Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-04, 20:09
Medlem
https://www.politico.com/news/2023/0...eport-00109499

Vivek Ramaswamy är vad jag vet den första amerikanska aktiva politikern som vågat ifrågasätta 911 och vad som hände då. Vad har han för möjligheter att få fram sanningen?

Vivek Ramaswamy går fram starkt och är just nu trea bakom trump för republikanerna. Ingen annan politiker är i närheten av hans intelligens, fruktansvärt skärpt person.
Citera
2023-08-04, 20:44
Medlem
Glostrups avatar
Han verkar ju enligt artikeln i huvudsak fundera på om det tystats ner att saudiarabiska ledare visste om attacken, inte att det var några andra än Al Qaida som planerade och genomförde den.

Så det ser ju mest ut som att han tycker att det amerikanska folket borde få bli informerade om huruvida MBS eller andra i Saudi var på något sätt delaktiga i attacken. Om detta lär han vara ordentligt oenig med GOPs ledande kandidat, Trump.
Citera
2023-08-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Han verkar ju enligt artikeln i huvudsak fundera på om det tystats ner att saudiarabiska ledare visste om attacken, inte att det var några andra än Al Qaida som planerade och genomförde den.
Han är politiker och vågar ge sig på ett extremt känsligt område med stora risker för hans karriär, jag kan garantera att han funderar på väldigt mycket mer men han måste trippa på tårna
Citera
2023-08-05, 01:22
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Han är politiker och vågar ge sig på ett extremt känsligt område med stora risker för hans karriär, jag kan garantera att han funderar på väldigt mycket mer men han måste trippa på tårna

Ja, det finns ju inte direkt ont om republikaner med diverse heltokiga världsåskådningar nuförtiden. Deprimerande hur GOP har gått från att vara ett vettigt konservativt parti som förespråkade samarbete mellan demokratier och nationellt fiskalt ansvar, till ett fundamentalistiskt kristet foliehattparti som misstänkliggör allianspartners, vurmar för diktatorer och som skulle sälja ut alla medborgerliga rättigheter bara de fick förbjuda abort helt.
Citera
2023-08-05, 03:02
Medlem
Citat:
Ja, det finns ju inte direkt ont om republikaner med diverse heltokiga världsåskådningar nuförtiden. Deprimerande hur GOP har gått från att vara ett vettigt konservativt parti som förespråkade samarbete mellan demokratier och nationellt fiskalt ansvar, till ett fundamentalistiskt kristet foliehattparti som misstänkliggör allianspartners, vurmar för diktatorer och som skulle sälja ut alla medborgerliga rättigheter bara de fick förbjuda abort helt.

Det intressanta är att även om media, bigtech mm gör vad de kan för att dölja saker så har de klantat sig så extremt så det är inte så många kvar med din åsikt. Självklart kommer det alltid finnas några riktigt tröga som aldrig fattar men jag tror att mängden personer som idag begriper hur genomkorrupta visa områden blivit, den mängden har blivit mycket stor
Citera
2023-08-05, 05:01
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Det intressanta är att även om media, bigtech mm gör vad de kan för att dölja saker så har de klantat sig så extremt så det är inte så många kvar med din åsikt. Självklart kommer det alltid finnas några riktigt tröga som aldrig fattar men jag tror att mängden personer som idag begriper hur genomkorrupta visa områden blivit, den mängden har blivit mycket stor

Det är en stor skillnad mellan att förstå att människor korrumperas, företag inte är byggda för att tillvarata mänsklighetens intressen och att världen i stort är imperfekt, och att tro att världen styrs av en bloddrickande pedofilring som vill förslava 99% av världens befolkning.

Sunt förnuft behöver alla ha lite mer av, och jag tappar lite hopp om mänskligheten varje gång jag hör uppenbart lågbegåvade människor hänvisa till sig själva som ”vakna” och hur detta innebär att de tror på saker som är så långsökta och tokiga att en femåring skulle kunna slå hål på de vilda teorierna bakom.
Citera
2023-08-05, 12:53
Medlem
Citat:
Sunt förnuft behöver alla ha lite mer av, och jag tappar lite hopp om mänskligheten varje gång jag hör uppenbart lågbegåvade människor hänvisa till sig själva som ”vakna” och hur detta innebär att de tror på saker som är så långsökta och tokiga att en femåring skulle kunna slå hål på de vilda teorierna bakom.

Om man tror på den officiella versionen av 911 så är man lågbegåvad. Det är så mycket dumt i den versionen så det är mer troligt att tomten existerar.
Det här vet många som granskat och jag tror Vivek förstår sprängkraften i det här. Han vill helt lägga ner FBI exempelvis. Enda orsaken att vissa fortfarande tror på 911 beror på att de inte granskat scenariot för så fort man gör det begriper man att det är fejk.

Vad som kommer hända om Vivek lyckas sätta solljus på händelsen igen och det är tillåtet att granska är att fler begriper att FBI (liksom CIA) är en kriminell organisation.
Dessa organisationer är rejält involverade i 911
Citera
2023-08-05, 13:08
Medlem
Citat:
Det är en stor skillnad mellan att förstå att människor korrumperas, företag inte är byggda för att tillvarata mänsklighetens intressen och att världen i stort är imperfekt, och att tro att världen styrs av en bloddrickande pedofilring som vill förslava 99% av världens befolkning.

Så, att i princip allt strukturellt stål från WTC forslades bort, höggs upp och såldes till högstbjudande INNAN Bush & co efter hårt tryck från anhöriga och allmänheten till slut mycket motvilligt tillsatte en gängse forensisk utredning (som de själva dessutom kontrollerade fullt ut), menar du är helt i sin ordning?

Att ifrågasättandet av det här förfarandet är likställt med att "tro att världen styrs av en bloddrickande pedofilring som vill förslava 99% av världens befolkning"?

Är det så här en typisk slemkeps 'resonerar' och i så fall, varför i hela friden då?
Citera
2023-08-05, 13:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ingen annan politiker är i närheten av hans intelligens, fruktansvärt skärpt person.

Citat:
Om man tror på den officiella versionen av 911 så är man lågbegåvad.

Vivek Ramsaway: “Al-Qaeda clearly planned and executed the attacks, but we have never fully addressed who knew what in the Saudi government about it,” Ramaswamy wrote.

Betyder det att du också inser att Al Qaida planerade och utförde 9-11 - eller menar du att Vivek är både lågbegåvad och intelligent - eller vad är det du försöker säga?
Citera
2023-08-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vivek Ramsaway: “Al-Qaeda clearly planned and executed the attacks, but we have never fully addressed who knew what in the Saudi government about it,” Ramaswamy wrote.

Betyder det att du också inser att Al Qaida planerade och utförde 9-11 - eller menar du att Vivek är både lågbegåvad och intelligent - eller vad är det du försöker säga?
Ramaswamy: I ‘don’t believe’ the 9/11 Commission report

The GOP candidate went on to insist he was expressing doubts about the Saudi government’s explanation for the attacks.

Jag är övertygad om Vivek liksom många andra vill veta vad som egentligen hände så därför är det bra om någon tar tag i det
Citera
2023-08-05, 13:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ramaswamy: I ‘don’t believe’ the 9/11 Commission report

The GOP candidate went on to insist he was expressing doubts about the Saudi government’s explanation for the attacks.

Jag är övertygad om Vivek liksom många andra vill veta vad som egentligen hände så därför är det bra om någon tar tag i det

Det står i samma artikel att han är övertygad om att Al Qaida planerade och utförde attacken - så hur ska du ha det, är han intelligent eller lågbegåvad då enligt ditt sätt att se på saken?
Citera
2023-08-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det står i samma artikel att han är övertygad om att Al Qaida planerade och utförde attacken - så hur ska du ha det, är han intelligent eller lågbegåvad då enligt ditt sätt att se på saken?
Som jag skrivit tidigare, han är politiker och då får man vakta sin tunga. Även om han är modig och vågar utmana många mäktiga i USA så kan han inte ha åsikter som skiljer sig från vad som är officiellt tills man har bevis.

Exempelvis tog han också vaccinerna mot covid i början men har ändrat sig. Det viktiga är att någon lyfter på stenar och hittar sanningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in