Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Extrema undantag är alltid lika ointressanta i en generaliserande diskussion.
Det är osäkerheten man märker ju. Svarar hon direkt 8 och kollar dig i ögonen finns det ingen anledning att misstro henne men börjar hon skruva på sig och drar på svaret eller inte vill svara alls så säger det allt man behöver veta. Personligen då så blir jag intresserad av kvinnor som har att säga sanningen i ryggmärgen.
Man ska alltid lita på sin magkänsla. Tyvärr gjorde man ju inte det som yngre. Yta trumfande sans och magkänsla.
Jag anser inte att Tomakungens exempel är några extrema undantag, men det beror ju på vilka man umgås med och vilka man råkar ut för så att säga.
Kan till viss del hålla med, men jag tror att du missar en liten detalj i det hela. I vissa lägen kan en fråga komma lite överrumplande, så att man måste tänka efter och det kanske du skulle tolka som osäkerhet?
Och inte alla är förtjusta att se någon annan i ögonen, skulle det också kunna misstolkas?
Däremot tror jag mycket på magkänsla och sunt förnuft, men av den anledningen så tänker jag att en man som skulle vara intresserad av mig, skulle ta reda på såpass mycket att han inte behöver ställa den frågan. För är han en bra människokännare, så finns ingen anledning att ställa en fråga där han redan vet att svaret är fullt nöjaktigt för hans del.
I övrigt så tror jag att det blir som bäst om man har liknande syn på sex, för ifall han har legat runt en del och vill prova trekanter och en del annat, och hon är tämligen oerfaren så kanske hon inte lockas så mycket av det. Eller tvärtom för den delen, det kan lika gärna vara han som inte vill prova nya saker medans hon kanske vill prova allt en gång bara för att ta reda på, och där tror jag att det är av stor vikt att man har liknande syn på sex om det ska hålla i längden. Men där spelar ju inte bara antal sexpartners in utan mera hur man är som människa överlag.