2023-06-04, 12:37
Medlem
NitzerAc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnofridslagar av den typ som Sverige haft har de ven inom Islam, de r ven dr frbjudet att kidnappa och verfalla kvinnor och den frgan har heller aldrig avgjorts efter kvinnans perspektiv utan efter hur hennes "gares".
Allts fritt fram verfalla och kidnappa kvinnor om hennes "gare" tycker/ tyckte det r/var ok.

Bertta hur r det "kvinnor" enkom som avgr svensk asylpolitik? eller ligger bakom orsakerna till att mnniskor behver ska asyl?
Skulle snarare hvda att det just r kvinnor i vrlden som minst! r ansvariga fr detta.

Sverige var inget bra land, under den tidsepok som ni konservativa vill terinfra, fr kvinnor.
Det var (och r) ett bra land i nutid, d det styrs av liberala vrderingar som demokrati, sekularism, mnniskor lika vrde, jmlikhet och jmstlldhet, individers frihet...istllet fr konservativa vrderingar..

jaja, frhoppningsvis gr din ideologi kvinnor glada tillslut med massimport av kriminellt babbesldder, klaner och annat. Jag nskar er lycka i livet.
Citera
2023-06-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitzerAc3
jaja, frhoppningsvis gr din ideologi kvinnor glada tillslut med massimport av kriminellt babbesldder, klaner och annat. Jag nskar er lycka i livet.

Min ideologi avhandlar inte invandring, r inte en frga som feminismen adresserar speciellt.

och terigen den ideologi som ligger bakom de mnniskors flykt och! rtt ofta egna vrderingat, som du fraktar s mycket r allts....din egen ideologi och dina egna vrderingar.

Stor humor faktiskt att ni inte inser detta.
Senast redigerad av Merapi 2023-06-04 kl. 12:50.
Citera
2023-06-04, 12:45
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Tack!

Jag svarar s samt sarkastiskt, fr att det jag svarar p s ofta r totalt idioti i kvadrat.

Verkar som du gr igng p att tillrttavisa och korrigera dumma sikter som du anser att andra anvndare har.

Det r rtt underhllande och kul fr en person som mig som har lite erfarenhet med att prata med dig, att klicka in p din anvndare och lsa dina kommentarer och se den dr frustrationen/triggern vara igng hela tiden oberoende vem du skriver till.😂
Citera
2023-06-04, 12:48
Medlem
NitzerAc3s avatar
Citat:
Min ideologi avhandlar inte invandring, r inte en frga som feminismen adresserar speciellt.

och terigen den ideologi som ligger bakom de mnniskors flykt och! rtt ofta egna tankestt, som du fraktar s mycket r allts....din egen.

Falskt pstende.. att kvinnor och mn har olika roller, betyder inte alls att vi behandlar varandra dligt eller utvar ngon hemsk makt ver varandra. Jag har alltid behandlat kvinnor vl och kommer fortstta med det. Det innebr inte att kvinnor har ngon rtt till mig och min vrdefulla sperma och att det skulle tvinga in mig i en fr mig helt onaturlig roll, definierad av ngon social ingenjrskonst, ni feminister hittat p.
Senast redigerad av NitzerAc3 2023-06-04 kl. 12:53.
Citera
2023-06-04, 12:52
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:

och terigen den ideologi som ligger bakom de mnniskors flykt och! rtt ofta egna vrderingat, som du fraktar s mycket r allts....din egen ideologi och dina egna vrderingar.

Citat:
Falskt pstende.. att kvinnor och mn har olika roller, betyder inte alls att vi behandlar varandra dligt eller utvar ngon hemsk makt ver varandra. Jag har alltid behandlat kvinnor vl och kommer fortstta med det. Det innebr inte att kvinnor har ngon rtt till mig och min vrdefulla sperma.

Tror Merapi inte vill att kvinnor ska behva vara i ekonomisk beroendestllning till mn. Det r dr skon klmmer mest tror jag.
Citera
2023-06-04, 12:54
Medlem
Citat:
Falskt pstende.. att kvinnor och mn har olika roller, betyder inte alls att vi behandlar varandra dligt eller utvar ngon hemsk makt ver varandra. Jag har alltid behandlat kvinnor vl och kommer fortstta med det.

Fast nu r ju rollerna enligt den patriarkala tradition som du vill terinfra, rejlt orttvisa p massa olika stt men specifikt ekonomiskt vilket i sig leder till maktobalanser.

Din ideologi vill inte ha lika rttigheter och mjligheter fr kvinnor och mn.
Den vill ha mjligheter och rttigheter fr mn, och att kvinnors ska offras fr att mn ska f vad de vill. Och du uttrycker frvning att jag som kvinna motstter mig detta...

Varfr inser du inte att ditt ideal r misogynt? och varfr tycker du att det p ngot stt skulle vara ett ok samhlle att terinfra?
Citera
2023-06-04, 12:56
Medlem
NitzerAc3s avatar
Citat:
Fast nu r ju rollerna enligt den patriarkala tradition som du vill terinfra, rejlt orttvisa p massa olika stt men specifikt ekonomiskt vilket i sig leder till maktobalanser.

Din ideologi vill inte ha lika rttigheter och mjligheter fr kvinnor och mn.
Den vill ha mjligheter och rttigheter fr mn, och att kvinnors ska offras fr att mn ska f vad de vill.

Varfr inser du inte detta? och varfr tycker du att det p ngot stt skulle vara ett ok samhlle att terinfra?

Jag r helt ok med det, vilket betyder att jag ej stller upp p familjebildning under de premisserna. Samt nr sverige sverjesthanat/babbat sig fr mycket drar jag till andra marker.

Jag har ordnat mitt liv s att jag r s fri som gr under rdande omstndigheter.
Senast redigerad av NitzerAc3 2023-06-04 kl. 12:58.
Citera
2023-06-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Tror Merapi inte vill att kvinnor ska behva vara i ekonomisk beroendestllning till mn. Det r dr skon klmmer mest tror jag.

Precis...eller ensamma ska behva ta allt praktiskt arbete med hem och barn, om de ex. r betydligt mer intresserade och begvade fr att arbeta med ngot helt annat.
Citera
2023-06-04, 12:58
Medlem
Citat:
Jag r helt ok med det, vilket betyder att jag ej stller upp p familjebildning under de premisserna. Samt nr sverige sverjesthanat/babbat sig fr mycket drar jag till andra marker.
Du r allts "helt ok" med att kvinnor ska underordnas mn? och f smre mjligheter i livet?
Citera
2023-06-04, 13:02
Medlem
NitzerAc3s avatar
Citat:
Du r allts "helt ok" med att kvinnor ska underordnas mn? och f smre mjligheter i livet?

Du ska hela tiden f det till att lta som ngot medeltida frtryck, jag sger bara att jag tror kvinnor generellt r lyckligare av att ha en familj att ta hand om, n att som idag, leva i stress p arbete de ej gillar fr att ta hand om chefen istllet, ofta barnlsa.

Svenska kvinnors krlek fr staten ver en vettig man, r bara tragisk. Srskilt nr vlfrdssystemet kommer krossas pga all missbruk.
Citera
2023-06-04, 13:28
Medlem
Citat:
Du ska hela tiden f det till att lta som ngot medeltida frtryck, jag sger bara att jag tror kvinnor generellt r lyckligare av att ha en familj att ta hand om, n att som idag, leva i stress p arbete de ej gillar fr att ta hand om chefen istllet, ofta barnlsa.

Svenska kvinnors krlek fr staten ver en vettig man, r bara tragisk. Srskilt nr vlfrdssystemet kommer krossas pga all missbruk.

Fast det handlar inte om ngon "familjelycka"
det handlar om att kvinnor, ska gra och ansvara fr just detta arbete och dessutom utan vrdig ersttning.
Fattar du?

Det gr utmrkt ha familjelycka OCH! arbeta OCH! ha egen ln OCH! sjlvstndighet.
Det har vi fr lnge sen bevisat. det som krvs fr att detta ska vara mjligt r att mn steppar upp och faktiskt tar SIN DEL av ansvar, arbete och familjelycka.
Citera
2023-06-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Varfr ska vi gra Sverige mindre svenskt fr? Detta frslag lter som en karbonkopia p vnsterns grnslsa invandring.

Det r ej ett frslag. Det r ett konstaterande att det kommit mnga konservativa invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in