Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-22, 23:22
Medlem
mikaelss avatar
Coward's way out.
Inte oväntat, som Benny Fredriksson.
As i sina vanliga liv, dag ut, dag in, pinar sn oersonal, uppträder som grisar, men lite motstånd plötsligt gör att de spricker av trycket.
Patetiskt.
Det var ju inte ens ett drev mot honom, det var ju mot hans fd kvinna, och Thornborg.

Hur kan man inte vara man nog att stå för vad man gjort?

Men världen blev en bättre plats, om inte någon ännu mer korrupt idiot tar hans plats. Kan vi få se Thornborg gå också kanske det ändå finns hopp för polisen.
Citera
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vilken heder?

Hedern att våga begå självmord för att inte leva med skam.
Du bör ge det ett försök om du någonsin hamnar i en liknande situation.
Citera
Medlem
Flufffens avatar
Jag antar att Mats också lyssnade på dagens Studio Ett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Missnöje är en sak, näthat något helt annat. När folk inte kan hålla sig till sakfrågan utan går på personen blir det i slutändan ganska äckligt. Det finns ingen ursäkt för att gå över gränsen.

Utveckla gärna med något exempel. Tror du Löfving läste flashback?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Etablissemangsmedia har nu ännu mer blod på sina händer. Detta påminner mycket om drevet mot Benny Andersson i spåren av Metoo-häxjakten.

Hournalisterna behöver en snabbkurs i grundläggande mänsklig psykologi. För att inte tala om empati, men då söker man sig väl inte till hournalistyrket.

Lägg ner ditt jävla bögeri. Är han helt plötsligt ett offer nu för att han var så jävla svag att han var tvungen att ta livet av sig?

Jag kan lova dig att 99 procent av befolkningen hade bitit ihop och gått vidare. Men det gäller tydligen inte det där mentalt svaga fanskapet. Det hade varit glömt om ett halvår. Vilken jävla sopa alltså.
Citera
Medlem
swebarbs avatar
så fegisen tog sitt eget liv när sanningen kom fram ? vilken nolla hoppas han åkte raka vägen tilll helvetet

tråden borde för övrigt flyttas, det är inget brott i dagsläget
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
En person som är biträdande högste Polischef ska ha den mentala styrkan och stabiliteten att hantera både jävsanklagelser och mer - inte så fort detta händer begå självmord för att slippa undan alla frågor.

MYCKET obehagligt att vi har sådana här osäkra kort på höga poster i Sverige.

Exakt. En massa inkompetenta och oärliga personer sitter på höga poster i Sverige.

Nu blev det en maktmissbrukare mindre i alla fall. Det tackar vi för.
Citera
2023-02-22, 23:23
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Stockholms regionpolischef känner att han behöver ta livet av sig (sannolikt) för att han enligt en utredning är skyldig till jäv?

Det kommer säkert mer oetiskt handlande från hans sida. Han ville slippa uppleva det, en riktig fegis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Jag är definitivt ingen polishatare, men kan förstå ordvalet även om det inte är vad jag själv valt. Löfving har av allt att döma begått tjänstefel i egenskap av polis, anställd av skattebetalarna. Det är inte det minsta bättre än att sälja droger eller agera beskyddarmaffia. BMW-Ahmad i Tensta med turkrulle är inte det enda sättet att vara kriminell.

Tjänstefel är inte min definition på att vara kriminell. Ibland åker jag i 95 på en 90-väg också, det gör inte mig till en kriminell människa t.ex enligt min definition och det gör inte heller Löfving till en kriminell person pga att han har begått tjänstefel när han har varit kär i sin underchef.

Självklart måste man ta tag i jävsituationer som i Löfving och Staaf, det är illa när det sker på den nivån framförallt inom polisen. Men att kalla honom kriminell är rätt överdrivet.
Citera
Avstängd
Expressen och Aftonbladet har ju kört sitt dödliga drev igen.
Citera
2023-02-22, 23:24
Medlem
gunnarks avatar
Man kan cyniskt säga att med Mats Löfvings död så räddade han Anders Thornbergs karriär!
Citera
2023-02-22, 23:24
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Tragiskt, men en jävla soppa att Sveriges högsta tjänstemän håller på med sån skit och inte tar sina jobb på allvar. Micael Byden skiljde sig alltså från sin fru för att han var otrogen med Linda också? Varför låter vi såna pajasar ha så mycket makt?

Jag har mer respekt för Mats nu än när han levde.

Modigt av honom att begå självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in