De kan inte stämma bolaget, (de anhöriga alltså) vad deras privata försäkringar betalar ut är en annan sak, men misstänker att det finns en klausul mot just den här typen av aktiviteter.
Med tanke på vilka människor det rörde sig om tror jag inte 10-20 prisbasbelopp är det stora problemet nu för deras anhöriga.
För om dom faktiskt sade att dom hade någon typ av problem och kort därefter så försvann kommunikationen så är det ju rätt sjukt att moderskeppet väntade typ 8 timmar med att ringa efter hjälp även om radiokommunikationen brukade trassla.
Undervattensfarkosten har haft kommunikationsproblem i timtal flera gånger förut. Så de visste inte om de skulle ploppa upp ändå eller om det var ett verkligt problem.
Personligen tycker jag ju att det är ganska idiotiskt att ignorera dessa kommunikationsproblem, det borde vara en prioriterad fråga att lösa innan nya nedstigningar.
De kan inte stämma bolaget, (de anhöriga alltså) vad deras privata försäkringar betalar ut är en annan sak, men misstänker att det finns en klausul mot just den här typen av aktiviteter.
Med tanke på vilka människor det rörde sig om tror jag inte 10-20 prisbasbelopp är det stora problemet nu för deras anhöriga.
Exakt, olycksfallsförsäkringar gäller ju t.ex. inte heller om man skadar sig vid utövande av extremsport. Och det här dyket var ju "rätt" extremt...
Ubåten var alltså byggd i kolfiberlaminat?
Eller plast kan man säga och der pallade tillslut inte trycket och sprack.
Då tänker jag på alla moderna kommersiella flygplan som är byggda i kolfiber och hur länge dröjer det innan något plan där spricker på 11000 meter?
Nu vet jag att ubåten var byggd utan några som helst kontroller eller tester av något statligt organ tillskillnad från flygindustrin som testar i årtionden innan planen går i trafik.
Men kan det hända att en a380 också implicerar på 11000 meter?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!