Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-10-16, 00:19
  #25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Fast nu tänker du på de finare Samyangnudlarna, Buldak etc. Det TS pratar om är de billiga nudlarna i rutig förpackning som brukar kosta fem spänn styck på rea.

Jag tycker de billiga Samyang är helt okej, även om Nissin är bättre. De dyrare Samyang är ännu bättre än Nissin men har en lite annorlunda konsistens, om jag inte minns fel har de tapiokamjöl eller nåt i nudlarna så det blir en lite slemmig konsistens.


Kan det vara så att du är den enda här inne som fått grepp om att det är de billiga 5 kronors nudlarna det handlar om och ingenting ingenting annat?
Citera
2022-10-16, 08:57
  #26
Medlem
Köper du bra råvaror och lagar allt från grunden så kan du ju äta nudlarna till. Äter du bara nudlar så är det ju endast skit in. Märkligt att ohälsosamma alltid fokuserar på det dåliga. Ett tecken på att man är beroende av skitmat skulle jag tyvärr tro. Rör du dig inte mycket på dagarna så bör du äta keto och då kan du hoppa nudlar (kolhydrater). Man behöver en aktiv livsstil för kolhydrater.
__________________
Senast redigerad av JohnWicks 2022-10-16 kl. 09:05.
Citera
2023-02-22, 19:58
  #27
Medlem
Mogaku-sans avatar
Inget fel med Samyang nudlar ifall man blir hungrig på kvällen. Dock inget som man äter överdrivna mängder av.
Citera
2023-03-18, 18:35
  #28
Medlem
Prova olika nudlar från Nongshim
Citera
2023-03-20, 23:15
  #29
Medlem
Bertil85s avatar
Nu är de flesta samyang ramen nudlarna veganska de dem skickar på export.

Värt att veta.
Citera
2024-07-22, 22:44
  #30
Medlem
Actuallysos avatar
Näe jag tycker dom nudlarna är okej. Brukar ha stekt korv med nudlarna.
Citera
2024-07-23, 19:27
  #31
Medlem
Vem0ths avatar
Samyangnudlarna du hittar med ikoniska rödvit, blåvit, grönvit, lilavit och brunvit förpackning är deras budgetnudlar som skeppas planeten runt för att vara specifikt budgetnudlar. Samyang har utöver det riktigt fina kvalitetsnudlar som bland annat Buldak-serien och min personliga favorit Hot Chicken Jjajang som är perfekt i alla stunder.

Precis som Nissin Demae är Nissins budgetnudlar. Dock så levererar Nissin ännu billigare varianter till USA, Kanada och Mexico för att just konkurrera mot andra budgetmärken. Nissin har mer exklusiva nudlar om man söker runt på nätet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in