Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-07, 18:05
  #793
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Längesen jag såg någon så bra i såpass ung ålder. Tycker inte Sverige varit vidare bortskämda med målvakter. Är den position där jag ger Finland fördel historiskt (vem minns inte Kiprusoff, även Rinne, Rask, Niemi, Lehtonen etc stabila). Så kul att vi äntligen fått fram en riktig stjärna.
Jo, Lundqvist var bra men lite av en late bloomer.

Finlands förstakedja ser rätt bra ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Nu pratar jag på NHL-nivå.
Lindbergh var fantastisk tills han körde ihjäl sig på fyllan.
Markström, Lehner, Ullmark är dagsaktiva och hör inte till historien (just idag är vi bättre än finnarna vad gäller målvaktshelheten i nhl).
Men fortfarande har aldrig en svensk förstaspade vunnit Stanley Cup även om lunkan var nära.


Nja, det skrev du inte.
Majoriteten av de jag räknade upp har spelat i NHL.
__________________
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2023-05-07 kl. 18:30.
Citera
2023-05-07, 18:27
  #794
Medlem
Kedoxs avatar
Kom förresten att tänka på en sak när jag såg dokumentären hockeyns historia.

Nutida lirare är mångmiljonärer, speciell de i nhl. I dokumentären intervjuar de Pekka Lindmark en av våra största målvakter där han står i skitig t-shirt på sitt kneg i en verkstad, verkar inte alls vara rik och leva ett liv i sus och dus.
Var lite tragiskt att se, han har gjort fan så mycket mer för landslaget än många av miljonärerna i nhl
Citera
2023-05-07, 19:02
  #795
Medlem
Laine missar VM pga sin skada. Synd, fast det är bättre att anmäla friska spelare än skadade stjärnorm.
Citera
2023-05-07, 19:24
  #796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Han verkar dessutom ha en flickvän. Det kan vara så att de ska byta kök i sommar och behöver ett par månader för att åka runt och titta på olika modeller.

Foppa och Sudden gick verkligen in 100% för hockeyn. De skaffade partners först i slutet av sina karriärer. Har svårt att se att Forsberg i sin prime inte skulle åka till VM för att hans eventuella fru vill titta på en ny soffa till vardagsrummet.

Den där flickvännen har han haft i 5 år. Förra året tackade han nej då han skulle skriva kontrakt. Innan dess har han sagt ” jag tackar väl aldrig nej till VM”..
Citera
2023-05-07, 20:43
  #797
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apophis
Laine missar VM pga sin skada. Synd, fast det är bättre att anmäla friska spelare än skadade stjärnorm.

Hade det på känn, han ville nog göra allt för att komma hem, men skador kan man ej rå äver.

Om man älskar sport, finns det inte i ens tanke att ta paus.

Jag har varit där, skadad. när man spelar känner man ingen smärta.
__________________
Senast redigerad av EastClintfood 2023-05-07 kl. 20:45.
Citera
2023-05-07, 20:57
  #798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Den där flickvännen har han haft i 5 år. Förra året tackade han nej då han skulle skriva kontrakt. Innan dess har han sagt ” jag tackar väl aldrig nej till VM”..

Låter bra. Får se om han står fast vid det.
Citera
2023-05-07, 20:59
  #799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Hade det på känn, han ville nog göra allt för att komma hem, men skador kan man ej rå äver.

Om man älskar sport, finns det inte i ens tanke att ta paus.

Jag har varit där, skadad. när man spelar känner man ingen smärta.

Det kanske var lika bra för finska laget. Han har väl rykt ihop med Jalonen förut också? Han har väl inte gjort någon glad på den senaste tiden heller, även om han är världsspelare i vissa moment av spelet.
Citera
2023-05-07, 22:03
  #800
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Det kanske var lika bra för finska laget. Han har väl rykt ihop med Jalonen förut också? Han har väl inte gjort någon glad på den senaste tiden heller, även om han är världsspelare i vissa moment av spelet.

Han har nog inga bekymmer med Jalonen. Var har du hört detta?

Schweiz vann förresten Chech Hockey Games. Är det första gången?
Citera
2023-05-08, 05:34
  #801
Medlem
Toronto på väg att bli utslagna nu och de lär bli de närmsta dagarna. William Nylander hade blivit en nyckelspelare för Sverige som alla redan vart inne på. Hoppas han isåfall får med sig Liljegren och även Järnkrok.
Citera
2023-05-08, 09:18
  #802
Medlem
Kempe tackar nej till VM

Citat:
Adrian Kempe, 26, hade varit en drömförstärkning till Tre Kronors VM-lag i Finland.

Men han kommer inte att åka.

– Jag känner mig ganska sliten efter en lång säsong, där jag fått spela sjukt mycket här i LA Kings. Så jag kommer nog inte att åka, säger han till SportExpressen.

https://www.expressen.se/sport/hocke...mpe-nobbar-vm/
Citera
2023-05-08, 10:01
  #803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Han har nog inga bekymmer med Jalonen. Var har du hört detta?

Schweiz vann förresten Chech Hockey Games. Är det första gången?

Det kanske var med Marjmäki? Minns bara att många inte ville ställa upp för Finland för några år sen eftersom de spelade så tråkigt.
Citera
2023-05-08, 10:03
  #804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Kempe tackar nej till VM



https://www.expressen.se/sport/hocke...mpe-nobbar-vm/

Sliten. Det är inte skäl nog.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback