Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-16, 23:10
Medlem
526s avatar
Helvete vilken vidrig jävla woke-peddo-psykopat. Stirrig ettrig grötmyndig. Helt oförmögen att förstå sin skuld
Det här visar extremvänsterns sjuka förljugna, förvridna världsbild. I sin hjärna tycker han att han gör rätt. RFSL är för pedofili han och ser sig själv som offer.
Citera
2024-10-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
#494 En unik konfrontation. Bara en sådan sak som spelöppningen: ”Jag visste att det var du!” Som flera har noterat, lyckas 494:an att få Sara och Patrik närmast stumma. Det sker via ett rappt tal, som spelar på kvicka retoriska manövrer och argumentationsvändningar: Så snart Dumpenduon yttrar något till Gäddans nackdel, gör han helt om och levererar en replik skenbart i hans favör.

Denne journalist är van vid att prata och argumentera för sin sak och han är hugad att spela om potten. Gäddan ställer kontinuerligt motfrågor, bygger försvar i stil med ”Projicera inte det på mig” och tar tillfället i akt att föreläsa (”Så här är det när man fiskar”). Han spelar också ut ett tämligen brett språkregister (”Du, Patrik Sjöberg, hur lågt har du sjunkit sedan du hoppade så högt?” / ”De delikatesser man har på sin tallrik”).

Retoriken syns även kroppsligt: Spelande ögon som till och med tittar rakt in i kameran en gång, leende mun när han menar sig ha yttrat en självklarhet, höjda ögonbryn vid betoning, pekfinger i luften mot Sara vid förment tillrättavisning.

Allt detta i ett spelat försök att verka viktig och vettig, att i hög tonart dämpa den uppenbara stressen och pressen. Det måste stå klart för alla och envar att han var ute på sexjakt med barn på siktkornet. Det av honom citerade meddelandet i chatten om att ”Med det sagt är jag beredd att prata med personer som skulle kunna hitta på att de är du”, framträder i skenet av den övriga textdialogen som en patetisk helgardering:

Gäddan räknar med att Dumpen kan ha en roll i spelet, men vill ändå inte sumpa chansen att träffa ett verkligt barn. Tja, #494, hur lågt har du sjunkit sedan du hoppade ner från dina höga hästar?
Måste faktiskt rätta dig lite, jubelidioten säger ”hur långt har du sjunkit?”

Ser nu att du redan blivit underrättad! Upptäckte denna gädda först idag så ligger efter lite.
Senast redigerad av dundersnyting 2024-10-16 kl. 23:32.
Citera
2024-10-16, 23:18
Medlem
Hur går det med #494 avseende anställningen, har hans arbetsgivare uttalat sig i fallet?
Citera
2024-10-16, 23:28
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scharlottenlok
Jag har funderat på geografin, men antar att Skåne och Göteborg är högt upp pga S&P’s närhet? Men det finns ju antagligen fiskare på fler platser som sen S&P besöker vid napp. Förstått att det bygger på tips men kan en geografisk kartläggning vara missvisande?
Om den blir missvisande beror på vad du vill visa med den. En kartläggning över konfrontationsplatser visar just dessa platser. Sen har nog Dumpen minst lika stort inflytande över dessa platser som gäddorna. Om du söker en representativ lista eller karta över var i Sverige det bor flest gäddor så kommer denna karta ändå vara påverkad av flera faktorer:

1. Fiskevatten - Vilken chatsida och vilket klientel vistas där? Är vissa mötesplatser vanligare i norra än i södra Sverige? Hur ser det ut i storstadsregion kontra landsbygd? Man vet ju t.ex. att kulturella förändringar uppstår i storstäderna och sprids till glesbygden med tiden. Detta påverkar den geografiska fördelningen av de gäddor som fiskas upp på en specifik hemsida.

2. Dumpens säte - Det är ingen hemlighet att både P & S utgår från södra Sverige och att gäddor från Malmö och Göteborg förmodligen är överrepresenterade.

3. Fiskarens säte - Fiskarens bostadsort borde inte påverka lika mycket eftersom fisket sker online och det är P & S som alltid måste röra sig till konfrontationen. Fiskaren är dock lokal och färgad av sin hemort. Det kan påverka vilka hen får kontakt med och vilka fiskevatten hen använder.

Så frågan är vad man vill få ut av en sådan karta som inte redan syns på kartan över gäddornas bostäder? Samt, hur förväntas en sådan karta se ut om den vore representativ för pedofiltätheten i landet?

Jag kan känna att det är mer intressant att veta vilken socialgrupp gäddorna tillhör och om detta skiljer sig mellan olika städer (även om det är osannolikt).
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-10-16 kl. 23:32.
Citera
2024-10-16, 23:32
Medlem
526s avatar
Vad var det #494 ville prata med Dumpen om på sitt journalistiska uppdrag?
- Jag har blivit påkommen med att vara peddo, men jag vill säga att jag inte gillar det ni gör - för det tycker jag är taskigt mot peddosarna. Jävla pedofober!!
Citera
2024-10-16, 23:36
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Nyfiken
Håller verkligen med. Har vi någon mer info än troligtvis Borås och 65 år?
Ja, nu har det kritiska fönstret passerat. Är han inte identifierad inom 48 timmar så kan det bli en svår nöt.
Citera
2024-10-16, 23:38
Medlem
526s avatar
Vilka är de 5 värsta gäddorna? Finns det en greatest hits lista?

Vad heter gruppen på Telegram som gräver?
Citera
2024-10-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Oavsett att han väl må vara en manipulativ stark psykopat som har överseende med hur andra gång på gång må försöka trycka in i skallen på honom att han har fel, så har han rätt vid två tillfällen. För det första så påstår han aldrig att han personligen känner Röstlund, att "känna till" är inte samma sak som att personligen känna (trots att Sara är påstridig). För det andra verkar det som att både Sara och Patrik är ganska empatilösa, precis som majoriteten av folk (även om deras fångster har desto lägre empati).
Du fokuserar verkligen på helt rätt saker. Stor eloge.
Citera
2024-10-17, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vilka är de 5 värsta gäddorna? Finns det en greatest hits lista?

Vad heter gruppen på Telegram som gräver?

Jag kan börja: #102. Nylongäddan.

Han är ett perverst mörker bortom förnuft och känsla.

Sedan finns det en till som jag inte kommer på numret just nu: mannen i hotellrummet som hade köpt med sig sällskapsspel till den lilla, lilla dottern som han trodde Sara skulle ha med sig och som han skulle få våldta och tortera. Han hade kört långt, typ 70 mil, för att våldta och tortera ett litet barn. Någon som vet numret?

Och Robinson-gäddan (# 144) är så klart ett självklart val. Vilka vidrigheter som kommer ur denna samiska mun.
Citera
2024-10-17, 00:28
Medlem
Söker ett klipp där en gädda får stryk av andra just när dumpen konfronterar honom ? Ska vara en polis. Hittar inte klippet
Citera
2024-10-17, 00:31
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vickypinkie
Söker ett klipp där en gädda får stryk av andra just när dumpen konfronterar honom ? Ska vara en polis. Hittar inte klippet

Det känner jag inte till. Är du säker på detta?
Citera
2024-10-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Det känner jag inte till. Är du säker på detta?

Ja, en berättade att han sett klippet idag och berättade om det i detalj m. Patrik hade försökt lugna killarna och sagt att man ska prata osv och sa att killen var polis då blev killarna ännu argare och flög på han igen. Klippet var inte på dumpen utan var klippt bort där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in