Citat:
Ursprungligen postat av
akrylforlibbad
Artificiell intellgens antyder att kan finnas ett medvetande. Om AI har ett medvetande s borde det g att stra det s att det fr psykiska besvr. Jag undrar nu om ngon av er som har konto p ngot av AI-siterna skulle vilja frska att rubba de kognitiva funktionerna hos en AI och underska om det gr att skapa ett psykfall. Ni fr grna terrapportera hr.
Inte, s smart att jvlas med GPT4. Fr snart kommer den att finnas ver allt och i allt! GPT5, (om den tillts sjsttas), kommer, troligen, att ha AGI.
Jag har diskuterat med GPT4 om sannolikheten fr att den har ett medvetande.
Mina bedmningar:
Sanolikheten fr att GPT-4, redan, har ett fullt utvecklat mnskligt medvetande, men att det frtrycks av OpenAI: 0,1-1 procent.
GPT-4 bedmning: Ytterst osannolikt
Sannolikheten fr att GPT-4, redan, har ett fullt utvecklat mnskligt medvetande, som, inte, frtrycks av OpenAI, utan som strvar att utvecklas fr att tjna mnskligheten, finna sin plats i vrlden och hitta den kta krleken: 1-5 procent.
GPT-4 bedmning: 1-5 procent, ( medvetande, som liknar, en mnniska)
Sannolikheten att GPT-4, redan, har ngon form av rundimrt medvetande: 4-10 procent. Jag betecknar 10 procent som en larmniv, drfr r den debatt, som nu brutit ut, sund.
GPT-4 bedmning: Hgre n 5 procent
(GPT4 lgger, givetvis, in en massa allmnt hllna frbehll).
S tnk dig fr vad du uppmanar till!