Citat:
Ursprungligen postat av
HassanVonEssen
Och som ni påpekat behövde även jag fokusera ett tag för att begripa den store fotografens genialitet. Vilket perspektiv! Vilken komposition! Vilken makalös tajming! Och vilka barndomsminnen den väcker! En av årets mest gåtfulla bilder hittills signeras ingen mindre än PappaStors arvtagare, PappaRör!
PappaRör har tagit trompe l'oeil till en annan nivå här! Han vill att vi ska vi titta riktigt länge på hans alster och fundera över vad det är vi verkligen ser. Kan man få nåt så oskyldigt som ett ben i duschen att se ut som extremsex? Japp! Det kan man. Årets bild nästa! Den tävlingen fokar väl kanske på den journalistiska bildens kvaliteter och det där här ju lite mer konstnärligt kan man säga, men det finns säkert en motsvarighet. #397
Citat:
Ursprungligen postat av
Vedklyv1980
Att ändra folkbokföringsadress är nog inte det första han tänker på i det här läget.
Många kan ligga på fel folkbokföringsadress i flera år.
Bara för att man i panik drar hemifrån efter en konfrontation eller nåt annat så behöver det ju inte betyda att man faktiskt har flyttat. Jag tycker att man kan säga att han är hemmahörande i pitepaltens hemstad eftersom det är där han konfronterades, det var på en arbetsplats där han ville våldföra sig på barnet och det är där han än så länge är folkbokförd. Att han har flytt fältet kan alldeles säkert stämma dock. #395
Citat:
Ursprungligen postat av
Redivivus
En av de mer motbjudande gäddorna på sista tiden (397). Noterar att det verkar vara viss överrepresentation på gäddor i Norrland. Isolation i kyla och vildmark gör kanske sitt till.
Jag har inte tänkt så mycket på överrepresentation av gäddor men det är väl så att de nu på senare tid har försökt samordna fisket geografiskt. Det är klart att det är smidigare att bränna av en massa Norrlandsgäddor om de ändå är i Norrland. Tror att det nämns i nåt i avsnitt i podden också. Det är så klart mycket smidigare än att åka från Öland till Sundsvall till Kalmar till Hudik till Hässleholm.
#397 är en sorglig uppenbarelse. Jag vet inte, men brukar inte hantverkare vara i skaplig form? De brukar väl heller inte ha så långa naglar? Han ser ju mer ut som nån som sitter nattetid och jobbar med IT-support. Å andra sidan skriver han väldigt mycket om mat, särskilt hämtmat, så det kanske inte är så konstigt att man då jobbar upp en rondör även om man rör på sig om dagarna.
Vid konfrontationen: "Det här var inte vad jag hade tänkt mig!"