2025-01-18, 07:33
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
r ChatGPT bttre p att verstta frn svenska till andra sprk n google translate?
Jag tycker det fungerar bttre, visserligen anvnde jag den frn engelska till svenska.

Jag jobbade p att verstta en bok, o jag brjade med Google Translate. Testade sedan ChatGTP o det var mycket smidigare. Man kan mata in en hel pdf-fil (med OCR-text) o sen verstter den hela texten, men tyvrr kan den inte skriva det som en pdf-fil, med t.ex. bilder i, likt Google Translate. Men man fr kopiera o klistra lite.

Hursomhelst blev det knappt ngra fel, den knner t.ex av i vilket sammanhang orden anvnds, s ven ord med flera betydelser blir rtt.
Citera
2025-01-21, 21:29
Medlem
Hur har olika skolor tagit stllning till ChatGPT?
Citera
2025-01-23, 19:38
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag undrar hur mycket man kan gra med ChatGPT och drfr har jag en frga om detta r mjligt nedan eller verlag genom AI.

Jag har en bild p person X som sitter i soffan. Jag har en annan bild p person Y. Jag vill ladda upp bda dessa bilder och be AI skapa en bild dr Y sitter bredvid X i soffan.

r detta mjligt genom AI att generera detta?
Citera
2025-01-23, 20:05
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag undrar hur mycket man kan gra med ChatGPT och drfr har jag en frga om detta r mjligt nedan eller verlag genom AI.

Jag har en bild p person X som sitter i soffan. Jag har en annan bild p person Y. Jag vill ladda upp bda dessa bilder och be AI skapa en bild dr Y sitter bredvid X i soffan.

r detta mjligt genom AI att generera detta?

Mjligt med AI, ja.
Mjligt med ChatGPT, nej.

Det finns dels trdar hr p Flashback in detta, men ven massor av information om du sker p ntet, fast kort sagt, har du inte tillrcklig datorkunskap s lr du behva betala fr en online tjnst dr du kan gra detta. Mer information finns ngra skningar bort.
Citera
2025-01-23, 22:00
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Mjligt med AI, ja.
Mjligt med ChatGPT, nej.

Det finns dels trdar hr p Flashback in detta, men ven massor av information om du sker p ntet, fast kort sagt, har du inte tillrcklig datorkunskap s lr du behva betala fr en online tjnst dr du kan gra detta. Mer information finns ngra skningar bort.

Eftersom jag har begrnsade kunskaper inom data och r behov av AI-generade bilder s r jag nog beredd att betala fr tjnsten om den kan leverera det jag nskar.

Jag provade i ChatGPT, lt den bygga en person men det blev inte bra. Det blev ingen "riktig" bild utan en bild fullt av frger. Som en disneybild och det r inget jag sker.

Tack fr svaret.
Citera
2025-01-28, 18:02
Medlem
Lite skeptisk till objektiviteten hos ChatGPT p vissa omrden. Jag frgade fljande: "Vilka r de strsta narcissisterna de senaste 3000 ren?" och ChatGPT svarade Napoleon Bonaparte, Napoleon 3, Julius Caesar, Nero, Alexander den Store, Solkungen Ludvig den 14:e, Alcibiades, Cleopatra, Stalin, Hitler - och Elon Musk.

Musk har gtt i kraftig polemik gentemot OpenAI de senaste veckorna och kritiserat dess CEO, Sam Altman, och i ljuset av den omstndigheten luktar detta personlig vendetta, dvs att "boten" har riggats mot OpenAI:s rkefiende.
Senast redigerad av anwe8 2025-01-28 kl. 18:08.
Citera
2025-02-01, 18:40
Medlem
Hur ser det ut p programmeringsfronten numera? Senast var det Claude 3.5 Sonnet som ledde benchmarks, hur r det nu?
Citera
2025-02-01, 19:02
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Hur ser det ut p programmeringsfronten numera? Senast var det Claude 3.5 Sonnet som ledde benchmarks, hur r det nu?

ChatGPT o3-mini-high eller Deepseek R1 verkar vara bst just nu.
Citera
Igår, 01:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Om och nr du skriver exakt samma frga till ex. ChatGp, fr du d alltid exakt samma svar eller alternerar ex. ChatGp sina svar som den spottar ur sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in