Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-22, 23:24
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Coward's way out.
Inte oväntat, som Benny Fredriksson.
As i sina vanliga liv, dag ut, dag in, pinar sn oersonal, uppträder som grisar, men lite motstånd plötsligt gör att de spricker av trycket.
Patetiskt.
Det var ju inte ens ett drev mot honom, det var ju mot hans fd kvinna, och Thornborg.

Hur kan man inte vara man nog att stå för vad man gjort?

Men världen blev en bättre plats, om inte någon ännu mer korrupt idiot tar hans plats. Kan vi få se Thornborg gå också kanske det ändå finns hopp för polisen.
Till skillnad från din Star Wars värld krävs det rätt stora bollar för att exempelvis skjuta sig i skallen med en pistol. Utan att glorifiera ett självmord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Garanterat självmord, det såg man inte komma.
Han hade antagligen förlorat allt vilket han inte kunde leva med.

Förklara hur han förlorat "allt". Jag har träffat så många som varit med om saker som är hundra gånger värre som inte tagit livet av sig...
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Hon är högst ansvarig för detta som säljer sin fitta till högstbjudande till den man som kan ge henne mer makt.

En riktigt vidrig människa, denna Staaf. Och ikväll stod det billiga våpet på tv-nyheterna och slog sig för bröstet. Hon ansåg att hennes namn nu var rentvått.
Senast redigerad av BombaySaphire 2023-02-22 kl. 23:26.
Citera
2023-02-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Jag har mer respekt för Mats nu än när han levde.

Modigt av honom att begå självmord.

Lägg ner du har sagt det 511 gånger nu och det är bara bs, finns inget modigt i att begå självmord.
Citera
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Undrar vad Linda tänker. Osäkert om det hon anklagat honom för stämmer eller om det var hon som var den fula fisken. och JA, han blev av med jobbet också. Hans ångest lär inte ha varit en lek.

Kvinnan fick väl Löving att lämna sin familj för henne om jag inte minns fel i alla rykten.
Snubben har ju förlorat allt verkar det som.
(ÖB gick ju bakom sin egen fru för denna kvinna också, hon verkar inte ha några skrupler överhuvudtaget).

Men hon verkar ju helt oberörd efter idag, mellan raderna i utredningen tycker jag mig läsa att det var ett förhållande men inte gick att bevisa. Det var väl det hon ville bli "frikänd" ifrån skyldig eller nej.

Oerhört tragiskt detta.
Citera
Medlem
Var det hon Linderborg igen som gaslightade?

Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Expressen och Aftonbladet har ju kört sitt dödliga drev igen.
Citera
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Det kommer säkert mer oetiskt handlande från hans sida. Han ville slippa uppleva det, en riktig fegis.

Ingen fegis i Mats. Han gjorde det enda som fanns att göra för att slippa leva ett liv i skam.
Citera
2023-02-22, 23:26
Medlem
oskar2011s avatar
Det är helt vidrigt hur ett mediadrev kan driva en människa i döden. SÅ jävla allvarligt var väl inte hans brott? Lider med hans familj och vänner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Det kommer säkert mer oetiskt handlande från hans sida. Han ville slippa uppleva det, en riktig fegis.

Det är så löjligt att det inte går att ha en åsikt om det. Mannen avslutade sitt liv för att han gjort bort sig i sin tjänst. Det är helt otroligt. Finns så många andra publika tjänstemän som gjort så mycket värre misstag och de traskar runt som chefer för departement. Ping Ebba.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
En riktigt vidrigt människa, denna Staaf. Och ikväll stod det billiga våpet på tv-nyheterna och slog sig för bröstet. Hon ansåg att hennes namn nu var rentvått.

Fattar inte varför folk anklagar Linda. Det är de makthavande människorna som inte ska vara så veka att det blir manipulerade av en hora.
Citera
Medlem
Sverighiztans avatar
Nu är jag inte så insatt i detta mer än att jag vet att denna Linda och Mats har fuckat upp rätt hårt. Det var väl någon tredje person i soppan?
Men va det Mats och Linda som låg med varandra? Rätta mig gärna om jag har fel, inte jätteinsatt.

Måste erkänna att jag blev ganska paff när jag läste om hans död. Ändå snutchef och allt.
Måste vara självförvållat med tanke på senaste tidens drev.
Stackars hans barn om han har några.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Trams att det skulle vara drev och hat. Löfving har varit arbetat för skattebetalarna som statlig tjänsteman. Allt tyder på att han begått tjänstefel i brottsbalkens mening.

Det var väl knappast media och näthat som tvingade honom att använda sin positon som statlig tjänsteman för att ge fördelar till sina nära och kära?

I första skedet borde han i sin tjänst som polis skött sitt arbete och hållt sig till gällande lagstiftning. Då hade han inte behövt uppleva kritik i media.

Skilj på saklig kritik mot Polismyndigheten i stort och den enskildes agerande som tjänsteman vs personangrepp, ryktesspridning och snaskande i personliga omständigheter och privatliv. Många har gått över gränsen för vad och hur man skriver om individer, det är ganska vanligt med kränkande omdömen i varenda tråd om offentliga personer här på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in