Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2023-03-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicornwarrior
Jag är bekant med ena som omkom. Jo*l Mörts*ll. 26 år ung. Skulle fyllt 27 år imorgon. Väldigt tragiskt. * = e
https://www.expressen.se/nyheter/joe...kan-i-verbier/
Citera
2023-03-23, 12:50
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Samma idioti varje år, svenskar ska ut och förlusta sig i stora världen..

Skulle vilja hävda att Svenskar och norrmän är de överlägset mest professionella och mest erfarna åkarna som du hittar i alperna procentuellt.
Men jag gissar att du bildar din uppfattning från.....?
Citera
2023-03-23, 14:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Skulle vilja hävda att Svenskar och norrmän är de överlägset mest professionella och mest erfarna åkarna som du hittar i alperna procentuellt.
Men jag gissar att du bildar din uppfattning från.....?

Kanske att 5 st svenskar dött i en lavin nu på mindre än en månad? Fattar inte att det ska vara så jävla svårt att låta bli att åka off-pist. Det är näst intill darwin på det.
Citera
2023-03-25, 11:06
Medlem
Svårt att säga att man får skylla sig själv.
Jag har åkt off pist i 10 år snart och aldrig hänt nåt.

Inte bara måste snö och väderförhållanden vara på ett visst sätt, du måste även ha oturen att åka på ett ställe där en stor lavin kan ske.

Tex åker du nerför en 30 m bred sluttning så finns inte tillräckligt med snö för att skapa en stor lavin
Citera
2023-03-25, 22:46
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Kanske att 5 st svenskar dött i en lavin nu på mindre än en månad? Fattar inte att det ska vara så jävla svårt att låta bli att åka off-pist. Det är näst intill darwin på det.

Men det är ju därför de är där fattar du väl. Inte alla som spenderar hela livet med att titta på mello och dricka mellanmjölk, Är de svårt att föreställa sig?

Och 5st är inte mycket med tanke på hur många som detta sysselsätter. Det dör som exempel ca 30-60personer enbart i Chamonix per år.
Över 100st i lavinolyckor totalt i alperna är ingen sensation.

Men det dör ännu fler i backarna genom krockar och att folk slår skallen än i laviner.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in