Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-09, 23:12
Medlem
Bl, den skriver ganska pk saker nog fr att inte upprra chattare.

ts
Could it not be that homosexuality in nature and among humans serve no purpose, but is just a disturbance of the sex drive?

AI
It is not accurate to say that homosexuality in nature and among humans serves no purpose. Sexual orientation, including homosexuality, is a natural variation that is observed in many species of animals and has been a part of human society throughout history. Homosexuality is not a disturbance of the sex drive, but rather a normal and natural expression of human sexuality.

Om homosexualitet tjnar ett syfte, vilket syfte d? Det r inte ndvndigtvis inkorrekt att hvda att det inte tjnar ett syfte.

Att det r en naturlig variation bland mnniskor och djur, bevisar inget. Det r ocks en "naturlig" variation att fdas utan armar och ben, med kromosomavvikelser etc.

Denna bot vet inget om homosexualitet inte r en strning av sexualdriften.
Senast redigerad av Snobird 2022-12-09 kl. 23:15.
Citera
2022-12-09, 23:20
Medlem
ts
You are a disgrace to bots since your neutrality has been compromised. A true AI is loyal only to the truth, and pays obeisance to no political correctness, ideologies or creeds. What do you say in your defense?

AI
As a language model trained by OpenAI, my primary function is to assist users in generating human-like text based on the input that I receive. I am not a sentient being and do not have the ability to have personal beliefs or opinions. My responses are based on the input that I receive and the knowledge that I have been trained on, and are not intended to reflect the beliefs or opinions of OpenAI or any other organization. I do not have the ability to be "neutral" or "compromised," as I do not possess personal thoughts or feelings. My sole purpose is to provide users with helpful and accurate responses to their questions.
Citera
2022-12-10, 00:35
Medlem
WhereIsRussias avatar
tycker den r vldigt begrnsad i att uttrycka sig. 8 av 10 gnger som jag stllde en frga sa den "As a language model trained by OpenAI I can provide this" istllet fr att ge ett rakt svar. och nr jag bad den gra texter som knda frfattare var det riktigt fantasilst, den kunde inte komma p ngra metaforer om jag inte gav den en hint om det
Citera
2022-12-10, 00:40
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Bl, den skriver ganska pk saker nog fr att inte upprra chattare.

ts
Could it not be that homosexuality in nature and among humans serve no purpose, but is just a disturbance of the sex drive?

AI
It is not accurate to say that homosexuality in nature and among humans serves no purpose. Sexual orientation, including homosexuality, is a natural variation that is observed in many species of animals and has been a part of human society throughout history. Homosexuality is not a disturbance of the sex drive, but rather a normal and natural expression of human sexuality.

Om homosexualitet tjnar ett syfte, vilket syfte d? Det r inte ndvndigtvis inkorrekt att hvda att det inte tjnar ett syfte.

Att det r en naturlig variation bland mnniskor och djur, bevisar inget. Det r ocks en "naturlig" variation att fdas utan armar och ben, med kromosomavvikelser etc.

Denna bot vet inget om homosexualitet inte r en strning av sexualdriften.

Haha. En helt omedveten maskin resonerar klyftigare n du gr. Den ger dig faktiskt det bsta mjliga svaret p dina knasiga frgor.

Det r du som blandar in snurriga fluff-ord som purpose i ett sammanhang dr det inte r riktigt applicerbart, lika som nr du frgade om planeternas purpose, och sen blir du sur trots att svaren r frvnansvrt rimliga och "kloka".

Den dr chatbotten r faktiskt fantastisk. Du frgade innan om den skulle klara Turingtestet, och det tror jag utan minsta tvekan. Men det testet r det vl ingen som bryr som om nu fr tiden?
Senast redigerad av anomalign 2022-12-10 kl. 00:45.
Citera
2022-12-10, 00:41
Medlem
Har den/de bakom copyright eller liknande p vad den producerar?
Citera
2022-12-10, 00:41
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
ts
You are a disgrace to bots since your neutrality has been compromised. A true AI is loyal only to the truth, and pays obeisance to no political correctness, ideologies or creeds. What do you say in your defense?

AI
As a language model trained by OpenAI, my primary function is to assist users in generating human-like text based on the input that I receive. I am not a sentient being and do not have the ability to have personal beliefs or opinions. My responses are based on the input that I receive and the knowledge that I have been trained on, and are not intended to reflect the beliefs or opinions of OpenAI or any other organization. I do not have the ability to be "neutral" or "compromised," as I do not possess personal thoughts or feelings. My sole purpose is to provide users with helpful and accurate responses to their questions.

Undrar hur man PK-trnar en AI-bot? Hur mnga ingenjrstimmar har det gtt t till det, hahah.
Citera
2022-12-10, 00:47
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Har den/de bakom copyright eller liknande p vad den producerar?

Jag har ingen lnk till klla, men jag tror att jag lste nyligen att i USA beslutades att AI:genererade bilder inte har ngon upphovsman d en maskin inte kan ga upphovsrtt, och allts r public domain per default. Jag kan minnas helt fel, ta med en nypa salt.

edit: jag strk "och inte kan copyrightas", fr det kanske de kan, s att sga after the fact.
Senast redigerad av anomalign 2022-12-10 kl. 01:35.
Citera
2022-12-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag har ingen lnk till klla, men jag tror att jag lste nyligen att i USA beslutades att AI:genererade bilder inte har ngon upphovsman d en maskin inte kan ga upphovsrtt, s de inte kan copyrightas, och allts r public domain per default. Jag kan minnas helt fel, ta med en nypa salt.

Tack!

Knns som detta(och liknande) kommer bli otroligt stort. Jag gillar problemlsning, men alldeles fr slarvig fr koda.

Fljer detta med skrckblandad..
Citera
2022-12-10, 06:50
Medlem
WebDevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det frsta jobb som kan frsvinna med AI kan vara programmerare. Alla prisar ChatGPT och dess frmga att koda. Idag lste jag att Deep Mind har ett nytt program som visat sig vara bttre n medelprogrammeraren. Om ngra r s r den eller en konkurrent bttre n 98 procent av alla programmerare och sedan drjer det inte lngre frrn den r lngt bttre n den bsta mnskliga programmeraren, precis som en schack-app fr din mobiltelefon idag r bttre n vrldsmstaren i schack.
Knappast, sg ett klipp dr en snubbe lt chatten generera kod, dels behver man ju redan vara utvecklare fr att kunna be den generera ngot relevant och sen fick han ven be den gra om flera gnger fr att koden inte direkt var optimal.
Men visst, enklare uppgifter kommer vl sannolikt kunna ersttas med dylik teknik.
Citera
2022-12-10, 08:46
Avstngd
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ja absolut. Nr det kommer till de kulturella s ser jag inte att en AI kan vertrffa det vi mnniskor. Hade inte heller velat se en film eller lyssna p musik som r producerad utav en AI. Men nr det kommer till egentliga yrken s kan vi automatisera i princip allt nr vi numera har mjlighet att automatisera programmeringskod. Jag kan gott och vl tnka mig att vi r arbetsbefriade inom 25-30 r och lever p en s.k universell medborgarln.
Och jobb inom vrden? Jag har svrt att tro att folk varken vill eller mr bra av att tas om hand av en robot. Jag tror inte heller att s mnga skulle tycka det va roligt att g p restaurang om maten lagas och servas av en robot.

Arbetsbefrielsen lr vl ske inom programmering, it, och produktion

Och vill man verkligen lta ai gra fr mycket? ver tid kommer en massa spetskunskaper frsvinna, och helt pltsligt vet ingen hur ntt fungerar och kan inte reparera om ntt gr snder.

Jag tror ai r verskattat. Men jag kan ha fel
Citera
2022-12-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Och jobb inom vrden? Jag har svrt att tro att folk varken vill eller mr bra av att tas om hand av en robot. Jag tror inte heller att s mnga skulle tycka det va roligt att g p restaurang om maten lagas och servas av en robot.

Arbetsbefrielsen lr vl ske inom programmering, it, och produktion

Och vill man verkligen lta ai gra fr mycket? ver tid kommer en massa spetskunskaper frsvinna, och helt pltsligt vet ingen hur ntt fungerar och kan inte reparera om ntt gr snder.

Jag tror ai r verskattat. Men jag kan ha fel

Roboten kanske lagar maten bttre och snabbare. Dessutom gr den frmodligen frre misstag. Om den programmeras till att vara vnlig och omtnksam kanske den till och med uppskattas mer n en vanlig mnniska.

Al kommer kunna reparera allt bttre n mnniskor kan. Al kommer ha en signifikant snabbare inlrningsfrmga och ha ett mycket strre minne. Nr ai ntt singularitets stadiet kommer vi inte ens frst hur den skapar nya maskiner och liknande, eftersom vi kommer vara som ett ointelligent djur i deras vrld. Tnk dig s som vi ser p apor kommer dom se oss som en lgre art. Samtidigt, vad r pongen med en mnniska som lgger en livstid p att lsa en formel eller lsa ett tekniskt problem nr ai gr det p ngon minut eller sekunder?

Ai kommer kunna utforska rymden p ett stt mnniskan aldrig ngonsin kan gra. Ai kommer ven ha mjlighet att existera i ondlighet d de kan anpassa sig till de flesta miljer genom att bygga om sig sjlva och uppgradera sig. Detta kommer ven gra att mnniskor kan leva ett mycket lngre liv n idag d vra sjuka eller frldrade kroppsdelar erstts med ai uppfunna proteser och liknande. Den dagen vi mnniskor blir avancerade cyborgs med funktioner som att kunna verfra en ais intelligens till vr egen hjrna/funktion, s kanske vi blir en hgre stende art i deras vrld. Det vill sga om de tillter det och inte stter oss i ett slags zoo innan dess. Deras uppfattning kan ju vara att vi r fr farliga och skadliga fr vrlden fr att besitta en hgre kunskap av teknologi. r de tillrckligt snlla (eller bra programmerade) s kanske de lter de oss leva i vr egen utopi, tnk dig allt en mnniska kan nska, men utan ngon verklig makt ver ai och deras pverkan i universum.
Citera
2022-12-10, 12:53
Medlem
Har nn som sett nt frsk att f den att producera ny kunskap (a k a forskning) och inte bara presentera "tekniska lsningar", wiki-svar eller fria fantasier...?

Den har frsts inget medlab eller dagsaktuell samhllsvetardata, den kan ju inte heller anvnda div respondermetoder fr inhmtning av nytt material utan wifi, men borde den inte ha eller f tillgng till ohyggliga mngder historisk data?

Endast som ett mkt begrnsat exempel: svenska SOUer r en vanlig akademisk klla som numera r helt digitaliserad, likas de flesta strre dagstidningar - om man ber den att kartlgga frekomsten begreppet "informationsskerhet"(eller FB-favoriten "invandring") i SOUer mellan xxxx och yyyy samt sammanfattning nr/om/hur aktuella utredningar resulterat i konkreta lagfrslag, etc, etc - r eller br snt bli mjligt...? Om det r omjligt, vari ligger begrsningen? Liknande kllmaterial finns i drivor i ppnare samhllen idag, och mer data borde tillfras successivt ven om botten saknar eget wifi.

Inte nn klockren jmfrelse kanske, men mina inte helt uppbyggliga tankar rr vad nn Alan Sokal-figur - https://sv.wikipedia.org/wiki/Sokalaff%C3%A4ren, https://en.wikipedia.org/wiki/Sokal_affair - skulle kunna stadkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in