Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-19, 00:45
  #1
Medlem
Ingvar Storm gjorde sitt sista program nu i början av sommaren men programmet ska tydligen fortsätta i höst.

Vem tror ni tar över och vem hade ni helst sett?

Det är svårt, om inte omöjligt, att ersätta Storms speciella vibb och fingertoppskänsla, men det känns inte som att programmet kommer vara sig självt om inte nån lyckas inta åtminstone en snarlik roll.

SR har ju gjort en hel del konstiga beslut på senaste tiden, men vi kan ju hoppas att det inte blir Pernilla Wahlgren eller nån liknande figur iallafall.

Men rätt troligt att det blir en kvinna va?

Den jag hade velat se helst är kanske typ Babben Larsson. Skön avslappnad stil men ändå nån slags medelklassbildning och en blandning av folklig och kulturell. Gillar Annika Lantz men tvivlar att hon hade kunnat smälta in i bakgrunden när det behövs, på det sättet Storm lyckas med.

Fredrik Lindström hade kanske kunnat va bra, om man gissar på möjliga manliga kandidater som kunnat axla ansvaret. Kan nog va så att han inte heller kan sätta sig i baksätet och bara åka med när det behövs heller.

Som sagt, svåra skor att fylla.

Vilka vill/tror ni är möjliga ersättare som programledare?
Citera
2023-07-19, 01:02
  #2
Medlem
Riddarhusets avatar
Hurudan är Ingvar Storm?
- otroligt allmänbildad, snabb i tanken, mysig, vänlig framtoning, rolig, lite seriöst laid back (=Spanarnas spaningar är vääldigt viktiga reflektioner på livet, men samtidigt mest på skoj)
Vill vi ha en likadan till?
- Ja
Får vi det?
- nä
Vem får vi då?
Helena von Zweigbergk - näst bäst men för gammal, Calle Norlén - mysig men för gammal, Jessika Gedin - bra, Göran Everdahl - lite för mycket "den lille professorn", Sissela Kyle - bäst men för gammal, eller Niklas Källner - lite för snäll? Gillar honom..
Jag önskar Sissela om hon fortsätter trenden med bra jazz.
Citera
2023-07-19, 01:06
  #3
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Hurudan är Ingvar Storm?
- otroligt allmänbildad, snabb i tanken, mysig, vänlig framtoning, rolig, lite seriöst laid back (=Spanarnas spaningar är vääldigt viktiga reflektioner på livet, men samtidigt mest på skoj)
Vill vi ha en likadan till?
- Ja
Får vi det?
- nä
Vem får vi då?
Helena von Zweigbergk - näst bäst men för gammal, Calle Norlén - mysig men för gammal, Jessika Gedin - bra, Göran Everdahl - lite för mycket "den lille professorn", Sissela Kyle - bäst men för gammal, eller Niklas Källner - lite för snäll? Gillar honom..
Jag önskar Sissela om hon fortsätter trenden med bra jazz.

Jonas Hallberg. Han kan ju spelet och har den där knastertorra akademiska skojarådran i sig. Det blev tråkigare lyssna när JH försvann. Vet inte varför heller..
Citera
2023-07-19, 01:07
  #4
Medlem
Awkwardmans avatar
Özz!
Citera
2023-07-19, 01:15
  #5
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Jonas Hallberg. Han kan ju spelet och har den där knastertorra akademiska skojarådran i sig. Det blev tråkigare lyssna när JH försvann. Vet inte varför heller..
Helt enig. Han är bäst av alla. Nämnde inte honom då jag trodde han var för gammal - född 1944 ser jag nu.
- får jag komma med en ovidkommande kommentar här....
- denna spaning kanske kan betraktas som oändligt ointressant...
Citera
2023-07-19, 01:20
  #6
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Helt enig. Han är bäst av alla. Nämnde inte honom då jag trodde han var för gammal - född 1944 ser jag nu.
- får jag komma med en ovidkommande kommentar här....
- denna spaning kanske kan betraktas som oändligt ointressant...

Oj. Är Hallberg 80 nästa år
Trodde kanske 72-73. Där ser man. Men Hoppas Hallberg har hälsan i behåll oavsett.
Citera
2023-07-19, 01:21
  #7
Medlem
Per-Automatiks avatar
Jag vågar sätta min högra sko på att SR väljer en kvinna till uppdraget. Tyvärr måste jag ändå säga för det är en speciell känsla som en mysfarbror kan producera som kvinnor sällan lever upp till. Dock hade jag kunnat stå ut med om Jessica Gedin hade velat axla rollen. Med vad sägs om Helge Skoog? Eller Hans Rosenfeldt?
Citera
2023-07-19, 10:22
  #8
Medlem
ErichvonStalheins avatar
Jag har med stor behållning följt spanarna under många år. Bra program men tyvärr har dom med åren blivit väldigt ängsliga för att gå utanför PK-mallen. Risken är väl att den nya programledaren blir en genuscertifierad politruk från SR-fabriken. Hallberg är bästa valet men är nog inte aktuell....
Citera
2023-07-19, 11:15
  #9
Medlem
Hestapos avatar
Sätter en slant på att svågerpolitiken blomstrar inom SR/SVT, en gammal spanare tar platsen som programledare, nämligen Gabriella Ahlström.
Citera
2023-07-19, 11:24
  #10
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Jonas Hallberg. Han kan ju spelet och har den där knastertorra akademiska skojarådran i sig. Det blev tråkigare lyssna när JH försvann. Vet inte varför heller..
"Delvis håller jag helt med dig", men också inte. Misstänker att han inte har hälsan. Tyvärr har programmet nu i ett par år, kanske uppemot tio, befunnits i den klassiska fasen, "förstör en fin, kul och lagom egensinnig idé med strömlinjeformning och ängslighet". Kanske bra om Hallberg kom tillbaka. Eller någon annan som vågade vara lite lagom kantig och fel så att vi fick tillbaka programidéns nerv. Finns det någon otippad? Tänk om SR vore så djärva att de inte försöker lyfta in en "kändis" eller nån som behöver en "karriärskjuts" utan faktiskt nån (gärna okänd) som funkar. Ingvars styrkor: lyfte gästerna så deras diskussioner blev bättre än de själva begrep (tyvärr faller Hallberg lite på det).
Citera
2023-07-19, 12:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Sätter en slant på att svågerpolitiken blomstrar inom SR/SVT, en gammal spanare tar platsen som programledare, nämligen Gabriella Ahlström.

Är det en gissning eller sitter du på ett scoop?
Citera
2023-07-19, 12:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Jag vågar sätta min högra sko på att SR väljer en kvinna till uppdraget. Tyvärr måste jag ändå säga för det är en speciell känsla som en mysfarbror kan producera som kvinnor sällan lever upp till. Dock hade jag kunnat stå ut med om Jessica Gedin hade velat axla rollen. Med vad sägs om Helge Skoog? Eller Hans Rosenfeldt?

Ska Hans ersätta Ingvar i ännu ett program menar du? 😀
Helge vore ju mysigt men han är väl äldre än Storm, konstigt val av pensionsersättare isf.

Ser att folk nämnt Gedin och Kyle, tar nog hellre Sissela isf, Jessica är okej men lite väl ängslig och vill hänga med i vad som är coolt och inne lite för mycket.

Louise Epstein hade varit bra kanske?
Går hon i pension i samma ålder som Storm så har hon ju 20 år på sig innan det är dags att byta igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback