Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-20, 23:05
  #1393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Grabben lugn nu,han har inte vunnit något ännu. Men har lyfter Svensk ishockey på internationell nivå genom att byta spelstil.

Dom flesta som gjort det har blivit hatade. Exempel som Pär Mårts,BÅG,Hardy Nilsson.

Tommy Sandlin gjorde en hel del för just Svensk hockey,men blev väl inte direkt hatad men hyllad efter sin tid som Coach. Sen var ju Peter Wallin,Rickard Grönlund med i rätt tid då man fick tillräckligt många proffs med m.m

Garpenlöv som blivit en slags hackkyckling,var kanske inte så dålig. Mer fast i gamla spår och hockey, som han en gång spelade i Tre Kronor.
Hallam är tvärtemot,då han drar influenser från Nordamerikansk, Finsk taktik. Det gjorde honom framgångsrik i Växjö

Tommy Sandlin utsågs till "Tidernas coach" på hockeygalan och det är svårt att säga emot..

Conny Evensson verkar rankas väldigt högt av spelare som haft honom också, så även han måste vara med där uppe i toppen..
Citera
2023-05-20, 23:05
  #1394
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Man kan undra varför inte Lasse Johansson lyckades i NHL..han är överlägsen i Europa. Varit ett tag.

Han har aldrig varit där över. Man han blev riktigt bra sent, NHL satsar sällan på spelare över 27 och går man till KHL är att komma till NHL nästan uteslutet. Men ja Lasse hade kunnat vara 2a målis i NHL.
Citera
2023-05-20, 23:06
  #1395
Avstängd
Elclassico163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Grabben lugn nu,han har inte vunnit något ännu. Men har lyfter Svensk ishockey på internationell nivå genom att byta spelstil.

Dom flesta som gjort det har blivit hatade. Exempel som Pär Mårts,BÅG,Hardy Nilsson.

Tommy Sandlin gjorde en hel del för just Svensk hockey,men blev väl inte direkt hatad men hyllad efter sin tid som Coach. Sen var ju Peter Wallin,Rickard Grönlund med i rätt tid då man fick tillräckligt många proffs med m.m

Garpenlöv som blivit en slags hackkyckling,var kanske inte så dålig. Mer fast i gamla spår och hockey, som han en gång spelade i Tre Kronor.
Hallam är tvärtemot,då han drar influenser från Nordamerikansk, Finsk taktik. Det gjorde honom framgångsrik i Växjö
Kanske inte än men är övertygad om att han kommer att vinna nu. Varit otroligt bra iår
Citera
2023-05-20, 23:08
  #1396
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey McPot
Och en till fråga, sorry om jag spammar.
Men såg nåt klipp på där en kanadensare(?) stämplade någon med skridskon. Tror det var mot Schweiz?

Är inte det fult skit, mot regler och så?
Någon som fått matchstraff i Vm?

Har dålig koll på hockey överlag och klipp då jag bara har linjär-tv att följa matcherna på.

Ja den var riktigt ful.

Citat:
Ursprungligen postat av Smokey McPot
Studiofolket (Svt) får lite skit i matchtrådar har jag märkt. Kanske även kommentatorerna.

Vet nån om dom har nån bakgrund i hockey och inte enbart tv/journalistik?
Är någon av dom avdankad eller spelande i hockey?

Kan inte hockey riktigt så vet inte om min fråga passar här. Kändes bara dumt att göra en ny tråd.

Om frågan inte passar så ber jag om ursäkt, men en egen tråd behöver den iaf inte.

Exprterna är gamla spelare.
Citera
2023-05-20, 23:10
  #1397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey McPot
Jag har ju så jävla dålig koll på sport överlag. Är alla dom namnen du sa kommentatorer?

Isf låter det väl helt ok.

Edit, då jag undrade huruvida de var kvalificerade att ens prata om hockey.

De jobbar som hockeyexperter för SVT Sport och kan dyka upp både i studion och som expertkommentatorer under säsongen..
Citera
2023-05-20, 23:14
  #1398
Medlem
Smokey McPots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja den var riktigt ful.



Exprterna är gamla spelare.

Goa och raka svar, tack!
Citera
2023-05-20, 23:17
  #1399
Medlem
appendixxivs avatar
De vill att Nylander kommer, Nylander tackar ja, Toronto släpper honom, allt e frid o fröjd. Men så dyker han inte upp? Att då i Hallams fall bli irriterad över att frågan ställs om och om igen känns lite sådär. Så klart att det börjar spekuleras, det borde han kunna räkna ut m arslet. Tiga ihjäl det är a bad way to go. Annars verkar Hallam riktigt bra 👍
Citera
2023-05-20, 23:26
  #1400
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Kanske inte än men är övertygad om att han kommer att vinna nu. Varit otroligt bra iår

Tror om man har tålamod,ifall han inte får guld/silver detta vm. Att satsa på en ung coach,som tar Tre Kronor från den gamla tiden mot ny modern hockey.
Citera
2023-05-20, 23:28
  #1401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
De vill att Nylander kommer, Nylander tackar ja, Toronto släpper honom, allt e frid o fröjd. Men så dyker han inte upp? Att då i Hallams fall bli irriterad över att frågan ställs om och om igen känns lite sådär. Så klart att det börjar spekuleras, det borde han kunna räkna ut m arslet. Tiga ihjäl det är a bad way to go. Annars verkar Hallam riktigt bra 👍
Det vore konstigt om frågan inte ställdes. Nylander hade mycket väl kunnat vara skillnaden mellan ut i kvarsfinal och ett guld. Kul dock se Tre Kronor vinna hockeymatcher även om alla matcher varit mot svagt motstånd. I detta räknar jag in Finland som jag inte riktigt begriper vad de håller på med. Kanske blir de bättre till slutspelet det bör ju råda någon form av oro i laget iaf. Guldfavoriter på hemmaplan och allt det där.
Citera
2023-05-20, 23:37
  #1402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det vore konstigt om frågan inte ställdes. Nylander hade mycket väl kunnat vara skillnaden mellan ut i kvarsfinal och ett guld. Kul dock se Tre Kronor vinna hockeymatcher även om alla matcher varit mot svagt motstånd. I detta räknar jag in Finland som jag inte riktigt begriper vad de håller på med. Kanske blir de bättre till slutspelet det bör ju råda någon form av oro i laget iaf. Guldfavoriter på hemmaplan och allt det där.

Haha, men du kan ju inte kalla Finland på bortaplan för svagt motstånd, såg du ens den matchen?

Tyskland förtjänar lite mer respekt också, så dåliga är de inte..
Citera
2023-05-20, 23:46
  #1403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Haha, men du kan ju inte kalla Finland på bortaplan för svagt motstånd, såg du ens den matchen?

Tyskland förtjänar lite mer respekt också, så dåliga är de inte..
Yes sett alla Finlands matcher och tycker deras spel hackar betänkligt. De gör en okej match mot Tre kronor och hade kunnat vinna men i övrigt är jag inte imponerad alls.
Citera
2023-05-20, 23:58
  #1404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Yes sett alla Finlands matcher och tycker deras spel hackar betänkligt. De gör en okej match mot Tre kronor och hade kunnat vinna men i övrigt är jag inte imponerad alls.

Tycker Finland var lite bättre än Sverige i den matchen, så kan omöjligt kalla dem för svagt motstånd..

I övrigt hade jag förväntat mig mer, men förutom USA-matchen har de ändå gjort vad som krävts, rätt lång transportsträcka innan allvaret (slutspelet) börjar..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback