Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-25, 18:30
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Ja, där sabbade BÅ den chansen att framstå i bättre dager.

Det enda som stod, utöver utlåtandet som jag citerade, är att när kriminalvården i Sollentuna kollade upp BÅ hos kronofogden häromdagen hade han en skuld på ca 137k. Löstes den inte när kåken såldes?

OK! Jag har för mig att han hade andra skulder än huslånet, bland annat en jäkla massa obetalda trängselavgifter. Jag antar att han drog på sig dem när han körde taxi. Tydligen räckte inte huspengarna till att betala alla skulder. Nu lär han väl vara skuldsatt resten av livet.
Citera
2024-01-25, 21:58
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Vi väntar med spänning på en rapport från rättegången! Eller lyckades Säpo hindra dig också från att komma fram?

Det verkar ju nästan så inte ett liv ännu.
Citera
2024-01-26, 01:39
Medlem
Korv-Bajss avatar
Var det inte här någonstans Mört-Bert höll till.

(FB) Explosion i flerbostadshus - Märsta/Valsta - 2024-01-26
(FB) Explosion i flerbostadshus - Märsta/Valsta - 2024-01-26

Har han blivit frisläppt och experimenterat fram en kritisk vattennivå i GEETen,
vilken resulterat i en härdsmälta?
Citera
2024-01-26, 08:51
Medlem
Huvudförhandlingen avslutades igår. BÅ är fortsatt frihetsberövad i väntan på dom. Den ska komma 6 februari.
Citera
2024-01-26, 09:29
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Huvudförhandlingen avslutades igår. BÅ är fortsatt frihetsberövad i väntan på dom. Den ska komma 6 februari.

Tack för det beskedet! Då får vi vänta tills dess. Hur var det egentligen, kan man begära ut ljudfilen från rättegången? Går det att göra det och ändå behålla sin anonymitet?

Synd att ”Marknadsassistent” inte har återkommit i tråden med besked om han var på plats eller inte.
Senast redigerad av Sonny00 2024-01-26 kl. 09:33.
Citera
2024-01-26, 09:42
Medlem
Citat:
Tack för det beskedet! Då får vi vänta tills dess. Hur var det egentligen, kan man begära ut ljudfilen från rättegången? Går det att göra det och ändå behålla sin anonymitet?

Det brukar gå bra att köpa en CD-skiva med ljudfilerna. Det kan du göra från och med idag (gör det!) Det är fakturan som kräver ditt namn. Beroende av om Norrtälje tingsrätt tar kontanter eller inte, kan någon som bor i närheten knalla in och köpa ljudet i receptionen. Ditt namn blir knappast offentligt om du går in anonymt och betalar hundringen med kort.

Jag hoppas verkligen att någon hämtar ut ljudet.
Citera
2024-01-26, 09:46
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Det brukar gå bra att köpa en CD-skiva med ljudfilerna. Det kan du göra från och med idag (gör det!) Det är fakturan som kräver ditt namn. Beroende av om Norrtälje tingsrätt tar kontanter eller inte, kan någon som bor i närheten knalla in och köpa ljudet i receptionen. Ditt namn blir knappast offentligt om du går in anonymt och betalar hundringen med kort.

Jag hoppas verkligen att någon hämtar ut ljudet.

Tack för svaret! Tyvärr bor jag för långt bort för att det ska vara värt att åka dit. Får fundera på om jag ska kontakta dem och höra om de kan skicka ljudfilen/CD.
Citera
2024-01-26, 17:07
Medlem
Marknadsassistents avatar
Citat:
Vi väntar med spänning på en rapport från rättegången! Eller lyckades Säpo hindra dig också från att komma fram?

Var på rättegången igår, vi var 6 åhörare varav 4 poliser. Vill bara kommentera Bert som avsade sig sin advokat och försvarade sig själv, riktig CIRKUS, väl värt pengarna. Vid förhöret var domaren snäll och lät honom hållas, han avbryt honom en gång då han skrek att Kristersson var en barnhandlare. Bert orerade konstant i 45 min med en ovanligt någorlunda rak tråd. Gick innan det var slut efter 4 timmar. Har en inspelning av Bert's förhör, men av vissa omständigheter är det olämpligt för mig att lägga ut den just nu.
Senast redigerad av Marknadsassistent 2024-01-26 kl. 17:11.
Citera
2024-01-26, 17:09
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsassistent
Var på rättegången igår, vi var 6 åhörare varav 4 poliser. Vill bara kommentera Bert som avsade sig sin advokat och försvarade sig själv, riktig CIRKUS, väl värt pengarna. Vid förhöret var domaren snäll och lät honom hållas, han avbryt honom en gång då han skrek att Kristersson var en barnhandlare. Bert orerade konstant i 45 min med en ovanligt någorlunda rak tråd. Har en inspelning, men av vissa omständigheter är det olämpligt för mig att lägga ut den just nu.

Tack för rapporten!

Var det någon av de åtalade som erkände brott?

Hade Bert klippt och rakat sig?
Eller såg han ut som han har gjort de senaste veckorna?
Senast redigerad av Sonny00 2024-01-26 kl. 17:14.
Citera
2024-01-26, 17:11
Medlem
Citat:
Var på rättegången igår, vi var 6 åhörare varav 4 poliser. Vill bara kommentera Bert som avsade sig sin advokat och försvarade sig själv, riktig CIRKUS, väl värt pengarna. Vid förhöret var domaren snäll och lät honom hållas, han avbryt honom en gång då han skrek att Kristersson var en barnhandlare. Bert orerade konstant i 45 min med en ovanligt någorlunda rak tråd. Har en inspelning, men av vissa omständigheter är det olämpligt för mig att lägga ut den just nu.
AAAAAAAAH du fattar inte hur avundsjuk jag är!!
Citera
2024-01-26, 17:20
Medlem
Marknadsassistents avatar
Citat:
Tack för rapporten!

Var det någon av de åtalade som erkände brott?

Hade Bert klippt och rakat sig?
Eller såg han ut som han har gjort de senaste veckorna?

Bert tog på sig allt, hävdade att han var oskyldig till brott och att det var legalt att odla på sin egen tomt. Hävdade även att tjejerna inte hade med detta ät göra. Åklagaren försökte det till att tjejerna varit delaktiga till brottet för att dom bl.a. vattnat växterna på deras rum. Samtliga åtalade ansåg att det var hampa som odlats och inte cannabis.
Bert var för övrigt fräsch, nytvättat hår och skägg, men oklippt med stor kalufs.
Han klagade dock över häktet som han kallade Guatanamo där han suttit i 14 dgr. Ang häktet var det något jag inte förstod, men men att åklagaren skulle ha ljugit om något och han skulle polisanmäla henne.
Han angrep även henne flera gånger under sin 45 min långa berättelse och hon tog till till synes illa vid sig.
Senast redigerad av Marknadsassistent 2024-01-26 kl. 17:35.
Citera
2024-01-26, 17:52
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Var på rättegången igår, vi var 6 åhörare varav 4 poliser. Vill bara kommentera Bert som avsade sig sin advokat och försvarade sig själv, riktig CIRKUS, väl värt pengarna. Vid förhöret var domaren snäll och lät honom hållas, han avbryt honom en gång då han skrek att Kristersson var en barnhandlare. Bert orerade konstant i 45 min med en ovanligt någorlunda rak tråd. Gick innan det var slut efter 4 timmar. Har en inspelning av Bert's förhör, men av vissa omständigheter är det olämpligt för mig att lägga ut den just nu.

FB när det är som mest fantastiskt
Vad yrkade åklagaren på för straff för brottet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in