Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-08, 10:17
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1423zZ
Förstod väl att det fanns en orättvisa även på detta område.
ja själv hade jag det svårt när jag skulle föda barn som man.

Jag tolkar det naturligtvis som orättvisa direkt.
Citera
2023-01-08, 10:18
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillivaBilli
Lol, det du beskriver är examensprovet och inte nybörjarkursen.

Jag tror det är lite som i USA, där du har en stor skillnad mellan en del av befolkningen som är hyper-fit, och en del som tar permobilen till Walmart.
Citera
2023-01-08, 10:34
Medlem
Telepatisks avatar
Styrketränar en del. Testade att göra armhävningar och lyckades göra 20 st "långsamma". Känns som att man säkert skulle kunna ta 50 st efter några veckors träning. Tråkig övning.
Citera
2023-01-08, 10:40
Medlem
jag klarade 2 st precis nu... med en arm. Vad vann jag?

Har inte gjort detta med bara en arm på länge dock och är 38 år.. det knackade rätt gött i ryggen :X
Citera
2023-01-08, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
ja själv hade jag det svårt när jag skulle föda barn som man.

Jag tolkar det naturligtvis som orättvisa direkt.

Haha tänkte nu inte på könsskillnaderna utan mer på konstitution/anatomi inom könen.
Citera
2023-01-08, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Haha, nej håll hårt i din könsidentitet kingen, den döljer du kanonbra så det vore synd att outa.

Ok, så när du kommer till frust och skriknivån så klarar du tjugo till på ren vilja. Jo, tjena.

Det märks att du har gjort svinmånga armhävningar i dina dar.

Ja, 50 klarar jag en bra dag. Men pustar och stönar efter 25 och och börjar skrika någonstans efter 30. Då är det ren tankekraft som gör att jag lyckas upp till 50.
En dålig dag klarar jag bara 20.
Ska väl tilläggas att jag har en ryggskada (arbetsskada) och att jag är närmre 50 år.
Hade givetvis bättre fysik kring 30. Då brukade jag även roa mig med att nå över 90% av min maxpuls vid hård konditionsträning. Fråga mig inte varför, men gillade känslan av blodsmak i munnen och att ha endorfiner sprutandes ur öronen. Nu tränar jag mer smart. För hälsan och nöjet, inte för att toppa och maxa.

Hur många armhävningar kör du i regel?
Senast redigerad av TomatKungen 2023-01-08 kl. 11:35.
Citera
2023-01-08, 11:02
Medlem
otränad kvinna 0 till 1
otränad man 10 till 15.
Citera
2023-01-08, 11:27
Medlem
Hussefars avatar
De flesta män från tonåren och upp till 25 kan säkert göra 30+, även som otränade. Kvinnor borde vara något lägre i antal. Detta om de inte har en massiv övervikt såklart.

Med åldern minskar detta gradvis eftersom muskelmassan sjunker plus att vi lättare blir tjockare.

Jag kunde för några år sen göra 40+ st i ett svep som 35 åring. Men då löptränade jag en del och hade inte mycket extrakilon.

Man blir lite sugen på att se hur många man klarar nu. Synd bara jag blir så in i helvetes svettig och sedan mör i 2 dygn om jag provar. Skulle uppskatta att jag nog klarar 20 st i vart fall. Rör ändå på mig ganska mycket om dagarna.
Citera
2023-01-08, 11:30
Medlem
Ja 10 ST är jag nästan säker på att dom flesta klarar.
Tjejer kanske fem.
20 är lite jobbigt , hundra kräver psykologisk avtrubbning
Citera
2023-01-08, 11:47
Medlem
seaworthys avatar
Oj vilka konstiga svar. Som att kreti och pleti skulle kunna göra allt från 10-30 armhävningar? Det är som att fråga flashback hur mycket dom tjänar, alla tjänar 80k efter skatt.

ca 60% av alla vuxna är överviktiga och klarar förmodligen knappt mer än ett par stycken strikta armhävningar. Jag tror många som faktiskt tränar inte begriper exakt hur otränad allmänheten faktiskt är.
Citera
2023-01-08, 11:49
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Är nog också inne på max: 10 armhävningar för någon över 30 år och under på sin höjd 30 armhävningar om de är otränade. Beror ju väldigt mycket på vad de sysslar med dagligen. Ganska stror skillnad på en snickare eller kontorsanställd. De flesta jobbar väl med ganska så fysiskt oaktiva yrken idag.
Har man en stor kulmage ivägen, så kan ju bara det göra så det blir problem att göra armhävningar.

Finns inte en chans att en "otränad" snubbe gör 30 strikta armhävningar.
Citera
2023-01-08, 11:51
Medlem
Testade en nu å jag blev liggande kvar på golvet flåsande efter luft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in