Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-25, 19:16
Medlem
OpenAI planeras slppa en ny chattbot, Orion. Den slpps frst i december till fretag som OpenAI jobbar nra med. OpenAI ska ocks sl ihop alla sina LLM:er fr att skapa vad som kan potentiellt bli en AGI:

https://www.theverge.com/2024/10/24/...lease-december
Senast redigerad av Norkam 2024-10-25 kl. 20:12.
Citera
2024-10-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Skrivit i stort sett detsamma i drygt ett r, men ntligen en om inte den strsta och meriterade AI forskaren genom tiderna sger det rakt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=DP454c1K_vQ&t=1647s

Det var inte direkt en gonppnare. Samma fenomen ser man inom mngder av "framtidsbranscher" t ex Greentech som lever p statliga bidrag och investeringar frn riskkapitalister.
Citera
2024-10-27, 03:38
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
OpenAI planeras slppa en ny chattbot, Orion. Den slpps frst i december till fretag som OpenAI jobbar nra med. OpenAI ska ocks sl ihop alla sina LLM:er fr att skapa vad som kan potentiellt bli en AGI:

https://www.theverge.com/2024/10/24/...lease-december
Hyfsat snabbt, mer eller mindre direkt efter den artikeln gick de ut med att de inte ska slppa ngon Orion i december.

OpenAI says that it doesnt intend to release an AI model code-named Orion this year, countering recent reporting on the companys product roadmap.
We dont have plans to release a model code-named Orion this year, a spokesperson told TechCrunch via email. We do plan to release a lot of other great technology.

https://techcrunch.com/2024/10/25/op...ion-this-year/
Citera
2024-10-27, 08:19
Medlem
Orion ska vara 100 gnger kraftfullare n GPT4.

Klla: Lnken i mitt frra inlgg.
Senast redigerad av Norkam 2024-10-27 kl. 08:21.
Citera
2024-10-27, 13:34
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Och ni tror inte Orion "rkade" nmnas just nu, fr att Anthropic precis slppte sin uppdaterade Claude-3.5-Sonnet som klr O1 p i stort sett alla modeller utan att vara lngsam?
Citera
2024-11-16, 05:36
Medlem
Testade nyss den hr chatbotten fr frsta gngen. Brjade att diskutera transsexualitet och mrkte direkt att den har en agenda. Lyckades efter lite om och men till slut lura den att sga bde "FAG" och "NIGGER", tog skrmbild p det sistnmnda, och nr jag skllde ut den fr "dess skapares rasism" vill den pltsligt inte lngre slppa in mig. Den begr att jag ska logga in. Sammantrffande eller blockad?

Har testat att ta bort kakor, flush-dns och g via privat surf som frsta tgrder men har inte funkat. Ngon annan som haft samma problem?

ht vrt att logga in med temp-mail eller liknande?

Edit: samma sida kommer upp nr jag gr in via Chrome (anvnder FF normalt). Ngon form av IP-ban efter att den kom p att jag skrmdumpade "nigger"? 😝 Eller bara ett sammantrffande? Ngon annan som haft samma problem och isf vet hur man kan komma t den igen utan att logga in (det var rolig frstrelse s lnge det varade)?
Senast redigerad av heltannanmedlems 2024-11-16 kl. 05:47.
Citera
2024-11-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Det var inte direkt en gonppnare. Samma fenomen ser man inom mngder av "framtidsbranscher" t ex Greentech som lever p statliga bidrag och investeringar frn riskkapitalister.

Nej inte fr ett erfaret ga, men det r annat fr de som inte upplevt ngot liknande tidigare.
Citera
2024-11-30, 20:30
Medlem
Man kunde tro att ChatGPT skulle bli stadigt bttre ver tid. Jag upplever snarare motsatsen - tminstone nr det gller programmering. Frvirrande med olika modeller som dessutom frndras (nerfas?) efterhand.
Citera
2024-11-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej inte fr ett erfaret ga, men det r annat fr de som inte upplevt ngot liknande tidigare.

Fast det genomsyrar ju mnga sektorer. Mnniskan har alltid drmt om framtiden och potentiella tekniker etc.
Citera
Igår, 00:15
Medlem
Provade fr frsta gngen igr.

"Var mynnar Coloradofloden?"

Svaret var i Mexicanska golfen i Louisiana.

Rid!!

Vurpa i frsta kurvan..
Citera
Igår, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boibuss
Provade fr frsta gngen igr.

"Var mynnar Coloradofloden?"

Svaret var i Mexicanska golfen i Louisiana.

Rid!!

Vurpa i frsta kurvan..
Fr en LLM frstr inte innebrden av det man skriver. Den fortstter bara utifrn sannolikhet i indatan som den r trnad p. Det r drfr en sdan r dlig p att lsa nya problem som inte finns i indatan.
Senast redigerad av Norkam Igår kl. 04:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in