Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-08-24, 18:56
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vart står det att han stoppar pengarna i egen ficka? Om han gör det förutsätter jag att partiet betalar sociala avgifter och skatter annars kommer han att sitta bakom lås och bom med alla dessa han hatar. Naturligtvis kan han inte tillgodogöra sig pengar som partiet får i bidrag. Partiet är en juridisk person han en fysisk person. Skattelagstiftningen sätter stopp för att han kan stoppa pengarna i egna fickor
Han har uttryckligen sagt att de jobbar ideellt så "ni får gärna donera". Eftersom han inte käkar luft och bara jobbar med Afs är det ju uppenbart att han lever på donationer. Men det är något han allena verkar göra då han sitter på kontrollen av allt.
Citera
2022-08-24, 19:00
  #74
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Siffrorna ljuger inte. 20 procent har utomvästlig bakgrund. Sluta försöka dribbla bort det genom att länka någon video på youtube.

Om siffrorna inte ljuger varför uppger du 1 miljon, 3 miljoner och nu säger du 20% Betyder det 2 miljoner?
Youtube filmen är från sossarnas valmöte i bräcke en liten håla i Jämtland. Alla har utomeuropeisk bakgrund.

Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Vi har 3 miljoner med utländsk bakgrund i Sverige.

Vi har 1 miljon med utomvästlig bakgrund.

Vilka siffror tittar du på? hur långt tillbaka går dom? räknas dom som fötts här för utomvästlig? räknas deras barn dvs tredje generation som utomvästlig?

Siffrorna du tittar på måste du källgranska ett enkelt sätt är att lägga ner mobilen och titta ut genom fönstret.
Hur ser det ut? är 1 av 10 utomeuropeisk eller är det kanske så många som 6 av 10?

Gå förbi några skolor där du bor, hittar du någon skola där svenskarna är minst 50%?
Förmodligen inte, är det inte lite konstigt när dina siffrorna säger att bara 10-20% av befolkning har utomeuropeiskt ursprung?
Citera
2022-08-24, 19:43
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Han har uttryckligen sagt att de jobbar ideellt så "ni får gärna donera". Eftersom han inte käkar luft och bara jobbar med Afs är det ju uppenbart att han lever på donationer. Men det är något han allena verkar göra då han sitter på kontrollen av allt.
Då borde han bli anmäld till skatteverket, dom skulle säkert uppskatta att få en anmälan om det som står i trådstarten stämmer. Då ska han åka dit
Citera
2022-08-24, 20:11
  #76
Medlem
SD tappar mandat för att de är ett överflödigt globalistparti bland så många andra globalistpartier.

När globalisterna säger att de vill ha vaxx-pass är SD först med att införa det på sin partikongress och när globalisterna säger att de vill vara med i NATO, vill SD också vara med i NATO.

SD kommer aldrig lösa invandringen. I bästa fall tar de cred för tillfälligt minskad invandring efter att globalisterna harmoniserat Sveriges invandringspolitik med övriga Europas, men sedan glider vår EU-kvot uppåt och uppåt allt eftersom tiden går.

Det finns ingen omedelbar demokratisk lösning på globalistproblemet, men med AfS i riksdagen kan vi konvertera en del av det forumet till en megafon för sanningen.
Citera
2022-08-24, 20:23
  #77
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Tyvärr misstog jag mig på GK.

Trodde att han skulle starta ett parti som hade en mer tydlig inriktning på:
sänka skatter, minska byråkratin, lag och ordning, riktigt försvar och anti-EU.

Nu är det tyvärr mer av ett NMR-light.

Får ta och hålla med här. Trist att AfS har blivit ett enfrågeparti. Tror tyvärr det är fel strategi.
Citera
2022-08-25, 10:44
  #78
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
I grunden har AfS en bra politik i deras kamp mot globalismen och kritik av etablissemanget. Och Kasselstrand har många bra poänger mot SD och Åkesson.

Men Gustav är ändå jävligt obehaglig. När han var med i SD så var han i intervjuer/utfrågningar väldigt lugn och pratade fint och lät som någon som inte skulle göra en fluga förnär.

Nu med AfS går han all in och säger att 1 miljon blattar ska hem (det är exakt 1 miljon individer i Sverige med utomeuropeisk bakgrund). Att det bara ska bo i stort sett etniska svenskar i Sverige. Tycker det är lite väl extremt att skicka hem i stort sett varenda utomeurope trots att dom är födda här, arbetar här, skötsamma och är välintegrerade i samhället och inte har något annat land än Sverige i stort sett.

Snacka om dubbelspel. Man blir lite rädd hur många sådana extrema personer som kan vara kvar i SD med stort inflytande. Men lyckligtvis blir man inte en timme för sen om man yttrar den typen av åsikter inom SD.

Hade definitivt röstat afs om jag var svensk. Men eftersom jag är blatte så tar jag det säkra före det osäkra och röstar SD trots min kritik mot deras anpassning till M och svängning i EU och NATO-frågan. Dessutom ser jag ett akut behov av en ny regering med SD-inflytande där främst migrationen och brottsligheten tas itu som första prioritet. Där finns inte utrymme och tid att vänta på afs.
Är väl fler än en miljon utomeuropéer i Sverige?

När kom du/dina föräldrar hit?

Är ditt hemland så hemskt att det inte går bo i?

Samt är du kriminell? Du är ju bra på svenska, har du anpassat dig till det svenska samhället eller vad ligger dig närmast?
Citera
2022-08-25, 17:45
  #79
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
...
Att Kasselstrand, AfS, skulle vara hemska för att de pekar på problemen är ett villspår. Vilka skapade det vi står inför? Vad har du för förslag kring alla utländska medborgare som lever på dig o mig? Det finns inga färdiga program eg, allt får utvärderas över tid. Man saker behöver göras.
Det är inte därför de är "hemska". Problemet finns och det har AfS helt rätt i enligt min mening!

Problemet är snarare hur de vill lösa problemen. Det känns väldigt urskillningslöst och i princip omöjligt utan att begå folkmord eller etnisk rensning. "Skicka hem alla blattar som inte bidrar" låter ju bra - det är bara det att de länder som de kommer ifrån inte vill ha tillbaka dem! Jag tänker då främst på Somalia, Syrien och Afghanistan.
Citera
2022-08-25, 20:19
  #80
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Det är inte därför de är "hemska". Problemet finns och det har AfS helt rätt i enligt min mening!

Problemet är snarare hur de vill lösa problemen. Det känns väldigt urskillningslöst och i princip omöjligt utan att begå folkmord eller etnisk rensning. "Skicka hem alla blattar som inte bidrar" låter ju bra - det är bara det att de länder som de kommer ifrån inte vill ha tillbaka dem! Jag tänker då främst på Somalia, Syrien och Afghanistan.

Folkmord? Att göra en genomgång av hur medborgarskap utdelats är inte folkmord, inte heller verka för återvandring. Få länder likt Sverige har misskött saken som "vi" gjort. Vi sitter i skiten för att (S) skapat detta (postmarxism/"offergrupper".. och ja även s k Nya Moderaterna under F R). Det är hög tid ta tag i flera oerhörda felbeslut.

Få anser att partier kan veta exakt hur saker ska hanteras i svåra frågor m e n AfS har tagit ett grepp. Pekat mot en nödvändig åtgärd. Fler lär komma efter. Jag röstar aldrig för att ett parti har ett exakta program för en sak de vill utföra men AfS har pekat åt rätt håll. Något måste göras ang migranters bidrag, medborgarskapens utdelning, bidrag kopplade till återvandring och, eller inte ha rätten till all välfärd då de som betalat in skatt kommer få mycket låga pensioner m m, svenskar alltså. P g a en vulgär politik. Pågående.
Man glömmer att det faktiskt finns vinster för migranter också. FN har även återvandringsprogram. Sverige ger bidrag till många länder vilket kan ge förhandlingsutrymme kring återflytt. Frågan kring återvandring är en process som kommer ta flera år (om det sker under ett politiskt grepp). Det kan absolut ske på ett schysst sätt och även med ekonomiskt stöd. Men ut direkt med brottslingar till något land med fängelser vi upphandlat.. 2021 skedde i runda tal *28 våldtäkter per dag* om totalantalet delas med 365 dagar.
Folkmord el rättare sagt planen göra etniska svenskar i minoritet pågår redan i Sverige för att inte glömma kriminaliteten som många ggr har rena etniska orsaker. Vi mot dem som även bottnar i ressentiment el hat mot svenskar. Jag lägger de styrande i vågskålen och AfS i den andra; vilken skål åker ner p g a tyngden felbeslut och orealistisk farlig politik?
__________________
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2022-08-25 kl. 21:04.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in