Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-07, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nr du misslyckas med det som andra klarar s r det ett tecken att det beror p dig.
Jag ger upp dig i den hr trden nu. Tack och hej. Du svarar nd aldrig p ngra frgor.
Citera
2023-04-07, 17:13
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Jag ger upp dig i den hr trden nu. Tack och hej. Du svarar nd aldrig p ngra frgor.

Du fick ju svar p din frga och du har ocks ftt tips om att kolla p youtube och lra dig hur du kan prompta den fr bra resultat, det finns mnga bra tips om det dr.

Du verkar mest vara en gnllspik.
Citera
2023-04-07, 17:16
Bannlyst
Citat:
Du fick ju svar p din frga och du har ocks ftt tips om att kolla p youtube och lra dig hur du kan prompta den fr bra resultat, det finns mnga bra tips om det dr.
Ok d, frsker igen, en sista gng. Det var inget bra svar p min frga. Det var ett vldigt dligt svar p min frga och jag frklarar varfr. Tror du att t.ex. NASDAQ skulle anvnda sig av den hr koden fr att validera ett svenskt telefonnummer och i s fall varfr? Du lr f sparken om du committar in sn hr kod p mnga stllen. I Sverige kanske man kommer undan med det.
Citera
2023-04-07, 17:23
Avstngd
Citat:
Ok d, frsker igen, en sista gng. Det var inget bra svar p min frga. Det var ett vldigt dligt svar p min frga och jag frklarar varfr. Tror du att t.ex. NASDAQ skulle anvnda sig av den hr koden fr att validera ett svenskt telefonnummer och i s fall varfr? Du lr f sparken om du committar in sn hr kod p mnga stllen. I Sverige kanske man kommer undan med det.

Vilken tnt du r som bara gnller hela tiden ver dina egna misslyckanden. Lr dig att prompta densom sagt, den kan inte veta om du vill ha kod som bara anvnder ett lib eller egen kod, detta faller p dig.

Hr r svaret jag fick:
Fr att validera ett svenskt telefonnummer i Python kan du anvnda biblioteket `phonenumbers`⁴. Du kan installera biblioteket genom att kra kommandot `pip install phonenumbers` i terminalen. Efter installationen kan du anvnda fljande kod fr att validera ett svenskt telefonnummer:

Kod:
import phonenumbers

def validate_phonenumber(number):
    try:
        parsed_number = phonenumbers.parse(number, "SE")
        return phonenumbers.is_valid_number(parsed_number)
    except phonenumbers.phonenumberutil.NumberParseException:
        return False

Funktionen `validate_phonenumber` tar en strng som representerar telefonnumret som argument och returnerar `True` om numret r giltigt och `False` annars.

Hoppas det hjlper!
Citera
2023-04-07, 17:32
Bannlyst
Citat:
Vilken tnt du r som bara gnller hela tiden ver dina egna misslyckanden. Lr dig att prompta densom sagt, den kan inte veta om du vill ha kod som bara anvnder ett lib eller egen kod, detta faller p dig.
Ja, jag har redan utforskat det dr lite och vet hur jag kan anvnda det och inte anvnda det i stora drag. ChatGPT ger ett vldigt dligt svar, och kod, p en vldigt enkel frga. Nybrjare kommer antagligen anvnda sig av sn kod. Fr mig just nu ger femte trffen p google ett bra svar.
Citera
2023-04-07, 17:34
Avstngd
Citat:
Ja, jag har redan utforskat det dr lite och vet hur jag kan anvnda det och inte anvnda det i stora drag. ChatGPT ger ett vldigt dligt svar, och kod, p en vldigt enkel frga. Nybrjare kommer antagligen anvnda sig av sn kod.

Jag fick ju den kod du ville ha s d borde du inse att du gr ngot som r smre n mig. Ta till dig av kritiken och lr dig istllet fr att grta hela tiden.
Citera
2023-04-07, 17:42
Bannlyst
Citat:
Jag fick ju den kod du ville ha s d borde du inse att du gr ngot som r smre n mig. Ta till dig av kritiken och lr dig istllet fr att grta hela tiden.
Du frstr tydligen inte vad jag gr. Jag testar inte ChatGPT med en frga om hur jag validerar ett svenskt telefonnummer fr mig sjlv utan jag testar det som en anvndare som inte kan Python och/eller programmera skulle gra och ber om vldigt grundlggande saker. I det hr fallet funderade jag lite kort p enklast mjliga frga och den fallerade p det.

Jag testade tidigare lite en ganska komplicerad frga kring insert-hastigheter i PostgreSQL som jag behvde hjlp med p riktigt, men ChatGPT klarade inte av det ngot vidare. Det kan man frst, och det r inget jag frvntar mig heller.
Citera
2023-04-07, 17:45
Avstngd
Citat:
Du frstr tydligen inte vad jag gr. Jag testar inte ChatGPT med en frga om hur jag validerar ett svenskt telefonnummer fr mig sjlv utan jag testar det som en anvndare som inte kan Python och/eller programmera skulle gra och ber om vldigt grundlggande saker. I det hr fallet funderade jag lite kort p enklast mjliga frga och den fallerade p det.

Jag testade tidigare lite en ganska komplicerad frga kring insert-hastigheter i PostgreSQL som jag behvde hjlp med p riktigt, men ChatGPT klarade inte av det ngot vidare. Det kan man frst, och det r inget jag frvntar mig heller.

Jag r en senior utvecklare men jag anvnde inte mina kunskaper nr jag fick det svar du ville ha. Det var allts du som fallerade.
Citera
2023-04-07, 17:57
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Jag ska kika p den sen. Jag skulle vara orolig fr vad som kommer hnda i framtiden. google kan ju f fr sig i ngon stor panda, pingvin eller kanin-uppdatering att sl ner p AI-genererat innehll. Det verkar inte orimligt, srskilt d mycket av innehllet kommer frn en konkurrent. Det r mnga affrsverksamheter som frintats av google p bara ngra veckor.

jo men Google knns lite "frlegat" de har hamnat p efterklken mot fr Microsoft. Jag har till 90 % slutat anvnda Google. anvnder deras karta vilket jag tycker r fantastiskt bra. Mnga har ven bytt ut Google mot Tiktok, allt finns mycket snabbar och enklare dr, man sker ju inte upp ett recept idag p Google, man vill ju ha i videoformat, frmedlat p ett par sekunder.
Citera
2023-04-07, 18:02
Bannlyst
Citat:
Jag r en senior utvecklare men jag anvnde inte mina kunskaper nr jag fick det svar du ville ha. Det var allts du som fallerade.
Jag med, men snarare pensionerad skulle jag sga. Jag ger upp dig helt nu. Tack hej.
Citera
2023-04-07, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
jo men Google knns lite "frlegat" de har hamnat p efterklken mot fr Microsoft. Jag har till 90 % slutat anvnda Google. anvnder deras karta vilket jag tycker r fantastiskt bra...
Ja, jag tycker inte man ens folk anvnda sig av begreppet "googla" lngre, men det hnger kvar vldigt starkt. Sjlv vill jag i mesta mjliga mn undvika internet och inte minst internetsk, men sitter hr nd. "P min tid" (d jag jobbade heltid med SEO, en mrk period) var youtube vrldens nst strsta skmotor. Vet inte hur det ser ut idag annat n att jag har sett att dom fortfarande troligen vilseleder mobilskningar i den utstrckning dom kan.

Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
...man sker ju inte upp ett recept idag p Google, man vill ju ha i videoformat, frmedlat p ett par sekunder.
Vill man?
Citera
2023-04-07, 18:08
Avstngd
Citat:
Jag med, men snarare pensionerad skulle jag sga. Jag ger upp dig helt nu. Tack hej.

Ja du verkar rtt gaggig och grinig, svrt att ta till dig ny teknik mrker jag.
Varfr misslyckas du stndigt med det jag lyckas med nr det gller GPT tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in