2024-03-24, 02:50
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC

Men seriöst, vad är det för bild han har skickat?! Jag var tvungen att titta fem gånger innan jag såg vad det är. Det första jag såg var en gubbarm som fistar en blek och stjärntatuerad gubbröv. Oskönt motiv. Men det verkliga motivet är fan ännu oskönare.

Gäddan "sexar" till det lite genom att fota sitt feta och knottriga gäddben upptryckt mot en tapet som ser ut som obduktionshud.
En av de mer motbjudande gäddorna på sista tiden (397). Noterar att det verkar vara viss överrepresentation på gäddor i Norrland. Isolation i kyla och vildmark gör kanske sitt till.
Citera
2024-03-24, 02:53
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Ser att #392 har varit gift tidigare enligt Sveriges befolkning. Gift man (22/6 1999). Dock går det inte att se med vem då han bor ensam den aktuella tidpunkten.
Gift med en thailändska tidigare. Glöm inte bort 392, här har vi någon som flugit under radarn länge, bagaget kan vara stort.
Citera
2024-03-24, 03:02
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlBundysEnaSko
Jag har bott på samma gata som D*niel.
Redan för 18 år sen fick jag peddo och seriemördar vibbar av honom.
Då bodde han ihop med en thailändska.
Om jag inte minns fel var han med i ett Robins avsnitt där han hade på sig ett gristryne.
Innan jag flyttade gifte han sig med en kvinna från Gahna. Tror hon hade en eller två söner och en dotter som flyttade in samtidigt som hon själv.
Berätta gärna mer om detta! Vad vet du om hans thailändska hustru? Hade han några barn med henne eller tog hon med sig egna barn? Varför tog det slut mellan 392 och henne? Hur uppfattades 392 rent allmänt på orten?

Det finns nog mer av suspekta saker att gräva i om #392.
Citera
2024-03-24, 03:21
Medlem
#397 är med i en skytteklubb. Pang, pang…
Citera
2024-03-24, 03:26
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
#397 tittade sig i spegeln en dag och tänkte: om alla unga snygga tjejer fick välja en valfri man, vem skulle de då välja? Mig såklart!
Jösses…
Snacka om att leva i en bubbla. Gäddor tycks generellt vara grovt porrskadade. Hur oattraktiva de än är så skall de, som konsumenter, också ställa höga krav på objektet eller produkten.
Citera
2024-03-24, 03:30
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Det är nog så, ja. Var först tveksam till denne #394, men så fort han började skriva här så insåg man att han är skyldig.
Väldigt osmart av honom (om det nu är han) att skriva här och försöka bortförklara sig. I stället borde han erkänna allt, göra offentlig avbön och se till att aldrig någonsin mer arbeta med eller i närheten av barn. Hoppas hans fru agerar förnuftigt också.
Citera
2024-03-24, 03:34
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Tack Jädra vilken ångest han hade i klippet. Riktigt skrek ångest.
Ångest för uthängningen, ja. Intet annat. Så är dom, gäddorna.

#397 - riktigt motbjudande.
Citera
2024-03-24, 05:16
Medlem
Citat:
Ok. Han är dock fortfarande folkbokförd på orten enligt de uppgifter jag idag hittar i offentliga register och det var där konfrontationen skedde. Har du andra uppgifter får du gärna lägga ut en rebus. #395
Att ändra folkbokföringsadress är nog inte det första han tänker på i det här läget.
Många kan ligga på fel folkbokföringsadress i flera år.
Citera
2024-03-24, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Väldigt osmart av honom (om det nu är han) att skriva här och försöka bortförklara sig. I stället borde han erkänna allt, göra offentlig avbön och se till att aldrig någonsin mer arbeta med eller i närheten av barn. Hoppas hans fru agerar förnuftigt också.
Osmart är bara förnamnet (om det nu är gäddan).
Vad tror han Flashback har för status i samhället?
Om tomtar härinne köper hans skitsnack så skullle han vara skuldfri?
Jösses

Men man vet ju inte säkert, kan ju vara någon sjuk jävel som önskar driva lite och röra om i grytan.
Citera
2024-03-24, 06:07
Medlem
eldrattans avatar
Vad föreställer den "andra" bilden i chattloggen? Det ser ut som någon form av rumpa.?! Har försökt lista ut vad det är flera timmar nu.
Citera
2024-03-24, 07:04
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Vad föreställer den "andra" bilden i chattloggen? Det ser ut som någon form av rumpa.?! Har försökt lista ut vad det är flera timmar nu.

Jag hade också svårt att se vad det föreställde eftersom den är så låg kvaliteé och konstig vinkel. Prolific listade ut vad det var och nu ser jag det också.

Citat:
Han lägger upp en bisarr bild som ser ut som brutalt gammelgubbsrövsex men i själva verket är det hans ben och en asful tapet.

Citera
2024-03-24, 07:12
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen

Och som ni påpekat behövde även jag fokusera ett tag för att begripa den store fotografens genialitet. Vilket perspektiv! Vilken komposition! Vilken makalös tajming! Och vilka barndomsminnen den väcker! En av årets mest gåtfulla bilder hittills signeras ingen mindre än PappaStors arvtagare, PappaRör!

PappaRör har tagit trompe l'oeil till en annan nivå här! Han vill att vi ska vi titta riktigt länge på hans alster och fundera över vad det är vi verkligen ser. Kan man få nåt så oskyldigt som ett ben i duschen att se ut som extremsex? Japp! Det kan man. Årets bild nästa! Den tävlingen fokar väl kanske på den journalistiska bildens kvaliteter och det där här ju lite mer konstnärligt kan man säga, men det finns säkert en motsvarighet. #397

Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Att ändra folkbokföringsadress är nog inte det första han tänker på i det här läget.
Många kan ligga på fel folkbokföringsadress i flera år.

Bara för att man i panik drar hemifrån efter en konfrontation eller nåt annat så behöver det ju inte betyda att man faktiskt har flyttat. Jag tycker att man kan säga att han är hemmahörande i pitepaltens hemstad eftersom det är där han konfronterades, det var på en arbetsplats där han ville våldföra sig på barnet och det är där han än så länge är folkbokförd. Att han har flytt fältet kan alldeles säkert stämma dock. #395

Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
En av de mer motbjudande gäddorna på sista tiden (397). Noterar att det verkar vara viss överrepresentation på gäddor i Norrland. Isolation i kyla och vildmark gör kanske sitt till.

Jag har inte tänkt så mycket på överrepresentation av gäddor men det är väl så att de nu på senare tid har försökt samordna fisket geografiskt. Det är klart att det är smidigare att bränna av en massa Norrlandsgäddor om de ändå är i Norrland. Tror att det nämns i nåt i avsnitt i podden också. Det är så klart mycket smidigare än att åka från Öland till Sundsvall till Kalmar till Hudik till Hässleholm.

#397 är en sorglig uppenbarelse. Jag vet inte, men brukar inte hantverkare vara i skaplig form? De brukar väl heller inte ha så långa naglar? Han ser ju mer ut som nån som sitter nattetid och jobbar med IT-support. Å andra sidan skriver han väldigt mycket om mat, särskilt hämtmat, så det kanske inte är så konstigt att man då jobbar upp en rondör även om man rör på sig om dagarna.

Vid konfrontationen: "Det här var inte vad jag hade tänkt mig!"
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-03-24 kl. 07:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in