Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-22, 17:41
Medlem
Sammanfattningen är påväg, kom hem väldigt sent igår, haft skola hela dagen idag och har lite ärenden på kvällen.
Citera
2024-03-22, 17:51
Medlem
Hookes avatar
Vore tacksamt att få veta när HRs dom kan väntas.
Citera
2024-03-22, 21:30
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maffewendin
Halva huvudförhandlingen klar. Peter inledde med att anklaga åklagaren för att vara del av en pedofili sekt i roslagen, han fick också tillfälle att anklaga uffe för barnhandel. De avbröt mitt i för att samtliga skulle lyssna på förhöret och sen ska dom diskutera resten 14:00. Kommer en mer ingående redovisning ikväll med andra delen.
Väntar med spänning på resten av referatet.
Hur var hans allmäntillstånd ?
Nyfriserad och gått upp i vikt eller?
Gärna mer om han fick tala fritt och anklaga åklagare med fler om att vara pedofiler och barnhandlare??
Citera
2024-03-23, 08:44
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Sammanfattningen är påväg, kom hem väldigt sent igår, haft skola hela dagen idag och har lite ärenden på kvällen.

Du förstår ju givetvis vilken makt du har över oss gubbar i tråden nu. Som Tengil ungefär...

Ge oss något. Jag dör av spänning.
Citera
2024-03-23, 08:52
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybergubben426
Du förstår ju givetvis vilken makt du har över oss gubbar i tråden nu. Som Tengil ungefär...

Låt grabben sova ut!
Citera
2024-03-23, 14:22
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Cybergubben426

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Låt grabben sova ut!

Ja du ska inte känna någon press Maffe.
Jag kommer i alla fall inte att kunna läsa rapporten förrän ikväll.
(Jag måste nämligen sova några några timmar nu på dan.
Efter att ha suttit vaken hela natten och väntat på din rapport...)
Citera
2024-03-23, 20:34
Medlem
Nu kommer det ni väntat på damer och herrar! Ursäktar för den tid det tagit.

Innan huvudförhandlingen startade satt Peters advokat utanför sal 5 i Svea hovrätt och skrev hektiskt ihop något på hans dator, med svetten i pannan. Han såg stressad ut, vilket är förståeligt, eftersom han snart skulle gå in och försöka vinna ett omöjligt fall. Han gick sedan iväg från väntsalen, kanske för att prata med den tilltalade. Dörrarna öppnades 9:30 och åhörarna gick in och satte sig. Peters advokat kom in lite sent och satte sig. Domaren frågade honom vart Peter var och han svarade att Peter var på väg. Runt 9:40 kommer två poliser in med Peter i handbojer. Peter hade en grön jumpsuit samt vita toffler på sig, och sa tyst “hej hej…” till åhörarna (det var bara vi från Forsmark där). Det var surrealistiskt att se han igen i detta tillstånd efter ett halvår. Om någon sagt till mig dagen efter jag träffade Peter att jag om ett halvår skulle sitta som åhörare under hans rättegång i Svea Hovrätt skulle jag trott att personen var galnare än Peter själv. Han var nyduschad förvisso, men helt oklippt vad jag förstår. Han hade ett riktigt mäktigt Karl Marx skägg och såg ut som någon amerikansk seriemördare. Han satte sig och domaren inledde huvudförhandlingen. Åklagaren förklarade fallet och visade upp de otroliga mängderna bevis som fanns mot Peter. Det var upp mot 50 bilder på cannabisplantor som hängts på tork i varenda rum i hans hus i Herräng, inklusive i Josefs rum (hans barnbarn). Det fanns även bilder på utrustning som användes för att framställa cannabis. När åklagaren visade dessa bilder så satt Peter och skrattade åt dem, som en riktig psykopat. Detta gjorde han kanske 10 gånger under huvudförhandlingen under andra tillfällen också. Han avbröt även åklagaren när hon visade bilderna och utbrast att hon tillhörde en pedofili sekt i roslagen. Det var hans första riktiga ord och var hur han inledde huvudförhandlingen. Domaren samt hans advokat sa till honom att vara tyst och då var han mot förmodan tyst. Åklagaren sa lite skärrat tack till domaren. När åklagaren var klar så tog advokaten upp de punkter som vi alla vet om att Peter står bakom. Nu var det försvararnas tur. Advokaten förklarade att Peter ville förtydliga att det var han som hade odlat plantorna, inga andra, även om plantorna hade förekommit i de andras rum. Advokaten menade att det hela var ett stort missförstånd, att Peter framställde industrihampa som skulle användas till fiske och att han sedan skulle sälja produkten (Peter samarbete med Escobar släktet?). Man hade däremot hittat THC i Lisas blod, så om det röktes eller inte var ju inte så svårt att räkna ut. Peter försökte att få in ett ord här och där men stoppades av hans advokat och domaren. Här så pausades rättegången för att samtliga parter skulle lyssna på förhöret (och rättegången i tingsrätten tror jag?).

14:00 öppnades portarna igen och samtliga gick in igen för att diskutera ärendet. Nu var även Peter i tid, och nu tyckte han att det var hans tur att föra sin tala. Domaren frågade Peter om han var villig att göra samhällstjänst istället för att sitta i fängelse, och han svarade med:

(P) - Va!? Vad ska jag svara på den frågan? Om jag svarar ja så erkänner jag till brottet men det är inget brott som har skett så jag kan inte svara på den frågan.

(D) - Det betyder det inte, jag frågar dig bara om du skulle kunna göra samhällstjänst istället för att sitta i fängelse.

(P) - Jag kan inte svara på detta! Inget brott har skett!

Advokaten försöker förklara för Peter vad domaren menar.

(P) - Jag ska föra min egen tala, han ska inte försvara mig! (till domaren)

(D) - Fortsätt. (till advokaten)

(A) - (börjar prata men blir avbryten). (Samtidigt som följande stycke utspelar sig så började poliserna rulla sina ögon och en av dem mötte min blick och skakade på sitt huvud.

(P) - Jag ska säga till er att i Tyskland så blir cannabis lagligt den första april, mmm… (erkänner han då inte att det är cannabis han odlat och inte industrihampa?), och ni domare har en barnhandlare till statsminister, 2400 barn försvann under hans tid ja. Och denna lag, i något avseende, är fäst av Investor AB! (Ja, han sa att Investor AB hade skapat narkotikalagarna). Och de orsakar krigen i Ukraina och Israel faktiskt!

(D) - Nu måste du vara tyst Peter. (Medan advokaten kollade ner i bordet).

(P) - Jag måste inte vara tyst! Du har ingen makt över mig!

(D) - Jo, det har jag. I denna sal ska du lyda mina regler.

(P) - Du kan inte tygla min mun!

Peter halvskrek när han pratade och åhörarna trodde nästan att det hela skulle spåra ut. Poliserna spände till sig lite. Nu sa domaren verkligen till på skarpen och fick tillslut tyst på Peter. Efter stormen lagt sig och lite mummel i salen utspelat sig så sa domaren att de ska diskutera en personlig undersökning för Peter. Åklagaren, advokaten, Peter, poliserna och åhörarna fick kliva ur salen. Vi satte oss utanför salen innan Peter fördes ut och när han sen fördes ut och endast var några meter ifrån oss så utbytte vi en blick där han höjde ögonbrynen, nickade till lite och gav oss ett leende. Jag är osäker, men jag vill tro att han kände igen oss från skolan. Han sa däremot ingenting till oss direkt förrän i slutet av rättegången, vilket vi kommer till snart. Efter några minuter fick vi kliva in igen. Nu fick vi veta att Peter skulle få en personutredning och att ingen dom därmed skulle ges ut den dagen. Det var egentligen inget mer som hände, de avslutade rättegången så som de alltid gör men när Peter ställdes upp och poliserna började ta på han sina handbojor så vände han sig om till oss och sa:

(P) - Gå in på g-e-e-t-.-i-n-f-o, jag antar att ni redan har gjort det men jag säger det ändå. Tack så mycket för att ni kom idag, tack.

“Jag antar att ni redan har gjort det” kanske antyder att han faktiskt kände igen oss men inte ville outa oss direkt inför hovrätten. Efter att Peter förts ut så förklarade Advokaten till domaren att han och Peter ofta "inte höll med om vissa saker". Det var tydligt att de bråkade om mycket och att Advokaten var tydligt less på Peter. Bara gud vet vilka saker som Peter predikat om till advokaten. Jag har försökt att få med svar på alla frågor som ni ställt i tråden men om jag missat något så skriv gärna igen.
Citera
2024-03-23, 20:46
Medlem
anomaligns avatar
Citat:

Innan huvudförhandlingen startade satt Peters advokat utanför sal 5 i Svea hovrätt och skrev hektiskt ihop något på hans dator, med svetten i pannan. Han såg stressad ut, vilket är förståeligt, eftersom han snart skulle gå in och försöka vinna ett omöjligt fall. Han gick sedan iväg från väntsalen, kanske för att prata med den tilltalade. Dörrarna öppnades 9:30 och åhörarna gick in och satte sig. Peters advokat kom in lite sent och satte sig. Domaren frågade honom vart Peter var och han svarade att Peter var på väg. Runt 9:40 kommer två poliser in med Peter i handbojer. Peter hade en grön jumpsuit samt vita toffler på sig, och sa tyst “hej hej…” till åhörarna (det var bara vi från Forsmark där). Det var surrealistiskt att se han igen i detta tillstånd efter ett halvår. Om någon sagt till mig dagen efter jag träffade Peter att jag om ett halvår skulle sitta som åhörare under hans rättegång i Svea Hovrätt skulle jag trott att personen var galnare än Peter själv. Han var nyduschad förvisso, men helt oklippt vad jag förstår. Han hade ett riktigt mäktigt Karl Marx skägg och såg ut som någon amerikansk seriemördare. Han satte sig och domaren inledde huvudförhandlingen. Åklagaren förklarade fallet och visade upp de otroliga mängderna bevis som fanns mot Peter. Det var upp mot 50 bilder på cannabisplantor som hängts på tork i varenda rum i hans hus i Herräng, inklusive i Josefs rum (hans barnbarn). Det fanns även bilder på utrustning som användes för att framställa cannabis. När åklagaren visade dessa bilder så satt Peter och skrattade åt dem, som en riktig psykopat. Detta gjorde han kanske 10 gånger under huvudförhandlingen under andra tillfällen också. Han avbröt även åklagaren när hon visade bilderna och utbrast att hon tillhörde en pedofili sekt i roslagen. Det var hans första riktiga ord och var hur han inledde huvudförhandlingen. Domaren samt hans advokat sa till honom att vara tyst och då var han mot förmodan tyst. Åklagaren sa lite skärrat tack till domaren. När åklagaren var klar så tog advokaten upp de punkter som vi alla vet om att Peter står bakom. Nu var det försvararnas tur. Advokaten förklarade att Peter ville förtydliga att det var han som hade odlat plantorna, inga andra, även om plantorna hade förekommit i de andras rum. Advokaten menade att det hela var ett stort missförstånd, att Peter framställde industrihampa som skulle användas till fiske och att han sedan skulle sälja produkten (Peter samarbete med Escobar släktet?). Man hade däremot hittat THC i Lisas blod, så om det röktes eller inte var ju inte så svårt att räkna ut. Peter försökte att få in ett ord här och där men stoppades av hans advokat och domaren. Här så pausades rättegången för att samtliga parter skulle lyssna på förhöret (och rättegången i tingsrätten tror jag?).

14:00 öppnades portarna igen och samtliga gick in igen för att diskutera ärendet. Nu var även Peter i tid, och nu tyckte han att det var hans tur att föra sin tala. Domaren frågade Peter om han var villig att göra samhällstjänst istället för att sitta i fängelse, och han svarade med:

(P) - Va!? Vad ska jag svara på den frågan? Om jag svarar ja så erkänner jag till brottet men det är inget brott som har skett så jag kan inte svara på den frågan.

(D) - Det betyder det inte, jag frågar dig bara om du skulle kunna göra samhällstjänst istället för att sitta i fängelse.

(A) - (börjar prata men blir avbryten). (Samtidigt som följande stycke utspelar sig så började poliserna rulla sina ögon och en av dem mötte min blick och skakade på sitt huvud.

(P) - Jag ska säga till er att i Tyskland så blir cannabis lagligt den första april, mmm… (erkänner han då inte att det är cannabis han odlat och inte industrihampa?), och ni domare har en barnhandlare till statsminister, 2400 barn försvann under hans tid ja. Och denna lag, i något avseende, är fäst av Investor AB! (Ja, han sa att Investor AB hade skapat narkotikalagarna). Och de orsakar krigen i Ukraina och Israel faktiskt!

Peter halvskrek när han pratade och åhörarna trodde nästan att det hela skulle spåra ut. Poliserna spände till sig lite. Nu sa domaren verkligen till på skarpen och fick tillslut tyst på Peter. Efter stormen lagt sig och lite mummel i salen utspelat sig så sa domaren att de ska diskutera en personlig undersökning för Peter. Åklagaren, advokaten, Peter, poliserna och åhörarna fick kliva ur salen. Vi satte oss utanför salen innan Peter fördes ut och när han sen fördes ut och endast var några meter ifrån oss så utbytte vi en blick där han höjde ögonbrynen, nickade till lite och gav oss ett leende. Jag är osäker, men jag vill tro att han kände igen oss från skolan. Han sa däremot ingenting till oss direkt förrän i slutet av rättegången, vilket vi kommer till snart. Efter några minuter fick vi kliva in igen. Nu fick vi veta att Peter skulle få en personutredning och att ingen dom därmed skulle ges ut den dagen. Det var egentligen inget mer som hände, de avslutade rättegången så som de alltid gör men när Peter ställdes upp och poliserna började ta på han sina handbojor så vände han sig om till oss och sa:

(P) - Gå in på g-e-e-t-.-i-n-f-o, jag antar att ni redan har gjort det men jag säger det ändå. Tack så mycket för att ni kom idag, tack.

“Jag antar att ni redan har gjort det” kanske antyder att han faktiskt kände igen oss men inte ville outa oss direkt inför hovrätten. Efter att Peter förts ut så förklarade Advokaten till domaren att han och Peter ofta "inte höll med om vissa saker". Det var tydligt att de bråkade om mycket och att Advokaten var tydligt less på Peter. Bara gud vet vilka saker som Peter predikat om till advokaten. Jag har försökt att få med svar på alla frågor som ni ställt i tråden men om jag missat något så skriv gärna igen.

Tack för att du tagit dig den här tiden! Det uppskattas verkligen.

Det känns hoppfullt att de både diskuterade att ge honom samhällstjänst istället för fängelse (inte för att jag vet om han skulle klara att sköta nåt sånt) och framför allt att de äntligen verkar vilja göra personutredning på honom. Han behöver ju främst vård liksom, och inte fängelse.
Citera
2024-03-23, 21:40
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Tack för att du tagit dig den här tiden! Det uppskattas verkligen.

Det känns hoppfullt att de både diskuterade att ge honom samhällstjänst istället för fängelse (inte för att jag vet om han skulle klara att sköta nåt sånt) och framför allt att de äntligen verkar vilja göra personutredning på honom. Han behöver ju främst vård liksom, och inte fängelse.

Jag håller verkligen med om allt du säger! Ett stort tack till Maffe för den detaljerade berättelsen.

Hoppas att Bert får någon form av psykiatrisk vård och att han kan ta till sig denna. Samhällstjänst tror jag inte skulle fungera alls i hans nuvarande tillstånd.
Senast redigerad av Sonny00 2024-03-23 kl. 21:43.
Citera
2024-03-23, 21:56
Medlem
Hehehe.

Cannabis-odlingen förklarar situationen mycket även om jag borde förstått det för jag minns vad skrik-rödhåringen sade att "här går ingen till jobbet", "vi behöver inte det". Japp där förstod man hur de fick runt de när man såg mjölpåsen från Lidl som de hälllde upp ur.
Citera
2024-03-23, 23:23
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Citat:
Innan huvudförhandlingen startade satt Peters advokat utanför sal 5 i Svea hovrätt och skrev hektiskt ihop något på hans dator, med svetten i pannan. Han såg stressad ut, vilket är förståeligt, eftersom han snart skulle gå in och försöka vinna ett omöjligt fall. Han gick sedan iväg från väntsalen, kanske för att prata med den tilltalade. Dörrarna öppnades 9:30 och åhörarna gick in och satte sig. Peters advokat kom in lite sent och satte sig. Domaren frågade honom vart Peter var och han svarade att Peter var på väg. Runt 9:40 kommer två poliser in med Peter i handbojer. Peter hade en grön jumpsuit samt vita toffler på sig, och sa tyst “hej hej…”
Inget " ...mina vänner"?

Citat:
till åhörarna (det var bara vi från Forsmark där). Det var surrealistiskt att se han igen i detta tillstånd efter ett halvår. Om någon sagt till mig dagen efter jag träffade Peter att jag om ett halvår skulle sitta som åhörare under hans rättegång i Svea Hovrätt skulle jag trott att personen var galnare än Peter själv. Han var nyduschad förvisso, men helt oklippt vad jag förstår. Han hade ett riktigt mäktigt Karl Marx skägg och såg ut som någon amerikansk seriemördare. Han satte sig och domaren inledde huvudförhandlingen. Åklagaren förklarade fallet och visade upp de otroliga mängderna bevis som fanns mot Peter. Det var upp mot 50 bilder på cannabisplantor som hängts på tork i varenda rum i hans hus i Herräng, inklusive i Josefs rum (hans barnbarn). Det fanns även bilder på utrustning som användes för att framställa cannabis. När åklagaren visade dessa bilder så satt Peter och skrattade åt dem, som en riktig psykopat. Detta gjorde han kanske 10 gånger under huvudförhandlingen under andra tillfällen också. Han avbröt även åklagaren när hon visade bilderna och utbrast att hon tillhörde en pedofili sekt i roslagen. Det var hans första riktiga ord och var hur han inledde huvudförhandlingen. Domaren samt hans advokat sa till honom att vara tyst och då var han mot förmodan tyst.
Jag skulle tro att saker fungerar som bäst för Mört-Bert när han håller munnen stängd.

Citat:
Åklagaren sa lite skärrat tack till domaren. När åklagaren var klar så tog advokaten upp de punkter som vi alla vet om att Peter står bakom. Nu var det försvararnas tur. Advokaten förklarade att Peter ville förtydliga att det var han som hade odlat plantorna, inga andra, även om plantorna hade förekommit i de andras rum. Advokaten menade att det hela var ett stort missförstånd, att Peter framställde industrihampa som skulle användas till fiske och att han sedan skulle sälja produkten (Peter samarbete med Escobar släktet?). Man hade däremot hittat THC i Lisas blod, så om det röktes eller inte var ju inte så svårt att räkna ut. Peter försökte att få in ett ord här och där men stoppades av hans advokat och domaren.
Jag skulle tro att saker fungerar som bäst för Mört-Bert när han håller munnen stängd.

Citat:
Här så pausades rättegången för att samtliga parter skulle lyssna på förhöret (och rättegången i tingsrätten tror jag?).

Samhällstjänst???
Vad är det för galna ideer?
Komma och begära att Mört-Bert ska utföra oegennyttigt arbete?
Den där domaren är ju helt klart pedofil!
Rena Auschwitz-fasonerna!

Citat:

Lyckades advokaten förklara för Mört-Bert på vilket sätt ett tältboende i Mars var bättre än
mat, värme, toalett, dusch, rena kläder, säng, och en skara åhörare som inte kan fly undan
Mört-Berts oändliga malande om barnhandel, pedofiler, Auschwitz,
motorer som bara går med vatten som bränsle, osv, osv, osv.
https://www.tv4play.se/video/1e83e91...b83b/avsnitt-1

Citat:

Citat:

Citat:

Citat:

Citera
2024-03-24, 04:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Hoppas att Bert får någon form av psykiatrisk vård och att han kan ta till sig denna.
Det kommer han aldrig att kunna göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in