Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-30, 00:45
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888
Skriver på sin feja: "Hej. Om det kommer konstiga meddelanden om mig på fb, är det förtal. Jobbar på det"

Edit; tvåa på bollen

Hahaha! Spänningen är oliiiidlig.
Citera
2024-06-30, 00:46
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikado71
Nu har 435 skrivit på sin fb "Hej om det kommer konstiga meddelanden om mig på fb,är det förtal. Jobbar på det. "

Om man påstår att någon är "klandervärd i sitt levnadssätt" är det förtal.
Citat:
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt
eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument..._sfs-1962-700/
Detta oavsett om något man påstår att någon har gjort är sant eller inte.

Så jag tänker inte tala om ifall jag tycker att #435 är "klandervärd i sitt levnadssätt".
Senast redigerad av Korv-Bajs 2024-06-30 kl. 00:49.
Citera
2024-06-30, 00:47
Medlem
#435 Folk står bakom gäddan på Facebook. Aldrig sett något liknande. Två personer som stöttar honom, en som hjälper till och anmäler inlägg. Måste vara en riktigt manipulativ gädda det här.
Citera
2024-06-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#435 Ja, det är ju förvisso korrekt att det konstiga som skrivs om honom och som är sant, är förtal att skriva på Facebook, men att han sitter och "jobbar" på en sådan sak verkar ju märkligt, det är ju som sagt bara att låsa kontot. Skulle inte förvåna mig om han dammsuger nätet i jakt på kommentarer och sedan anmäler dem till polisen, vilket får honom att känna sig som en riktig Bror Duktig istället för ett as som ville ha sex med en fjortonåring.

Fast förtal innebär väl att det som sagts/skrivits är osanning?
Citera
2024-06-30, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#435 Ja, det är ju förvisso korrekt att det konstiga som skrivs om honom och som är sant, är förtal att skriva på Facebook, men att han sitter och "jobbar" på en sådan sak verkar ju märkligt, det är ju som sagt bara att låsa kontot. Skulle inte förvåna mig om han dammsuger nätet i jakt på kommentarer och sedan anmäler dem till polisen, vilket får honom att känna sig som en riktig Bror Duktig istället för ett as som ville ha sex med en fjortonåring.

Han skulle ta hennes oskuld i den äktenskapliga sängen. Hon skulle vara parfymfri för att frugan inte skulle sniffa sig till något. Och ville den unga flickan bada, så kunde hon göra det i trosorna efter att ha sprungit över en vältrafikerad väg. Mys!
Citera
2024-06-30, 00:49
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Nej!
Citera
2024-06-30, 00:51
Medlem
Citat:

Nej, det är det som är det kniviga. Det är olagligt att exempelvis skriva att en dömd pedofil gjort vidriga saker och borde brinna i helvetet- för det olagliga handlar om att man sprider ut det dåliga någon har gjort, så att personen ska bli illa omtyckt. Det har inget med sanning eller lögn att göra.
Citera
2024-06-30, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Nej!

Då ska han försöka sätta dit dumpen för förtal. Tror inte han kommer långt med det.
Citera
2024-06-30, 00:53
Medlem
tindravargs avatar
Nu försvann hans fb!
Citera
Medlem
Citat:
Då ska han försöka sätta dit dumpen för förtal. Tror inte han kommer långt med det.

Som jag förstår det skyddas Dumpen av utgivningsbevis de har skaffat sig
Citera
Medlem
Citat:

Nej. Och det var därför Ebba Busch rök på sitt inlägg om den dömde pedofilen som företrädde Esbjörn, 81-åringen som vägrade att klättra ut genom fönstret.
Citera
2024-06-30, 00:54
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Han kommer inte att bli först med det.
https://www.journalisten.se/nyheter/...-grovt-fortal/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in