• 1
  • 2
2022-07-23, 23:27
Bannlyst
Varför har det slutat spöregna i Sverige?
2022-07-23, 23:30
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det har det inte ..
2022-07-23, 23:31
Medlem
Hörde att det spöregnade i Skövde igår.
Fullständigt skyfall.
Trafiken stod nästan stilla.
2022-07-23, 23:31
Medlem
Lilabanans avatar
Har ju fullkomligt öst ner regn vid minst 2-3 tillfällen här i Stockholm denna sommar.
Senast redigerad av Lilabanan 2022-07-24 kl. 00:28.
2022-07-23, 23:34
Medlem
neuron-drones avatar
Beror väl på vad man menar. Det har spöregnat enligt min definition. Men om man menar så att man inte ser handen framför sig så att man måste stanna med bilen pga ingen sikt, så är det 15 år sedan jag upplevde det. Men då bor jag i Mälardalen, och vi har ju direkt inte extremväder. Man behöver berg för att riktiga regnmoln ska formas.
2022-07-23, 23:37
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Beror väl på vad man menar. Det har spöregnat enligt min definition. Men om man menar så att man inte ser handen framför sig så att man måste stanna med bilen pga ingen sikt, så är det 15 år sedan jag upplevde det. Men då bor jag i Mälardalen, och vi har ju direkt inte extremväder. Man behöver berg för att riktiga regnmoln ska formas.

Exakt, det spöregnar verkligen i Sverige men man behöver vara på ”rätt” ställe för att uppleva det. Före midsommar regnade det så in i helvete en dag att regnvattnet inte rann undan och det var stora sjöar runt husgrunden i Lysekil.
2022-07-23, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Varför har det slutat spöregna i Sverige?

Det har det inte! Samma skitväder som det alltid varit oavsett vad Greta, Bolund eller andra fanatiker påstår.
2022-07-23, 23:52
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mecika
Det har det inte! Samma skitväder som det alltid varit oavsett vad Greta, Bolund eller andra fanatiker påstår.

Exakt nu kommer den extrema värmeböljan sa dom, jo visst de varade i 3 dagar haha
2022-07-23, 23:54
Medlem
Ghastens avatar
Spöregnat här i Stockholm många gånger senaste månaderna
2022-07-24, 00:22
Medlem
revodnebs avatar
Bara för att det inte spöregnar hos dig så innebär det inte att det inte gör det hos mig.
2022-07-24, 00:51
Medlem
KarlFarbmans avatar
Åk till Göteborg så ska du få se.
2022-07-24, 02:13
Medlem
Hamprs avatar
Bor i Skåne och här kan man verkligen förundra sig över nederbörden.

När jag var yngre så hade vi ofta kraftiga regnskurar och åska, framför allt vid väderombyte så åskade det kraftigt på somrarna. Nu för tiden blir det oftast bara lite mulet och sen är väderombytet klart. Har man "tur" så blir det lite duggregn eller så att säga en normalskur utan överdrivet mycket regn. 30 grader ena dagen, 16 grader dagen efter = lite mulet mellan dagarna..
Det har för övrigt åskat en gång i år, besvikelsen är enorm. Ofta så kan jag notera att det kan åska och regna en hel del över Danmark, men så fort det passerar sundet så dör det alltid ut.

Om man bara ska gå in på regndagar under sommaren så kan jag inte ens minnas en ordentlig regndag i närtid. Ofta småregn eller duggregn, helmulna dagar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in