj m.m. ocks tappat i vrde med ca 20% d?
Citera
2024-04-13, 23:50
Medlem
Citat:
Jag gillar att vara fri frn skuld.
Det fr du grna vara, men det har varit sjukt korkat.
Citera
2024-04-13, 23:55
Medlem
Citat:
Det fr du grna vara, men det har varit sjukt korkat.
Nej, ett medvetet val. Som jag skrev s r mer pengar inte allt fr mig s som det r fr dig.
Troligen fr att du inte har de pengarna. Kanske frstr du mig nr du ocks har 10 miljoner i tillgngar.
Citera
2024-04-13, 23:59
Medlem
Citat:
Nej, ett medvetet val. Som jag skrev s r mer pengar inte allt fr mig s som det r fr dig.
Troligen fr att du inte har de pengarna. Kanske frstr du mig nr du ocks har 10 miljoner i tillgngar.
Pengar r inte allt fr mig heller, men det innebr inte att jag inte bryr mig. Jag gr givetvis det bsta av min situation.

Men du frstr inte vitsen med et?
Citera
2024-04-14, 00:02
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Men har inte vrdet p din bil, cyckel, klocka, ln, pension, brsportflj m.m. ocks tappat i vrde med ca 20% d?

Det vet jag inte. Dremot har min hyreskostnader rasat realt.
Citera
2024-04-14, 00:04
Medlem
Citat:
Pengar r inte allt fr mig heller, men det innebr inte att jag inte bryr mig. Jag gr givetvis det bsta av min situation.

Men du frstr inte vitsen med et?
Men du r ju obegripligt korkad som inte frstr att jag medvetet valt att vara skuldfri och trivs med det och den frihet det ger.
Jag kunde givetvis lnst 4 miljoner och satt in dem p brsen. Men d riskerar jag ju att frlora samtidigt som jag mste dra in 30.000 efter skatt varje mnad r ut och r in.
Nu kan jag leva gott och utan ngon som helst press fr 15.000 per mnad utan att behva arbeta eller bara arbeta lite d och d.
Citera
2024-04-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Det vet jag inte. Dremot har min hyreskostnader rasat realt.
Vet inte? Varfr skulle din hyreskostnad rasa realt men inte din ln eller aktier.....
Citera
2024-04-14, 00:10
Medlem
Citat:
Vet inte? Varfr skulle din hyreskostnad rasa realt men inte din ln eller aktier.....
Fr att man i en bostadsrtt bryr sig, till skillnad frn en hyresrttt.

Jag betalar mindre n 4k i avgift per mnad. Trea p drygt 70 kvadrat, i en av vra strsta stder. Motsvarande hyresrtt i omrdet kostar 8k/mnad. D ingr inte ett gng teve-kanaler, fritt internet och tillgng till gym och relax.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-04-14 kl. 00:14.
Citera
2024-04-14, 00:13
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:

Min ln ja. Mina fonder kollar jag inte s ofta. Min cykel vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in