Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-09, 12:21
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeshua
är du så korkad att du tror det handlar om det?! Nej han ville fly detta landet för att rädda sitt liv! att ha mänskliga rättigheter! att alla SKALL ha bostad. alla skall kunna äta och LEVA! Inte bo ute, svälta ihjäl långsamt medans folket bara tittar på och skyller på DE som DDRlandet Svea MÖRDAR mitt framför ögonen på er! Han har blivit traumatiserad! de flesta blir det fler eller senare.
De kommer inte vilja häkta honom de vill ha han ute så han plågas ihjäl! Tror han ligger nedkyld och uthungrad sjuk i tältet som inte ens är ett ⛺ tält! och därför inte kan ladda sin mobil ens.
Ni som tycker det är så roligt följa tortyren av Peter ni står på tur! ni ÄR mycket snart Peter själva! men är nu för novusa för att förstå men vänta bara! mycket snart säger jag er glöm aldrig mina ord.
Ni borde samla in pengar till en husvagn åtminstone starta en insamling för detta så kan jag åka hämta och leverera den.
Men det är han själv som väljer bort all hjälp och kontakt med myndigheter och andra som kan göra något så varför skäller du på random folk inne på Flashback?

Ja, det är absolut tragiskt och borde inte få ske i ett land som Sverige men, återigen, det är självförvållat och helt i hans egna händer och jag hoppas att han tar sitt förnuft till fånga om det inte redan är för sent.
Citera
2023-11-09, 12:56
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
ja tänk att han faktiskt gör detta! det sorgliga och tragiska är väl att du,vi alla gör det! men att sånna som du inte ens har kunskapen om detta! han skall absolut inte infinna sig till någon förhandling, livsfarligt. Samt ej ta emot eller skriva under något aldrig! börja forska lite så kan du bli en fri slav med!
se STRAWMAN

COMMON LAW

GOD GIVEN LAW

På bitchute.com
rumble.com
odysse.com
brighteon.com

och leta genast upp en gammal bok minns ej vad den hette men handlar om plantager med slavar och Mr Jones och Mr Smith! den boken är egentligen en dokumentation hur de byggde upp detta slavplantaget de äger idag! Japp folket ÄR ÄGDA SLAVAR! och detta kommer ni bli varse inom nått år om ni inte agerar i tid och gör rätt!

Du kan ta dina konspirationsteorier och stoppa upp dem där solen aldrig skiner.

När det gäller Berts nuvarande bostads- och försörjningssituation så är den såklart tragisk. Jag tvivlar dock på att han gjort något seriöst försök att få ordning på den med Socialtjänstens hjälp. De flesta av oss förstår att om man ska ha hjälp därifrån så måste man bjuda till själv. Bert däremot verkar förvänta sig villkorslös hjälp därifrån och när han inte får det så drar han bara.
Citera
2023-11-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ni borde samla in pengar till en husvagn åtminstone starta en insamling för detta så kan jag åka hämta och leverera den.
VI?
Är inte DU inkluderad i OSS?
DU borde hämta Mörten och leverera honom till din bostad, varför gör du inte det?
Citera
2023-11-09, 13:32
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Du kan ta dina konspirationsteorier och stoppa upp dem där solen aldrig skiner.

När det gäller Berts nuvarande bostads- och försörjningssituation så är den såklart tragisk. Jag tvivlar dock på att han gjort något seriöst försök att få ordning på den med Socialtjänstens hjälp. De flesta av oss förstår att om man ska ha hjälp därifrån så måste man bjuda till själv. Bert däremot verkar förvänta sig villkorslös hjälp därifrån och när han inte får det så drar han bara.
Även om jag såväl som Peter själv har använt ordet många gånger så tror jag inte att Peter vet vad "hjälp" innebär, d v s i hans värld så ska det bara finnas ett fungerande samhälle runt om honom utan att han anstränger sig det minsta lilla, typ.

Det ska bara finnas mat på bordet, pengar och, framförfallt, gigabyte så att han kan läxa upp oss, få oss att förstå och ta del av hans sanningar.

Självklart går en sådan här människa inte att hjälpa på något sätt eftersom han inte ser det på det sättet och nej, det finns nog ingen räddning för han går "hellre" under än inser sina egna brister.
Citera
2023-11-09, 14:39
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Även om jag såväl som Peter själv har använt ordet många gånger så tror jag inte att Peter vet vad "hjälp" innebär, d v s i hans värld så ska det bara finnas ett fungerande samhälle runt om honom utan att han anstränger sig det minsta lilla, typ.

Det ska bara finnas mat på bordet, pengar och, framförfallt, gigabyte så att han kan läxa upp oss, få oss att förstå och ta del av hans sanningar.

Självklart går en sådan här människa inte att hjälpa på något sätt eftersom han inte ser det på det sättet och nej, det finns nog ingen räddning för han går "hellre" under än inser sina egna brister.
Man ska kanske se Bert Peters bakgrund och uppväxt som en faktor i sammanhanget. Uppväxt under DDR-tiden med Sovjetstyre. Säkerligen en mycket privilegierad barn- och ungdomstid där man inte behövde lägga många strån i kors för att få en behaglig tillvara när pappan var Stasi-officer. Med nedriven mur och inget Stasi att luta sig mot för att säkra sin tillvaro, krävs mer av ett eget initiativ och ansvar för sina egna handlingar och val. Säkerligen lite tufft för någon som växt upp i en vadderad bubbla. Han är helt enkelt van vid att andra ska sörja för hans välfärd och inte behöva göra något själv.

För Bert Peter är det helt enkelt en självklarhet att flyta lite ovanpå. Eftersom han aldrig lärt sig att simma, sjunker han snabbt när vattnet inte längre bär. Och det är inte hans eget fel utan han söker syndabockar varhelst han tycker sig se någon som handlar försumligt eller tveksamt.
Citera
2023-11-09, 14:44
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
är du så korkad att du tror det handlar om det?! Nej han ville fly detta landet för att rädda sitt liv! att ha mänskliga rättigheter! att alla SKALL ha bostad. alla skall kunna äta och LEVA! Inte bo ute, svälta ihjäl långsamt medans folket bara tittar på och skyller på DE som DDRlandet Svea MÖRDAR mitt framför ögonen på er! Han har blivit traumatiserad! de flesta blir det fler eller senare.
De kommer inte vilja häkta honom de vill ha han ute så han plågas ihjäl! Tror han ligger nedkyld och uthungrad sjuk i tältet som inte ens är ett ⛺ tält! och därför inte kan ladda sin mobil ens.
Ni som tycker det är så roligt följa tortyren av Peter ni står på tur! ni ÄR mycket snart Peter själva! men är nu för novusa för att förstå men vänta bara! mycket snart säger jag er glöm aldrig mina ord.

Vad du svamlar lilla vän, Mörten kan få hjälp om han skälv vill men för att få hjälp så måste mörten anpassa sej efter socialens regelverk, mörten vill inte leva efter några regler utan han i sin jävla haschrökar psykos tror att han ska få allt gratis här i livet men inte behöva följa reglerna som vi alla måste leva efter, Så jag personligen skiter högaktningsfullt i om så mörten sover på blöta tidningar varje natt.

Och om du nu är så jävla orolig över mörtens hälsa varför tar inte du och hämtar hem honom till dej, han kan väl bo och äta gratis hos dej.
Citera
2023-11-09, 16:54
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Man ska kanske se Bert Peters bakgrund och uppväxt som en faktor i sammanhanget. Uppväxt under DDR-tiden med Sovjetstyre. Säkerligen en mycket privilegierad barn- och ungdomstid där man inte behövde lägga många strån i kors för att få en behaglig tillvara när pappan var Stasi-officer. Med nedriven mur och inget Stasi att luta sig mot för att säkra sin tillvaro, krävs mer av ett eget initiativ och ansvar för sina egna handlingar och val. Säkerligen lite tufft för någon som växt upp i en vadderad bubbla. Han är helt enkelt van vid att andra ska sörja för hans välfärd och inte behöva göra något själv.

För Bert Peter är det helt enkelt en självklarhet att flyta lite ovanpå. Eftersom han aldrig lärt sig att simma, sjunker han snabbt när vattnet inte längre bär. Och det är inte hans eget fel utan han söker syndabockar varhelst han tycker sig se någon som handlar försumligt eller tveksamt.
Absolut så, men jag kan känna att han har haft ett par, någorlunda, "vettiga" år däremellan men visst, tilltagande hjärnspöken kan säkert dra honom tillbaka.

Om det nu är så att han tillhörde de priviligierade på samma sida som makten och myndigheterna så känns dagens aversion med desamma lite bakvänd men han är ju inte riktigt med psykiskt så att försöka hitta logik är nog ingen idé.

Hoppas han är OK och i förvar på något sätt men jag är rädd för att det kanske inte är så.
Citera
2023-11-10, 00:43
Medlem
peterpanps avatar
Citat:

Om det stämmer att vi alla står på tur, så är det nog bäst att vi sparar pengarna till att investera i ett eget bättre tält ⛺ till oss själva.

Gällande Tysken; någon uppdatering på YT, eller är det slut på "gigabitsen"?
Senast redigerad av peterpanp 2023-11-10 kl. 00:49.
Citera
2023-11-10, 00:45
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
ja tänk att han faktiskt gör detta! det sorgliga och tragiska är väl att du,vi alla gör det! men att sånna som du inte ens har kunskapen om detta! han skall absolut inte infinna sig till någon förhandling, livsfarligt. Samt ej ta emot eller skriva under något aldrig! börja forska lite så kan du bli en fri slav med!
se STRAWMAN

COMMON LAW

GOD GIVEN LAW

På bitchute.com
rumble.com
odysse.com
brighteon.com

och leta genast upp en gammal bok minns ej vad den hette men handlar om plantager med slavar och Mr Jones och Mr Smith! den boken är egentligen en dokumentation hur de byggde upp detta slavplantaget de äger idag! Japp folket ÄR ÄGDA SLAVAR! och detta kommer ni bli varse inom nått år om ni inte agerar i tid och gör rätt!

Om Tysken är ett exempel på hur man lever som "fri" och utan att vara slav, så tror jag att jag föredrar att fortsätta att leva som "slav".
Citera
2023-11-10, 01:13
Medlem
Tror det gick åt helvete för Tysken när han plockade upp Goethes (?) tes; att man måste vara sin egen apotekare – annars dör man.

Han har varit mycket på psykiatrin Sankt Görans och verkar ha haft kontakt med dem under flera år. Sen började han istället självmedicinera med cannabisolja.

Några år senare har livet rasat fullständigt, men han är nog alldeles för övertygad om att "vara sin egen apotekare" för att på egen hand vända. Tyvärr.

Beträffande odlingen var syftet att skapa ett kit, som gemene man skulle köpa för att odla själv. Så nog var syftet att sälja, men odlingskit snarare än skördad drog.

Beträffande soc försökte han i Norrtälje, men han hade vare sig bokat tid eller lust att lämna hunden utanför, så det blev inget med det.
Citera
2023-11-10, 09:56
Medlem
Korv-Bajss avatar
Vilken tjafsig och tråkig stämning det har blivit här inne på sista tiden.

Lider ni också av att era liv har förlorat sina meningar,
nu när man får vänta förgäves på nya Mört-Bert filmer?

Jag vill veta var Mört-Bert är och vad han gör.

Lever han?
Har han bara gått under jorden för att komma undan rättsväsendet?
Eller är han intagen på hispan?
Eller vad?

Om jag vore Mört-Bert, vilket jag är glad för att jag inte är,
så skulle jag försöka lura alla att tro att jag höll till på ett speciellt ställe, t.ex. Upplands Väsby.
Sedan skulle jag smyga iväg till något helt annat ställe, t.ex. Jimmys husvagn,
där ingen skulle tro att jag var efter det fejkade bråket med honom som jag hade filmat.

Men å andra sidan känns det inte riktigt Mört-Bert att skapa en plan, och sedan fullfölja den.
Citera
2023-11-10, 09:59
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkforradare
Tror det gick åt helvete för Tysken när han plockade upp Goethes (?) tes; att man måste vara sin egen apotekare – annars dör man.

Han har varit mycket på psykiatrin Sankt Görans och verkar ha haft kontakt med dem under flera år. Sen började han istället självmedicinera med cannabisolja.

Några år senare har livet rasat fullständigt, men han är nog alldeles för övertygad om att "vara sin egen apotekare" för att på egen hand vända. Tyvärr.

Beträffande odlingen var syftet att skapa ett kit, som gemene man skulle köpa för att odla själv. Så nog var syftet att sälja, men odlingskit snarare än skördad drog.

Beträffande soc försökte han i Norrtälje, men han hade vare sig bokat tid eller lust att lämna hunden utanför, så det blev inget med det.
Har du mer info om det fetade ovan? Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in