Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-11, 21:14
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Låter som någon form av bränslecell som går på tex. vätgas?

Men det är knappast någon ny sak (funnits i flera årtionden).

Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Det är ju Fritjof Persson som berättat för honom om maskinen. Fritjof Persson sa till Tom Lutmark att åka till Doghouse från första början.
Nu gör doghouse reklam för Fritjof Perssons sk ”evighetsmaskin”.😂

Han nämner andra namn, Fritjof Geetz (ingen aning om stavning) och andra namn. Nu tror jag inte lösningen på "energikrisen" kommer att komma från denna marijuana-håla, men om Fritte P är upphovsman så vet man ju att det är ren lögn. 😂
Citera
2023-01-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Det är ju Fritjof Persson som berättat för honom om maskinen. Fritjof Persson sa till Tom Lutmark att åka till Doghouse från första början.
Nu gör doghouse reklam för Fritjof Perssons sk ”evighetsmaskin”.😂
Han ska förevisa maskinen inom några dagar sa han. Han ska hämta en spann vatten från Östersjön och visa att det fungerar.

Alla som inte tror på att maskinen fungerar kan dra åt helvete och fortsätta betala 4 kr/kwh för elen. Om man inte tror på det behöver man inte titta på deras kanal. Ungefär så uttryckte han sig.
Citera
2023-01-11, 21:17
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surnisse
L och J i Kalmar nu ?
L jycke verkar vara tillbaka iaf ...

Förhoppningsvis har dom fått ta hand om hunden medan L och J är på obs-boende, ja. Eller så har dom fritagit dom och gömmer sig... hemma...
Citera
2023-01-11, 22:20
Medlem
Undra om Lisa någonsin kommer kunna återvända till huset. Med tanke på att hon duktigt fått sära på skinkorna och smaka på statens långa lem så borde hon vara avvaktande. "Barnhandlarna" kommer givetvis att följa ärendet med sonen noggrant och det finns inte krona över för att rusta upp huset till en dräglig standard. Men det går samtidigt inte säkert att säga. Föregående filmer med henne och myndighetspersonal målar upp en smått psykotisk men framförallt hysterisk kvinna. Hon är totalt blockerad för kritik och oförmögen att ta in något annat än att hon alltid har rätt. Se filmen nedan där hon skriker sig hes över detaljer som är fullständigt ovidkommande för ärendet med kronofogden.

I hennes skeva världsbild så ska de lyssna på hennes befallningar och följa varje vink. Hon verkar helt oförstående över det faktum att skuldberget reser sig över näsan på kollektivet och att sådant slarv får konsekvenser. Dessa osmickrande personlighetsdrag kommer givetvis från pappa tysken som beter sig exakt lika dant. Det är nästan skrämmande hur det har passerat helt intakt från far till dotter utan några som helst avvikelser. Men som sagt, staten drog det löngsta strået tillslut och förhoppningsvis fungerar detta som ett kvitto på att deras strategi enbart förvärrar situationen.

https://m.youtube.com/watch?v=FvMZAW0Oqew&t=394s
Citera
2023-01-11, 22:28
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiva
Det jag kan störa mig på R är att hon försöker köra någon slags intellektuell vinkel på sitt stolleri men misslyckas varje gång, nu senast med Götes färglära som något universal superduper substantiv. Du behöver, mer än att läsa nått sketnödigt, också omsätta detta i ett resonemang eller analys. Det räcker inte med att konstatera något ovidkommande och följa upp det med ”A-aa” och ”mmm”. Du behöver åtminstone vara normalbegåvad och någorlunda allmänbildad, där är P långt mer intressant. Å andra sidan är han ju så mycket mer manisk och misslyckas istället att vara stringent när han resonerar vilket gör att det snarast gör ont i öronen.

Det blir ytterst lamt att läsa ett par meningar innantill. Bättre att genomföra experiment, då blir det riktigt intressant. Fram med prismat och kör!
Citera
2023-01-11, 22:55
Medlem
Korv-Bajss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=zcUQjXLkKKU

Ja jäklar!
Man kan ju köra bilen på vatten istället för bensin!
Att ingen har tänkt på det förut!
Citera
2023-01-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
https://www.youtube.com/watch?v=zcUQjXLkKKU

Ja jäklar!
Man kan ju köra bilen på vatten istället för bensin!
Att ingen har tänkt på det förut!

Något helt annat ytligt; lite rappar/orten-look på P i dag.

Undrar om det är R som stajlar honom inför alla YT-filmer?
Citera
2023-01-12, 07:03
Medlem
massuppfittarens avatar
Underhållningsvärdet har sannerligen stagnerat. Senaste klippen har bara genererat 2-4000 visningar medan de med kronofogden etc fått över 40 000. Rebecca behöver nog börja ta av sig kläderna nu.
Citera
2023-01-12, 10:22
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Underhållningsvärdet har sannerligen stagnerat. Senaste klippen har bara genererat 2-4000 visningar medan de med kronofogden etc fått över 40 000. Rebecca behöver nog börja ta av sig kläderna nu.

Dom kanske inte har lika mycket action men jag hoppas ändå att P kan utveckla sina föreläsningar i kärnfysik,
kanske med lite praktiska experiment också.
Citera
2023-01-12, 12:58
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Dom kanske inte har lika mycket action men jag hoppas ändå att P kan utveckla sina föreläsningar i kärnfysik,
Jo visst men då bör nog Rebecca samtidigt agera lättklädd assistent. Annars kan de glömma att de når ut med något.
Citera
2023-01-12, 14:39
Medlem
Giant Squids avatar
Utav de videos jag sett så tycker jag att det är ganska kass produktion. De står helt påpälsade framför ett klotterplank. Eller kanske är de det som gör det så himla fringe.
Jag hade satt dem framför en öppen brasa, lättklädda av värmen. En kanna the och en pipa med hampa.
Det hade blivit mycket mysigare content framförallt i juletider.
Citera
2023-01-12, 16:24
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
De är ju faktiskt särskilt intressanta, skönt att de löser energikrisen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in