2023-04-22, 21:28
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Alla 8 riksdagspartier står bakom att det ska bli olagligt att förneka Förintelsen.

https://www.svd.se/a/on8nEj/utrednin...a-bli-olagligt

Rent principiellt tycker jag inte man ska lagstifta om åsikter, men i detta fall känns det självklart. Det handlar om att vissa personer skymfar världens värsta folkmord genom tiderna, ungefär som att pissa på en grav. Ska givetvis inte vara tillåtet.

Diskutera vad detta innebär för detta delforum. Stängs det?
Vilket jävla trams, man måste få ställa besvärliga frågor ang allt som hänt under den mänskliga historien så även om detaljerna under andra världskriget och förintelselägren.

Men här märker man vilken makt judarna har, den enda religionen/rasen som får totalskydd mot besvärliga åsikter.

Sen är det inte världens värsta folkmord då ryska ledare dödade ännu fler av sina egna. Men det spelar ju ingen större roll, man måste få ifrågasätta även små detaljer men minsta lilla påpekande kommer räknas som total förnekelse.

Yttrande och åsiktsfriheten stryps ännu mera med denna HMF liknade lag.

Intressant att 8 riksdagspartier böjer sig för judedolmen.
Citera
2023-04-22, 21:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Blev dyrt för foliehatten AJ, även Fox News fick lära sig en nyttig läxa. Delforumet som vi avhandlar i tråden kommer fortsättningsvis inte tillåta förintelseförnekare att ljuga ihop smäck.

Judarna förtjänar all respekt och allt stöd i sin sorgebearbetning, såren har inte läkt än på långa vägar.
Nope, du kommer inte lyckas med att shamea folk ifrån att ha fria egna åsikter länge till. Visst, det vvar fruktansvärt, nazismen var vidrig, Hitler o kompani var pur ondska etc. Ingen ifrågasätter det. Du refererar till urgammalt.
Judarna förtjänade allt stöd då det skedda var faktum, och fick det också, t o m ett helt land i fd Palestina fick de. Att leka offer år 2023 för ngt som skedde 1945 är lika konstigt som att ättlingar till slavarna för hundratals år sen vill ha miljoner triljoner dollar av staten USA idag.
Citera
2023-04-22, 21:34
Judarna har speciallagar kring sig nu. Det kommer bli upptakten till att de blir fördrivna igen. De kan inte skydda sig utan att vara undantag i lagen. Det är helt unikt.

Jag ser ett andra folkmord på Europas judar om ca 10-20 år som en trolig konsekvens av att judar får specialstatus i rashierarkierna i EU.

Alltså tvärt mot lagstiftarens intention.
Citera
2023-04-22, 21:34
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Ja, det är svårt att se vad syftet med yttrandefrihetsgrundlagen överhuvudtaget är tänkt att vara, när något så banalt som uppenbart saklig och välgrundad kritik mot en påstådd historisk händelse förbjuds. Det är redan förbjudet att kritisera etniska minoriteter (framförallt judar, som var det ursprungliga målet med lagstiftningen när den introducerades år 1949), trots att etniska minoriteter har en avgörande bäring på folkstyret och på demokratin i svenskarnas land. Rent formellt är det fortfarande tillåtet att kritisera staten, men detta måste ses som förhållandevis trivialt i ett land som Sverige, där staten och statliga institutioner redan har en praktiskt taget orubblig ställning.

Någonstans trodde man att hela syftet med yttrandefrihetsgrundlagen var att skydda sådana åsiktsuttryck som faktiskt är obekväma på riktigt.

HMF får också ses som en lag skapad av förintelseideologin. Du kan fortfarande tro på en judisk världskonspiration trots lagen och sprida den typen av information. Nu kommer viss information inte längre vara tillgänglig. Demokratin var under hot under HMF med denna lag blir den mördad. Det är slutet för demokratin och det vi har kvar är konsensuskultur.
Citera
2023-04-22, 21:35
Medlem
Borde inte ge fängelse, men böter kanske.
Citera
2023-04-22, 21:36
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Alla 8 riksdagspartier står bakom att det ska bli olagligt att förneka Förintelsen.

https://www.svd.se/a/on8nEj/utrednin...a-bli-olagligt

Rent principiellt tycker jag inte man ska lagstifta om åsikter, men i detta fall känns det självklart. Det handlar om att vissa personer skymfar världens värsta folkmord genom tiderna, ungefär som att pissa på en grav. Ska givetvis inte vara tillåtet.

Diskutera vad detta innebär för detta delforum. Stängs det?

Jag begriper uppriktigt sagt inte hur man kan förbjuda åsikter, hur motbjudande de än månne vara.
Detta beteende ger mig mycket starka 1984 vibbar från dessa historielösa idioter som vill förbjuda åsikter.
Vad skall de göra när deras egna åsikter förbjuds?

Orwells bok 1984 var tänkt att vara som en varning och inte som how-to bok för politiker med krypto-despotiska fantasier.
Glöm inte att myntet har två sidor…
Citera
2023-04-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Jag skrev att ämnet inte var lika allvarligt. Lyckas du inte lista ut själv om ämnet folkmord på flera miljoner är allvarligare än Jordens geometriska form kan jag, och förmodligen ingen annan hjälpa dig.

Klarar du inte hitta något sått att kvantifiera detta? Vad med förintelsen av Neandertalare? Varför är det ok att neka för att neandertalare blev slaktade av homo sapiens? Är det sanningsministeriet som bestämmer att folkmordet på neandertalare får diskuteras?

Klarar du inte kvantifiera detta så känner du inte riktig dina argument, du argumenterar för juridik baserad på känslor. Det är galet.
Citera
2023-04-22, 21:37
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Borde inte ge fängelse, men böter kanske.

Så du menar på fullt allvar att vi bör införa åsiktspoliser?!
Citera
2023-04-22, 21:38
Medlem
Hur kan man lägga till ett undantag i grundlagen om yttrandefrihet utan att ha ett riksdags val i mellan????
Citera
2023-04-22, 21:38
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Lås in alla förnekare. Det är solkart enbart värdelösa neandertalartyper som är förnekare. Typer som brukar förpesta sin omgivning med allehanda negativitet och problem. Världen behöver dem inte. Lås in, eller gräv ner.
Varför menar du att du ska få yttra dig då. Varför ska vi inte förbjuda dina åsikter om att förbjuda andra människor att yttra dig. Dina åsikter bryter mot FN:s mänskliga rättigheterna, artikel 2 och 30. Är du bara en åsiktsfascist.
Citera
2023-04-22, 21:40
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Kan någon förklara vem som skadas av att några säger att dom inte tror på förintelsen?

Jag fattar inte hur intelligenta personer kan tycka att detta "hotet" gör att man ska förstöra yttrandefriheten. I framtiden kan det bli ett sanningsministerium som ger ut en hel bok av sanninger som är "bevisade", "Koranen II".

Vi måste vara styrd av ondska eller idioter. Jag vet inte vilket.

Idioter. Eller snarare, karriärister i grupp. Enfald är ganska ovanligt hos individer, men en regel bland grupper.

Sanningsministerium om fördelarna med massiv flyktinginvandring har vi redan, om det inte nedmonterades efter kritiken.

Håller med om din tes, jag menar, vad är de rädda för? Jag har träffat på ett par förintelseförnekare och det är ju inte direkt de vassaste knivarna i lådan. Att argumentera eller debattera mot sådana idioter är inte svårt alls... Bättre att låta de komma till tals så mycket de vill på sina skumma hemsidor. Om något barn lär sig av sin WT (eller muslimskt trash)-omgivning att förintelsen aldrig inträffade borde deras lärare inte ha några problem att bjuda upp till diskussion, visa hur man faktagraskar osv med praktiska exempel.
Citera
2023-04-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Mycket positivt! Förintelsen är ett historiskt faktum, de som säger emot bör bemötas som de svin de är. Förhoppningsvis med kännbara straff på minst tio år.

Varför sluta där? Vi borde väl också spärra in islam kritiker på minst tio per skalle? Mussarna blir ju också tok kränkta hela tiden. Detta måste ju stoppas.... för rikets säkerhet osv....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in