Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-09-30, 21:54
Medlem
Helgedenfetes avatar
Jag vet inte vad du kan göra med den....men jag kan berätta om vad jag använder den till. Jag pluggar japanska och den är bra att fråga om vissa specifika saker om grammatik. Även översättningar klarar den. Men jag litar inte fullt ut på dess svar ioförsig. Men än så länge har jag inte märkt några uppenbara fel.
Citera
2024-09-30, 23:21
Medlem
Kanske ett bättre forum, istället för att väcka liv i en gammal tråd.
(FB) AI - Artificiell intelligens
Citera
2024-11-11, 04:28
Medlem
CyberIngmars avatar
Laddade ner appen för någon dag sen för att kolla. Frågat lite politiskt som "min familj röstade på Trump. Vad gör man" den ger förvånansvärt rätt neutrala svar. Även om den lutar åt mjukare svar, mjukare framtoning om man frågar om demokraterna i USA, Miljöpartiet i Sverige än högern.

Förstå deras ståndpunkter
Förklara dina egna åsikter
Respektera olikheter
Fokusera på gemensamma värderingar
Sätt gränser för samtal om politik
Acceptera att ni är olika

Har frågat några märkliga frågor som. Vad gör jag om jag är ful chatGPT kom med peppande svar.

Ska utforska chatGPT mer seriöst. Sen står det att den kan ha fel. Källkritik gäller precis som när man läser Wikipedia
Citera
2024-11-11, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Jag minns att jag en gång frågade den om den kände till filmen "Torsk På Tallinn", och den inbillade sig att det var en film om ett gäng män som "åkte ut på en fisketur".
Men antar att den beskrivningen på sätt och vis är rätt, beroende på hur man ser det.

Förutom det så verkar den vara riktigt bra på programmeringsspråk i stil med C och MatLab;
jag har frågat den om tips på olika typer av koder till de programmeringsspråken ett otal gånger, och den skriver kod som fungerar alldeles utmärkt.
Den kan till och med kommentera mina egna programkoder, och föreslå förbättringar.

Det kan också vara rätt kul att skriva lite random fjolliga saker, typ "idag har jag varit en sötnos hela dagen lång";
den brukar svara någonting i stil med "vad skönt det låter! är det något särskilt som gör att du känner dig på extra sötnos-humör?".

Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Laddade ner appen för någon dag sen för att kolla. Frågat lite politiskt som "min familj röstade på Trump. Vad gör man" den ger förvånansvärt rätt neutrala svar. Även om den lutar åt mjukare svar, mjukare framtoning om man frågar om demokraterna i USA, Miljöpartiet i Sverige än högern.

Förstå deras ståndpunkter
Förklara dina egna åsikter
Respektera olikheter
Fokusera på gemensamma värderingar
Sätt gränser för samtal om politik
Acceptera att ni är olika

Har frågat några märkliga frågor som. Vad gör jag om jag är ful chatGPT kom med peppande svar.

Ska utforska chatGPT mer seriöst. Sen står det att den kan ha fel. Källkritik gäller precis som när man läser Wikipedia

Har frågat den om sveriges försenade renesans pga att vi isolerade oss från de katolska länderna efter protestantismens införande

Den gav ett väldigt bra svar och kunde beskriva lite om vilka psykologiska sociala effekter detta har på det svensa folket i nutid

Den förstod t om vad jag menade när jag frågade om det fanns likheter mellan de effekter det fått på svenska folket och hur japansks påverkas av sin isolationstid , som varade fram till18 talets mitt och gav bra svar med intressanta slutsatser
Citera
Igår, 23:15
Medlem
Chatgpt använder jag dagligen för att söka tips om symptom men också varför människor kan reagera på olika sätt i sociala sammanhang.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in