2023-02-08, 22:37
Medlem
År 1983 dvs 40 år sedan fanns det knappt vhs eller Atari 2600 (om den kom så vet ej) men vet att game and watch fanns.

Jag förutom spel vad fan gjorde man en onsdag kväll på en februari som singel 30-åring? Läste man böcker? Mådde man bättre?

Något säger mig att man läste en sjulhelevetes massa serietidningar och magasiner typ Okej eller det man har intresserad av. Skulle gissa på att 30-40 åringar hade kanske 2-3 prenumerationer på olika tidningar och magasiner för att få veta om Michael Jackson eller vilka filmer som är påväg till Sverige.

Nämen allvarligt vad fan gjorde man på en Onsdagkväll efter jobbet 1983?
Citera
2023-02-08, 22:40
Medlem
moviebox, discotek, träffades mycket i parkerna i städerna
Citera
2023-02-08, 22:41
Medlem
Man var nog vuxen som 30-åring, knullade och läste böcker, och att spela tv-spel lika främmande som att leka med lego.
Citera
2023-02-08, 22:41
Medlem
Mindbreaths avatar
Kvalificerad gissning då jag inte är gammal nog att minnas 83: man pratade i telefon, hängde med polare, lyssnade på plattor, läste eller rökte på.
Citera
2023-02-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
År 1983 dvs 40 år sedan fanns det knappt vhs eller Atari 2600 (om den kom så vet ej) men vet att game and watch fanns.

Jag förutom spel vad fan gjorde man en onsdag kväll på en februari som singel 30-åring? Läste man böcker? Mådde man bättre?

Något säger mig att man läste en sjulhelevetes massa serietidningar och magasiner typ Okej eller det man har intresserad av. Skulle gissa på att 30-40 åringar hade kanske 2-3 prenumerationer på olika tidningar och magasiner för att få veta om Michael Jackson eller vilka filmer som är påväg till Sverige.

Som ”singel 30-åring” gjorde man väl som incels gör nu. Konsumerar porr och runkar.
Vi normala som var med då knullade. Frågor?
Citera
2023-02-08, 22:42
Avstängd
ButtButters avatar
Tittade på Dallas och lyssnade på ABBA. Gick på stan utan att vara rädd för alla muslimer överallt.
Citera
2023-02-08, 22:44
Medlem
Christopher.s avatar
Skulle tippa: mecka med bilen, hänga i garaget med vänner, ha bjudningar, fester, idrotta, cruisa med bilen, bada - överlag mycket mer social och fysisk aktivitering än idag.
Citera
2023-02-08, 22:47
Medlem
Crabbofixs avatar
Den enda skillnaden är väl internet och mobiltelefoner och det har ju inte lett till ett bättre liv för någon så med andra ord - det var bättre förr.
Citera
2023-02-08, 22:47
Medlem
Silltunnas avatar
Man rökte cigaretter! Alla rökte på den tiden, och gärna inomhus eller i bilen.
Citera
2023-02-08, 22:48
Medlem
Gubbarna: Läste tidningen, satt och rökte, drack kaffe och såg på "Visst nappar det!"
Kärringarna: Ringde till vänninorna på den fasta telefonen och satt där och sladdrade, sydde, virkade, löste korsord, läste Allers eller Husmodern, beställde något från postorder.
Citera
2023-02-08, 22:49
Medlem
Var väl då textteve kom...2 kanaler på teven...film hyrde man..en videospelare kunde kosta 7000kr då...svindyra..box kunde man hyra..bio var vanligt då..de första datorerna dök väl upp i den vevan...telefon var svindyrt å allt som oftast rikssamtal...minigolf tyckte vi var roligt.
Citera
2023-02-08, 22:49
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke

Man jagade eller fiskade, hälsade på kompisar, ibland såg man på tv men det var max 1 timme per kväll som var sevärt. Läste tidningar eller lyssnade på musik osv. Jag fick mer gjort på den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in