2023-04-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
S du som har koll, kan du sga vad som r s "smart" med chatgpt? det r inte speciellt svrt

Nu var det ditt korkade inlgg om programmerare jag invnde emot. Varfr skriver du sdant skit nr du har noll koll?
Citera
2023-04-01, 23:04
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
S du som har koll, kan du sga vad som r s "smart" med chatgpt? det r inte speciellt svrt

Lycka till att f svar. Ty de chatgpt-fanboys i trden som kallar andra "korkade" och liknande invektiv, skriver aldrig ngot sjlva som skulle ge ett exempel p deras frmodade intelligens eller ens p en djupare frstelse av tekniken bakom.

De som verkat mest tekniskt insatta hr r faktiskt de som varit lite avvaktande infr chatgpts kapacitet.

Men det r klart att vissa obegvade opportunister r entusiastiska. De som ser en chans till gratis innehll till sina SEO-optimerade spam-webbplatser, spam-mail frfattare, lata informatrer, fuskande hgstadieelever och annat trash. Medelmttor ofrmgna annat n imitation
Citera
2023-04-01, 23:05
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nu var det ditt korkade inlgg om programmerare jag invnde emot. Varfr skriver du sdant skit nr du har noll koll?

Du skriver inget i trden som visar p att du sjlv har koll eller ngon teknisk frstelse.
Att upprepa att andra r korkade eller har noll koll ger inte det resultatet gubben.
Citera
2023-04-01, 23:07
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Lycka till att f svar. Ty de chatgpt-fanboys i trden som kallar andra "korkade" och liknande invektiv, skriver aldrig ngot sjlva som skulle ge ett exempel p deras frmodade intelligens eller ens p en djupare frstelse av tekniken bakom.

De som verkat mest tekniskt insatta hr r faktiskt de som varit lite avvaktande infr chatgpts kapacitet.

Men det r klart att vissa obegvade opportunister r entusiastiska. De som ser en chans till gratis innehll till sina SEO-optimerade spam-webbplatser, spam-mail frfattare, lata informatrer, fuskande hgstadieelever och annat trash. Medelmttor ofrmgna annat n imitation
-
Bra sagt.
Italien r frst med att pausa Ai.
Fattar inte hur dom skall lyckas med det men jag antar att det snder en signal.

Italy becomes first western country to temporarily ban ChatGPT & launch a probe | WION Live
https://www.youtube.com/watch?v=Ml4YG2P88Dk
Citera
2023-04-01, 23:07
Medlem
Citat:
Du skriver inget i trden som visar p att du sjlv har koll eller ngon teknisk frstelse.
Att upprepa att andra r korkade eller har noll koll ger inte det resultatet gubben.

Om du har ngot att invnda emot ft du grna citera det och frklara vad du inte hller med om. Klarar du det, nej frmodligen inte.
Citera
2023-04-01, 23:09
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Nej det r inte samma sak. En skmotor kan inte resonera och diskutera om ett mne men det kan Chatgpt. Bttre n mnga anvndare hr.

Chatgpt kan inte resonera , chatgpt kan genom sprklig imitation ge intrycket av att du samtalar med den och drefter ge dig information den har lagrad i sin databas.

Att chatgpt inte frm tnka p en mnniskas niv mrks framfrallt p dess ofrmga att skapa humor eller litteratur av ngot slags verkshjd.
Citera
2023-04-01, 23:11
Medlem
Citat:
Chatgpt kan inte resonera , chatgpt kan genom sprklig imitation ge intrycket av att du samtalar med den och drefter ge dig information den har lagrad i sin databas.

Att chatgpt inte frm tnka p en mnniskas niv mrks framfrallt p dess ofrmga att skapa humor eller litteratur av ngot slags verkshjd.

Den r bttre p det n vad du r.
Mjligen bortsett frn det om humor fr du r rtt komisk.
Citera
2023-04-02, 00:20
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Den r bttre p det n vad du r.
Mjligen bortsett frn det om humor fr du r rtt komisk.

1. Nej det r den inte. Chatgpt frmr skapa sammanhngande texter men inte undertext eller intertextuella betydelseskikt. Rent formmssigt klarar den inte ens av att rimma.
2. Ok!
Senast redigerad av swimp78 2023-04-02 kl. 00:24.
Citera
2023-04-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
S jag kommer troligtvis byta ut 90% av mina google skningar nr jag fr svaret direkt. Anvnder det dagligen till min hemsida dr jag skapar flytande och bra text.

Ja, det stmmer verkligen. ChatGPT slr Google p fingrarna alla gnger om man vill ha en snabbt, precist och koncist svar.

De som tror att detta r ngon verhajpad fluga har inte fattat ngot. Vi r bara i brjan av en brant utvecklingskurva.
Citera
2023-04-02, 01:38
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det du skriver ovan r din hypotes om vad det djupa neutrala ntverket r kapabelt till. Men det finns en inbyggd komplexitet hr som ingen mnniska kan greppa. Det kan vara s att de har byggt en konstgjord hjrna som vi inte har frmgan att begripa. Den visar redan nu tecken p intelligent resonerande. T.ex kan den frklara vad som r roligt i en rolig bild. Det krver mer n att bara ska svar i en textmassa.

Och utvecklingen stannar inte hr. De har gtt ut med att de trnar GPT5 nu och det berknas vara klart i december. Det pratas om att den versionen kan uppn AGI. https://interestingengineering.com/i...uishable-human
Varfr skriver du neutrala ntverk hela tiden?
Citera
2023-04-02, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Ja, det stmmer verkligen. ChatGPT slr Google p fingrarna alla gnger om man vill ha en snabbt, precist och koncist svar.
Vilken typ av frgor gller det hr?

Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
De som tror att detta r ngon verhajpad fluga har inte fattat ngot. Vi r bara i brjan av en brant utvecklingskurva.
Trdens rubrik r ju grovt verhajpad till att brja med d vi pratar just ChatGPT, men den andra meningen lr vl stmma. Sen vet vl egentligen alla om att AI kommer bli makalst fantastiskt. Frgan r nr. Sen fortstter jag vara ganska avvaktande skeptisk och fljer utvecklingen och funderar p hur jag ska kunna utnyttja bristerna systemet.
Senast redigerad av anetregor 2023-04-02 kl. 01:52.
Citera
2023-04-02, 01:55
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Sen vet vl egentligen alla om att AI kommer bli makalst fantastiskt.
Makalst kraftfullt kper jag.
Makalst fantastiskt r jag absolut inte srskilt vertygad om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in