2023-04-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Någon som orkar sammanfatta vad jag har missat senaste månaden, vart är autistpöjken och Rebecca? Såg att doghouse inte laddat upp video på 1 månad

Blind-Emil verkar hålla en låg profil numera. Han vill kanske inte längre förknippas med dårhuset. Fast enligt tysken har Emil en egen GEET (åtminstone i teorin).

Rebecca sägs jobba på Blå Krogen i Hallstavik. Var hon numera bor är oklart. Hon har efterlyst en bostad i Herräng i en lokal Facebookgrupp.

Det stora frågetecknet nu är väl varför tysken fortfarande står som ägare till fastigheten. Om Kronofogdens försäljning fullföljdes så borde ägarbytet vara registrerat nu. Det kan i och för sig vara köparen som sölar med lagfarten (jag vet inte riktigt hur sånt funkar).

P.S
I den senaste videon så nämner ”de gamla kompisarna från flottan” en dotter vid namn Laura! Någon som vet om det ligger någon sanning i detta?
Senast redigerad av Sonny00 2023-04-05 kl. 20:13.
Citera
2023-04-05, 20:35
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Rebecca sägs jobba på Blå Krogen i Hallstavik. Var hon numera bor är oklart.
R är sedan några veckor tillbaka skriven hos BlindE och han vårdnadshavare.
Senast redigerad av Hooke 2023-04-05 kl. 20:40.
Citera
2023-04-05, 20:45
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Någon som orkar sammanfatta vad jag har missat senaste månaden, vart är autistpöjken och Rebecca? Såg att doghouse inte laddat upp video på 1 månad

https://youtu.be/k5XhEUEizss

Han har nu anlitat en advokat från Tyskland för att företräda honom i knark- och mäsk-målet. Litar enligt egen utsago inte på svenskar. Själv tänker jag att det blir rätt missriktat och slöseri att anlita en advokat som sitter i Tyskland, och kanske inte är lika väl bevandrad i vår svenska lagstiftning.

Vidare gällande boende så är hans idé att flytta in i en båt i hamnen vid Uddhamnsbadet (ingen koll på det stället), eller om det var vid Herrängs marina (lite osäker, hör inte alltid vad tysken säger).

Elverket har Lisa hämtat via handräckning av KFM. Numera demas enbart "plunk" (dvs. en patronliknande kniv i en stump fiskespö) som skall sitta på GEET. Inte mycket till demo.

Tysken säger att han är världens bästa försäljare, men har ändå lite svårt med kommunikationen med människor när han skall sälja in GEET. Han har försökt med BMW i både Bayern och Stockholm (måste att lyssna in på bägge video - komik på hög nivå), lokalt gjuteri Herräng, SVT, Folkets Hus i Norrtälje och en Pizzeria i Hallstavik.
Senast redigerad av peterpanp 2023-04-05 kl. 21:32.
Citera
2023-04-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp

Tysken säger att han är världens bästa försäljare, men har ändå lite svårt med kommunikationen med människor när han skall sälja in GEET. Han har försökt med BMW i både Bayern och Stockholm (måste att lyssna in på bägge video - komik på hög nivå), lokalt gjuteri Herräng, SVT, Folket Hus i Norrtälje och en Pizzeria i Hallstavik.

Till den listan kan även läggas den lilla lokala mataffären i Herräng och ”Herrängsgruppen” (vad det nu är).
Citera
2023-04-05, 21:39
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
https://youtu.be/k5XhEUEizss

Han har nu anlitat en advokat från Tyskland för att företräda honom i knark- och mäsk-målet. Litar enligt egen utsago inte på svenskar. Själv tänker jag att det blir rätt missriktat och slöseri att anlita en advokat som sitter i Tyskland, och kanske inte är lika väl bevandrad i vår svenska lagstiftning.

Vidare gällande boende så är hans idé att flytta in i en båt i hamnen vid Uddhamnsbadet (ingen koll på det stället), eller om det var vid Herrängs marina (lite osäker, hör inte alltid vad tysken säger).

Elverket har Lisa hämtat via handräckning av KFM. Numera demas enbart "plunk" (dvs. en patronliknande kniv i en stump fiskespö) som skall sitta på GEET. Inte mycket till demo.

Tysken säger att han är världens bästa försäljare, men har ändå lite svårt med kommunikationen med människor när han skall sälja in GEET. Han har försökt med BMW i både Bayern och Stockholm (måste att lyssna in på bägge video - komik på hög nivå), lokalt gjuteri Herräng, SVT, Folkets Hus i Norrtälje och en Pizzeria i Hallstavik.
Fast båten kändes mer som en dröm eller som han sa en ”Allmänt skön tanke...” och gällande BMW i Sverige så ringde han olika återförsäljare som hajjade absolut noll och ja, det var stor humor.

Den senaste veckan tycker jag dock att klippen på YouTube har känts mer trasiga och tragiska på något sätt. Lite jobbigt att se eländet.
Citera
2023-04-05, 21:51
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Fast båten kändes mer som en dröm eller som han sa en ”Allmänt skön tanke...” och gällande BMW i Sverige så ringde han olika återförsäljare som hajjade absolut noll och ja, det var stor humor.

Den senaste veckan tycker jag dock att klippen på YouTube har känts mer trasiga och tragiska på något sätt. Lite jobbigt att se eländet.

Ja, det är inte samma sving i de just nu.

Jo, tysken är för korkad för att förstå att BMW inte har någon utvecklingsavdelning i Sverige. Han fattade inte att han ringde till Bilia respektive Bavaria Bi!
Citera
2023-04-06, 11:57
Medlem
Marmoths avatar
https://www.youtube.com/watch?v=nPUWUfk7VjY

Tror ni att han korrektur-tittar på detta innan han trycker "lägg ut" och känner att "Yes, där var jag tydlig, glasklar och nådde fram" ungefär som när han ringer runt enligt de samtal han har lagt ut?

Är det någon som förstår något?

Absolut ingen har under möten eller telefonsamtal visat minsta lilla intresse och, som sagt, så är han ju inte efterbliven och borde greppa att det är meningslöst, eller?
Citera
2023-04-06, 13:10
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=nPUWUfk7VjY

Tror ni att han korrektur-tittar på detta innan han trycker "lägg ut" och känner att "Yes, där var jag tydlig, glasklar och nådde fram" ungefär som när han ringer runt enligt de samtal han har lagt ut?

Är det någon som förstår något?

Absolut ingen har under möten eller telefonsamtal visat minsta lilla intresse och, som sagt, så är han ju inte efterbliven och borde greppa att det är meningslöst, eller?

Jag tror att han är trygg med att han sätter det klockrent på en enda tagning.

Bara 2 dagar kvar nu, måttbandet är kort. Vad tror ni händer på lördag?

Det bästa hade varit om PP plötsligt trollade fram en husbil, fyllde på vatten i tanken och körde i väg i solnedgången för att hitta sina drömmars abborrsjö, med den trogne Steppi vid sin sida.
Citera
2023-04-06, 13:12
Citat:
så är han ju inte efterbliven

Generöst av dig att unna honom tvivel om detta men jo, han är fan efterbliven.
Citera
2023-04-06, 13:25
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Generöst av dig att unna honom tvivel om detta men jo, han är fan efterbliven.
Men han har ju klarat sig hit, haft jobb, familj och dylikt så han kan väl, rimligen, inte klassas så genom åren liksom?

Det är klart att det finns diagnoser där någonstans men han har ju koll på saker och ting, kan mycket och är bitvis påläst så inte helt borta liksom.
Citera
2023-04-06, 13:28
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag tror att han är trygg med att han sätter det klockrent på en enda tagning.

Bara 2 dagar kvar nu, måttbandet är kort. Vad tror ni händer på lördag?

Det bästa hade varit om PP plötsligt trollade fram en husbil, fyllde på vatten i tanken och körde i väg i solnedgången för att hitta sina drömmars abborrsjö, med den trogne Steppi vid sin sida.
Japp, "där nailade jag den" liksom.

Det finns inget elverk om inte Emil har ett eget, dyker upp och kör olagligt, typ. Hur ska ha ens ta tig in till stan och OM han nu klarar transporten så lär han ju ändå stå där ensam, utanför, och frysa med sin plunk och sitt rör. Rickard kanske, vad tror vi om honom?
Citera
2023-04-06, 13:30
Citat:
Men han har ju klarat sig hit

Det är ju det han inte har. Han har förlorat allt för att han är oförmögen att ta hand om sig själv.

Citat:
men han har ju koll på saker och ting

Vad har han koll på? Han tror att han ska driva en motor på vatten, och att han ska sälja något han varken uppfunnit, patenterat eller byggt till… en pizzeria, och bilhandlare.

Gubben lever i en fantasivärld där allt hör samman och på något vis handlar om honom själv. Tillsammans med hans osammanhängande babbel är han ett typexempel på schizofreni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in