2024-06-25, 14:34
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas.karl1254
Det är många här i tråden som har en hel del negativt att säga om dessa "gäddor", jag skulle gärna vilja höra något positivt, tack!
Jag kan säga att "RickyRomaRommin" har gjort en hel del positiva saker för hbtq+ communityt i göteborgsområdet och han är en riktig eldsjäl, jag vet att han spenderat en hel del tid med barn som bara har gott att säga om honom, tycker att det är ovärdigt av dumpen att häga ut honom med tanke på hur lite bevis dem faktist hade och även med tanke på att han är funktionsnedsatt.
Nu gör inte några positiva handlingar en gädda utfört under sitt liv det faktum att personen är beredd att förgripa sig på underåriga mindre vidrigt och förkastligt. Så?
Citera
2024-06-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Intressant analys. Förskolepedagogen #432 uppvisar även IMO tydliga veka och feminina drag. Han har heller inte direkt utseendet med sig. Om det beror på skada tidigt eller senare i livet eller ej är jag osäker på men något har även gjort 432 till svagbegåvad. Farlig person för barn som gör sig allra bäst inlåst.

Håller absolut med här. Ja, vilka "män" söker sig till den miljön? Saken har diskuterats i förbigående här precis nyss och flera har påtalat risken för att det handlar om sexuella avvikare i en del fall. Vilket skulle bevisas...

Även unga personer behöver manliga förebilder, dvs fäder. Speciellt pojkar, om de nu inte vill inskolas till att gå i kjol och leka med dockor.

Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Alltså den där mannen (#432) tycks ha allvarliga mentala problem med någon slags intellektuell och även emotionell störning - utöver den sexuella störningen att söka efter barn i sexuellt syfte. Helt börta alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Tur nog så lär inte 432# ha fått särskilt många chanser till att begå övergrepp då dom alltid är två pedagoger som byter blöja/ hjälper till toaletten osv.

Om någon nu skulle tända på att byta blöja på ett barn… Hur ofta skulle blöjbyte i den åldern inträffa? Behövs blöjbyte är det dags för orosanmälan mot föräldrarna.
Senast redigerad av Skivadbanan 2024-06-25 kl. 14:48.
Citera
2024-06-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det som är lite obehagligt utan att vara fördomsfull. Pedofilen i Sala som arbetade på förskola, och som dömdes i Hovrätten till 4 års fängelse, är en kopia i utseendet med #432 . Boppe som han heter. Nästan ingen skäggväxt och extremt feminin. Och även extremt omtyckt, ända tills han blev påkommen. Jag påstår inte att alla män som söker ett sådant här yrke är pedofiler, men ibland är det faktiskt så.

Finns väl en gädda som jobbade på fritids eller nåt sånt i örebrotrakten oxå.
MEN alla män som jobbar med barn är inte pedofiler.
När mina ungar var på dagis (som det hette då) fanns en jätte engagerad kille i personalen.
Han sparkade boll och körde lite mer "kille lekar" med grabbarna och var sjukt uppskattad.
Sen kom en artikel om en pedofil på ett dagis någon annanstans i Sverige och han fick helt plötsligt konstiga blickar på sig.
Jag och några till sa att han hade vårt fulla förtroende men han valde att sluta.
Och det var en stor förlust för barnen och även oss föräldrar.
Så döm inte alla män som jobbar med barn.
Citera
2024-06-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
De gör de enbart enligt dig. Om du inte menar de som gick på tjackissnubben i Dalarna som hade börjat gå på ungar där (igen)? De dömdes och för en trasig tjackis var väl den lilla summan värsting utbetalningen, så han är nog nöjd med vad den örfilen gav för utdelning.
Det är ett exempel ja. Men du anser ju att om något inte dokumenteras med länk till bilder, foto, artiklar i media el liknande så har det inte hänt. Bekvämt sätt att förhålla sig till verkligheten på.
Citera
2024-06-25, 16:08
Medlem
#432 och andra gäddor som är beredda att ha sex med en fjortonåring som fyller femton år om en månad måste ju ha suttit och letat sexpartners i 10-15 år utan resultat, så när de väl får tag på någon, är de så rädda att tjejen ska hinna ångra sig före hon fyller 15, att de tappar allt vett och sans och är beredda att sitta inne för våldtäkt på barn, bara de får ha sex. Helt galet.

Undrar dock om #432 var medveten om den juridiska processen, att polisen inte bara hade knackat på och lämnat honom ifred ifall han nekade, eller om han var införstådd med att en anmälan resulterat i häktning, förmodligen en rätt jobbig situation för en farbror som verkar ganska nervklen.
Citera
2024-06-25, 17:28
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Jo. Det var ju en ex-polis på södermalm i Stockholm som vevade mot Patrik och mobilen flög iväg ur Saras hand.
Äsch den där gubben..
Gamla stöten Wondergäddan 130 tar ju guldmedalj då han trots sin ålder är enda gäddan som lyckats ta mobilen och kastat bort den!
"Schluta nu!"
Citera
2024-06-25, 17:41
Medlem
Senast i raden är #432 och #431. Skolboksexempel på hur man groomar män till sex, fastän de inte riktigt vill..
Citera
2024-06-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Tur nog så lär inte 432# ha fått särskilt många chanser till att begå övergrepp då dom alltid är två pedagoger som byter blöja/ hjälper till toaletten osv.

Är du säker på detta? Låter fantastiskt att sådana resurser faktiskt finns. I storstäderna är det bara att glömma. På vanliga avdelningar är det tre vuxna på ca 20-25 barn varav en person alltid försvinner till att duka och fixa för lunch/mellanmål, fixa det pedagogiska via dator/padda, möten, raster osv. Två personer har koll på barnen och så klart kan dom inte båda lämna alla barn för att kolla ett blöjbyte eller toa. Grupper för småbarn är ofta 2 personal på 10-14 barn där vistas man bara i samma rum under måltiderna.

Ger ändå visst hopp för Sverige om det finns såna här resurser enligt min flickvän som jobbat på förskola innan hon blev utbränd är det en omöjlighet i Stockholm. Allt detta enligt henne jag har noll koll på förskolans värld.
Senast redigerad av Springbank78 2024-06-25 kl. 18:14.
Citera
2024-06-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Är du säker på detta? Låter fantastiskt att sådana resurser faktiskt finns. I storstäderna är det bara att glömma. På vanliga avdelningar är det tre vuxna på ca 20-25 barn varav en person alltid försvinner till att duka och fixa för lunch/mellanmål, fixa det pedagogiska via dator/padda, möten, raster osv. Två personer har koll på barnen och så klart kan dom inte båda lämna alla barn för att kolla ett blöjbyte eller toa. Grupper för småbarn är ofta 2 personal på 10-14 barn där vistas man bara i samma rum under måltiderna.

Ger ändå visst hopp för Sverige om det finns såna här resurser enligt min flickvän som jobbat på förskola innan hon blev utbränd är det en omöjlighet i Stockholm. Allt detta enligt henne jag har noll koll på förskolans värld.

#432. Är det så små barn på hans arbetsplats att de kräver blöjbyte? Har jag missuppfattat något!??
Citera
2024-06-25, 19:42
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78

Men sprang inte den här gäddan efter en 14-åring?

Det är givetvis inte acceptabelt, men det är en stor skillnad på det och att vara intresserad av små barn.

Bör man inte hålla isär de här sakerna? Föreställer mig att det handlar om två helt olika drifter.
Citera
2024-06-25, 19:53
Medlem
Berraperra1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men sprang inte den här gäddan efter en 14-åring?

Det är givetvis inte acceptabelt, men det är en stor skillnad på det och att vara intresserad av små barn.

Bör man inte hålla isär de här sakerna? Föreställer mig att det handlar om två helt olika drifter.
Förstår inte varför det är så viktigt att definiera vilken ålder på ett barn en gädda vill våldta. Mår illa när jag hör att vissa tycker det är viktigt att det ena kallas så och det andra kallas så. Barn är barn så enkelt är det. Vilka sexuella preferenser sen gäddan har är fullkomligt ointressant.
Citera
2024-06-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
#432. Är det så små barn på hans arbetsplats att de kräver blöjbyte? Har jag missuppfattat något!??
Han jobbar på en förskola, what more do you want?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in