Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-05, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Wowowowowow!
Super mega maxi wowowow vilka fina människor
Citera
2023-10-05, 14:02
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Tyvärr var det inget drama, så oklart om hon är det där sändebudet 😂 han avslutade liven självmant med det vanliga tackandet till sina följare 😁

https://www.youtube.com/live/MalFO4n...fXyOfs7Yll-cmc
ha ha ha. På något sätt har Bert Peter Mört kommit över en dynamo från Biltema så han kan veva igång sin urladdade mobil.

Vidare får vi veta att tyska ambassaden inte kan hjälpa honom med Vattenfall och ber honom sluta ringa.
Citera
2023-10-05, 14:09
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
ha ha ha. På något sätt har Bert Peter Mört kommit över en dynamo från Biltema så han kan veva igång sin urladdade mobil.

Vidare får vi veta att tyska ambassaden inte kan hjälpa honom med Vattenfall och ber honom sluta ringa.

Jo, reagerade också på det. I tidigare video så har han nämnt att han skall kontakta Tyska ambassaden för att få pizzor och annan ekonomisk hjälp, men nu verkar han helt snurrat in på att han vill att den Tyska ambassaden skall göra något (oklart vad) med Vattenfall AB och dess företagsledning. Kommer nästan även med förtäckta hot mot Tyska ambassaden och dess personal om de inte gör något som Tysken önskar. Blir allt galnare och mer verklighetsfrånvänt för varje dag som går.
Citera
2023-10-05, 15:08
Medlem
skogs08s avatar
Han fortsätter tjafsa om ambassaden med tillägget att om tyska ambassaden inte gör något åt saken ska han istället söka hjälp från ryska ambassaden som han fått ett telefonnummer till 🙄

Ska tydligen tälta kommande natt i närheten av gamla gasverket i Gävle.

https://youtu.be/1WvMHpuuO5w?si=CyCv_FlSybf2YCr8
Senast redigerad av skogs08 2023-10-05 kl. 15:12.
Citera
2023-10-05, 15:47
Medlem
Raskaoverisens avatar
Tja vad ska man tillägga han borde läggas in och få behandling för sina verklighets frånvarande fantasier.
Han har ju en dotter T*ea Åk*rb*om "h e l"
Hon om någon borde hjälpa till tycker man ju oavsett om dem tappat kontakten
Citera
2023-10-05, 21:39
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Tja vad ska man tillägga han borde läggas in och få behandling för sina verklighets frånvarande fantasier.
Han har ju en dotter T*ea Åk*rb*om "h e l"
Hon om någon borde hjälpa till tycker man ju oavsett om dem tappat kontakten
Inte alls säkert att den äldre dottern T har en aning om vad som händer eller ens vill bli inblandad. För länge sedan, på Herrängtiden innan Mörten hittade en veranda att bo på, förklarade han att dottern brutit alla kontakter med honom.
Citera
2023-10-05, 21:57
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Inte alls säkert att den äldre dottern T har en aning om vad som händer eller ens vill bli inblandad. För länge sedan, på Herrängtiden innan Mörten hittade en veranda att bo på, förklarade han att dottern brutit alla kontakter med honom.
Jo men nu kanske det är annorlunda han har ju tappat Verklighetsuppfattningen totalt och strövar runt som en luffare/lodis och behöver hjälp
Citera
2023-10-05, 23:33
Medlem
Har faktiskt övervägt att åka ner med en säck hundmat och lite konserver och dylikt åt honom men har haft lite för långt för att åka, nu i efter hand när man sett hur han behandlar folk han faktiskt fått hjälp av så tror jag att jag avstår framöver..

Han tar så mycket för givet och är rent av vedervärdig mot människor som faktiskt tar på sig att hjälpa honom..

Kan ändå inte hjälpa att känna medlidande för honom när vintern väntar bakom hörnet, hans bästa chans lutar väl mot att faktiskt ta sig till Tyskland där han är medborgare och få hjälp där och den vägen om jag förstår det rätt?
Citera
2023-10-06, 00:21
Medlem
Brolarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Har faktiskt övervägt att åka ner med en säck hundmat och lite konserver och dylikt åt honom men har haft lite för långt för att åka, nu i efter hand när man sett hur han behandlar folk han faktiskt fått hjälp av så tror jag att jag avstår framöver..

Han tar så mycket för givet och är rent av vedervärdig mot människor som faktiskt tar på sig att hjälpa honom..

Kan ändå inte hjälpa att känna medlidande för honom när vintern väntar bakom hörnet, hans bästa chans lutar väl mot att faktiskt ta sig till Tyskland där han är medborgare och få hjälp där och den vägen om jag förstår det rätt?

Han kan nog få hjälp i Sverige också. Han är väl svensk medborgare också? Hur kunde han annars få ett lån att köpa det där huset som utmättes?

Dilemmat såsom jag ser det är väl att han har vart i kontakt med socialen men jag misstänker att dom har krävt att han ska gå med på skuldsanering, leva på existensminimum och lägga av med drogandet. Detta har han såklart tyckt är odemokratiskt och därefter vandrat norrut mot Gävle.
Senast redigerad av Brolaren 2023-10-06 kl. 00:23.
Citera
2023-10-06, 08:52
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice

Jag tror inte att man kan göra rätt hur man än försöker. Allt ska oavkortat ske på tyskens villkor, och hade du lämnat mat så hade det gjort att han hade mat några dagar, men det stora problemet hade kvarstått, och jag är rädd för att det krävs en rejäl krasch för honom innan han inser att han behöver ändra på sina grundinställningar och ta emot hjälp som innebär stora omställningar i hans livsstil. Än så länge vet han ju bäst i alla lägen.
Citera
2023-10-06, 10:40
Medlem
En del verkar ju hysa stort agg mot denna tråd. Men tycker den är en utmärkt dokumentation om hur det går utför för en människa och hur det ser ut på vissa ställen i landet.

Mörten, Emil, Rebecca, Lisa; Ett par av dem har ju kunnat fungera i samhället ett tag. Men här ser man vad lite hampa, alkohol och dåligt sällskap kan ställa till med.

Mörten behövde inte få sina desillusioner uppmuntrade och nu känns det som han vandrar runt i ett sjukdomsskov liknande Linda Skugge.

Och Rebecca och Lisa kommer ju att drabbas av konsekvenserna av hampaodlingen. Utöver det som redan drabbat dem. Där Lisas tvångsvård nog är det mest allvarliga. När rättvisans kvarnar maler så långsamt blir det ju att man drabbas även när man börjar få rätsida på livet.
Man får hoppas att det främst är dagsböter som drabbar dem så att de kan fortsätta på rätt spår (Oavsett vad man tycker om Tjokkis-Ali och missären av att bo på västkusten med dess kvicklera och mutor).

Men iaf. Nog den tråd på Flashback som växt mest intresse för mig sen den berömda dagbädden
Citera
2023-10-06, 12:07
Medlem
Blaze.s avatar
Någon som vet vart man kan se videon där polis och kronofogden knackar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in