Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-30, 23:40
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Eddie Malmberg sitter alltså och kör en 10 ton tung lastbil som a-traktor, medans andra 15 åringar knappt kan hålla sig på vägen med en vanlig 740..

https://www.expressen.se/nyheter/edd...tor-overkligt/
Visst, jag ska inte dra alla över en kam - den här killen verkar skötsam, men jag tycker inte det skulle kännas säkert och möta en lastbil med en LGF-skylt på med tanke på alla dödsolyckor som varit den senaste tiden.

Vad tycker ni om A-traktorer egentligen?
Jag tycker skiten ska förbjudas och ungdomarna kan gott återgå till att köra moppe.
Citera
2022-10-30, 23:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Eddie Malmberg sitter alltså och kör en 10 ton tung lastbil som a-traktor, medans andra 15 åringar knappt kan hålla sig på vägen med en vanlig 740..

https://www.expressen.se/nyheter/edd...tor-overkligt/
Visst, jag ska inte dra alla över en kam - den här killen verkar skötsam, men jag tycker inte det skulle kännas säkert och möta en lastbil med en LGF-skylt på med tanke på alla dödsolyckor som varit den senaste tiden.

Vad tycker ni om A-traktorer egentligen?
Jag tycker skiten ska förbjudas och ungdomarna kan gott återgå till att köra moppe.

En kompis till mig på 80-talet hade också en liknande men absolut inte lika fin. Helt vansinnigt att det är ok att köra på mopedkort.
Själv kan man köra dubbeldäckare på b-kort och det är lika idiotiskt. Måste givetvis vara klassad som husbil men helt lagligt ändå.
Citera
2022-10-30, 23:53
Medlem
volvo666s avatar
Positivt överraskad, förväntade mig blankt nån gamla vabis som rört sig runt bland ungdomar en tid. Förvisso en "riktig" epa men den enda jag vet på rak arm som är tung nog. Innovativt och fint av farsan!
Citera
2022-10-30, 23:58
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Tycker det är kul att svenska ungdomar i Swedistan har ett motorintresse i dagens trams-Sverige.

Enligt pk-fjollorna och vänsterfikusarna ska ju svenska ungdomar uppfostras till att bära kvinnokläder oavsett kön, sminka sig, ha källsortering som hobby och avguda kissblattar.

Det är bara fattiglappar/vänsterfikusar och miljöfjollor som stör sig på dagens svenska motorintresserade ungdom.

Samma människor som lipar över a-traktorer, brukar stå och applådera åt kissblattarna som kommer på en stulen cross från 1997, eldar bilar och bränner däck i en Audi RS6 med "bruuschurna" då är det "häftigt" och "rebelliskt" istället. Wahibi, Abdullah och Mahmoudi hyllas!

Men Adam, Linus och Johanna, som kör A-traktor och tävlar i Motocross på fritiden ska skämmas, och bekämpas!
Nu vet inte jag var du drog den slutsatsen ifrån det jag skrev men jag håller med dig, det är kul att svenska ungdomar har bilintresse.

Dock tycker jag inte de är redo att köra bil även om bilarna framförs i 30. Vilket dom sällan gör.

Se bara hur många olyckor dom är involverade i.

Näe, dom får hålla sig till moppe tills dom blir 18.
Citera
2022-10-30, 23:59
Bannlyst
Citat:
Nu vet inte jag var du drog den slutsatsen ifrån det jag skrev men jag håller med dig, det är kul att svenska ungdomar har bilintresse.

Dock tycker jag inte de är redo att köra bil även om bilarna framförs i 30. Vilket dom sällan gör.

Näe, dom får hålla sig till moppe tills dom blir 20.

Svamlar du om? Jag citerade inte ditt inlägg i tråden. Jag lämnade min åsikt i tråden, inget citat.
Citera
2022-10-31, 00:00
Medlem
volvo666s avatar
Citat:

Näe, dom får hålla sig till moppe tills dom blir 20.
På senare tid läser vi om allvarliga olyckor med dessa a-traktorer. Till sanningen hör att det är mopedbilar som dödar folk. Förvisso en och annan volvo varje år som råkar ut för allvarlig olycka. Men dessa är parenteser i statistiken.
Citera
2022-10-31, 02:21
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Vad MILJÖVÄNLIGT att flytta 10 ton för att en 15årig skall transportera sig och leka.
Citera
2022-10-31, 02:26
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Tycker det är kul att svenska ungdomar i Swedistan har ett motorintresse i dagens trams-Sverige.

Enligt pk-fjollorna och vänsterfikusarna ska ju svenska ungdomar uppfostras till att bära kvinnokläder oavsett kön, sminka sig, ha källsortering som hobby och avguda kissblattar.

Det är bara fattiglappar/vänsterfikusar och miljöfjollor som stör sig på dagens svenska motorintresserade ungdom.

Samma människor som lipar över a-traktorer, brukar stå och applådera åt kissblattarna som kommer på en stulen cross från 1997, eldar bilar och bränner däck i en Audi RS6 med "bruuschurna" då är det "häftigt" och "rebelliskt" istället. Wahibi, Abdullah och Mahmoudi hyllas!

Men Adam, Linus och Johanna, som kör A-traktor och tävlar i Motocross på fritiden ska skämmas, och bekämpas!

Nu blandar du äpplen och päron, vi är många som ogillar både a-traktorer på allmänna vägar OCH för mycket MENA-invandrare. När a-traktorer blir förbjudna i rusningstrafik så kommer de bli mer accepterade, nu utgör de ett för stort störningsmoment för oss samhällsbärare.
Citera
2022-10-31, 02:43
Medlem
Citat:

NEJ!!! Det ska vara tillåtet att köra tunga A-traktorer på vägen, det är därför det heter A-traktor!

Ska det vara såå jävla svårt att fatta att alla har rätt att köra på vägen!
Citera
2022-10-31, 02:53
Medlem
Soperents avatar
Har inget emot att ungdomar har a-traktor eller mopedbil även om det kan vara riktigt irriterande när man ofrivilligt ligger bakom dem ibland. Men är lite förundrad över hur man kan få framföra ett så tungt fordon på AM-kort.
Senast redigerad av Soperent 2022-10-31 kl. 02:57.
Citera
2022-10-31, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soperent
Har inget emot att ungdomar har a-traktor eller mopedbil även om det kan vara riktigt irriterande när man ofrivilligt ligger bakom dem ibland. Men är lite förundrad över hur man kan få framföra ett så tungt fordon på AM-kort.

Varför då? Man får ju köra en jordbrukstraktor som väger lika mycket?
Citera
2022-10-31, 04:07
Medlem
Soperents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Varför då? Man får ju köra en jordbrukstraktor som väger lika mycket?

Ja det stämmer, har nog aldrig tänkt på det då jag sällan ser de så långt utanför gårdar. Kanske fler istället ska ta sin jordbrukstraktor till skolan eller donken.
Senast redigerad av Soperent 2022-10-31 kl. 04:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in