2024-06-30, 00:55
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Nu försvann hans fb!
Den är kvar.
Citera
2024-06-30, 00:58
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Använd sökorden i hans CV så dyker han upp direkt.

Rebus på 435:

Förnamn: Samma som den svenske rekordhållaren på 5000 m löpning med efternamn Almgren.

Efternamn: Blek minus k plus nn plus Sveriges största chipsproducent (tre bokstäver) minus L.

Ålder: 62

63. Han fyllde 63 den 1 juni.
Citera
2024-06-30, 01:06
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Den är kvar.

Han har blockerat mig! Jag känner mig kränkt.
Citera
2024-06-30, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
63 är han. Fyllde 63, 1 juni.

Löjligt ändå. Är man så pass gammal så lär inte en fjortonåring tycka att sju års gäddrabatt bidrar till rena rama ungdomen, de anser ju att man är gammal redan vid 20-25
Citera
2024-06-30, 01:12
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Han har blockerat mig! Jag känner mig kränkt.

Nej det har han inte, det är nog bara lite högtryck på hans sida just nu ❤️
Citera
2024-06-30, 01:27
Medlem
#435 Det negativa är att han lär få behålla jobbet, det fick ju södertörnsprofessorn trots studentprotester. Varselgäddorna får ju sparken som lastbilschaufför och dylikt direkt, men det beror ju på att de är så lätta att ersätta. Men hur utbytbar är en potatisprofessor -det finns väl max en handfull i hela Danmark?
Citera
2024-06-30, 01:30
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#435 Det negativa är att han lär få behålla jobbet, det fick ju södertörnsprofessorn trots studentprotester. Varselgäddorna får ju sparken som lastbilschaufför och dylikt direkt, men det beror ju på att de är så lätta att ersätta. Men hur utbytbar är en potatisprofessor -det finns väl max en handfull i hela Danmark?

De får väl vara utan professor då tills en annan tillträder.
Citera
2024-06-30, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123gt
Ja och enda lajken på det inlägget är från hans syrra! Märkligt ändå hur ofta släkt och fruar vanligt vägrar inse…

Tror det handlar om okunskap från dom som försvarar honom. Dom vet inte vad dumpen är för något och han verkar inte förstå det själv heller utan ljuger ihop en i historia i hopp om att klara sig undan.

Tyder ju på att han har mycket att förlora men jag kan inte för allt i världen få in att man kan vara så blåst att man inte förstår det är game over. Grabben måste ju veta vad dumpen är för något eller har hela familjen sovit under en sten dom senaste åren?

Sådana här människor förklarar ju varför det är så många som blir lurade på massa pengar med internetbedrägerier.

Nåja polletten trillar väl så småningom ner för alla inblandade.
Citera
2024-06-30, 02:14
Avstängd
Xandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldesman
Tror det handlar om okunskap från dom som försvarar honom. Dom vet inte vad dumpen är för något och han verkar inte förstå det själv heller utan ljuger ihop en i historia i hopp om att klara sig undan.

Tyder ju på att han har mycket att förlora men jag kan inte för allt i världen få in att man kan vara så blåst att man inte förstår det är game over. Grabben måste ju veta vad dumpen är för något eller har hela familjen sovit under en sten dom senaste åren?

Sådana här människor förklarar ju varför det är så många som blir lurade på massa pengar med internetbedrägerier.

Nåja polletten trillar väl så småningom ner för alla inblandade.
Sedan har människan en benägenhet att slå ifrån sig sånt som är obekvämt, obehagligt eller inte stämmer överens med den egna uppfattningen. Det är mycket enklare att avfärda ny information som lögn och fejk än att erkänna att man själv haft fel eller blivit lurad. Särskilt om det sträcker sig över lång tid eller handlar om nära relationer. Ibland vaknar personerna så småningom, ibland inte. Det är förklaringen till varför så många fruar stannar. Man väljer bort det obehagliga för det var ju bara lögner ändå.
Citera
2024-06-30, 02:46
Medlem
kukflashs avatar
Angående potatisproffesorn. Bor i en villa värderad till 27 miljoner kronor, förmodligen ett välbetalt jobb samt fru och barn. Vilken idiot
Senaste inlägget på fb; https://i.gyazo.com/6163bf7ac1aa3716...fc12792962.png
Citera
2024-06-30, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
De får väl vara utan professor då tills en annan tillträder.

Ja, det finns ju nypotatis nu också.

Kanske det är så att fru och omgivning ser honom som högst respektabel och det kommer att ta ett tag för dem att ta in det här. Intervjun på Dumpen där han själv pratar om vad han gör är ju något de behöver se för att det ska landa tror jag. Han simmar för glatta livet nu men frågan är om han kan hålla sig över ytan ett längre tag?
Citera
2024-06-30, 06:35
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
I den bästa av världar, skulle såklart rättssamhället ha en lagstiftning som möjliggör att Gäddorna inte springer lösa och kan grooma närsomhelst.
Men bara för att rättssamhället brister, ska det inte ersättas med någon slags ”lynchmob justice”. Dessa är inte samhällets skarpaste direkt, samma typ av personer som går med i AFA/NMR/Huliganfirmor etc. Only in it for the fight. Känns inte jätterättssäkert, stor risk att dom tar fel och bankar ner någon oskyldig. Någon av de senaste Gäddorna hade väl dessutom en enäggstvilling? Kul att gå ut då med en hop uppretade fackel- och högaffel-bönner bakom husknuten.
But there it is. Svenskens naiva attityd till parasiter som förstör liv. Håll dig till en tanke eller simma bland gäddorna.
Du kan inte tycka illa om någon och sedan tycka synd om den. Bestäm dig istället så mår planeten bättre. Prova!
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Angående potatisproffesorn. Bor i en villa värderad till 27 miljoner kronor, förmodligen ett välbetalt jobb samt fru och barn. Vilken idiot
Senaste inlägget på fb; https://i.gyazo.com/6163bf7ac1aa3716...fc12792962.png
När 27 miljoner inte mättar en gädda.
Senast redigerad av sunless 2024-06-30 kl. 06:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in