Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
De kanske glömde ta bort hans namn när de redigera dokumentet?

Ja, det blir mer och mer uppenbart att allt är ett stort bedrägeri.
Citera
2023-10-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Finns en uppdatering nu på Foundraiser med ett kostnadsförslag från International SOS vilket skapar ännu mer huvudbry. Vad menas egentligen med detta? Vem är Mr Kun Tun LWIN?

https://www.gofundme.com/f/hjalp-fel...d-allt-hjalper

Var det flyget som landade 20 oktober kl 7 de åkte med?
Citera
2023-10-21, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ja, nu är det inte samma som SOS International med HQ i Köpenhamn.

https://www.sos.eu/se/kontakt/

Känns som de trasslar in sig i mer lögner varefter parodin fortgår. Tror de att det går lura folk till vad som helst? Pinsamt minst sagt.

Skrev dom inte nånstans att dom hade rört ihop det och det var SOS international Bangkok som det gällde egentligen?
Citera
2023-10-21, 11:53
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Var det flyget som landade 20 oktober kl 7 de åkte med?

Ja flygplanen ser ut att stämma (med vad dom uppgav tidigare). Men det är väl inte så svårt att klistra in i efterhand istället för planet som Mr. Kun Tun LWIN behövde åka med.
Senast redigerad av stayboosted 2023-10-21 kl. 12:53.
Citera
2023-10-21, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jag har bekanta som känner Felicias två yngre tvillingsystrar födda 2002

Systrarna var kända för att flasha märkeskläder och skryta om hur gott ställt familjen hade.
Ordentligt utflippade festprissar. De gick på ett hästgymnasium i Stockholmstrakten, men fick sluta eller uppmanades att sluta, efter första året då de inte tog skolan seriöst.
De var inte så väl sedda av klasskamraterna pga sitt skryt och utflippade liv. Smink, märkeskläder och att festa var viktigare än att sköta skolan och ta hand om hästarna.
Och då går det ändå en del barn till rika familjer på den skolan.

Familjen köpte vid den tidpunkten för 4-5 år sedan en jättestor gård i Skåne och flyttade dit. De har där hästuppfödning av bl a tävlingshästar - en enormt dyr verksamhet. De åker mycket med olika hästar på oerhört dyra tävlingar i stora bilar och de äger massvis med hästar.

Familjen har definitivt pengar. Flera av deras tävlingshästar är efterfrågade och sannolikt väldigt lättsålda trots att tävlingshästar kostar en slant.
De skull LÄTT fått in kostnaderna både för Felicias sjukhusvård och hemtransport genom att sälja två-tre av de många hästarna. Och det skulle kunna gjorts snabbt i en handvändning, köpare finns det många av för den här typen av hästar.

Att just den här rika tävlingshästuppfödar familjen startar ett GFM- tiggarkonto är helt knäppt!
Så oväntat, berätta gärna lite mer om dessa systrar och vad dom gör nu och hur dom passar in i detta bedrägeri.
Citera
2023-10-21, 12:01
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Skrev dom inte nånstans att dom hade rört ihop det och det var SOS international Bangkok som det gällde egentligen?
Det stämmer, står på gfm.
"October 19th, 2023 by , Organizer
Hej alla fina ❤️ Nu har dagen kommit då vi får hämta hem vår älskade Felicia till Sverige. Vi har precis pratat med det medicinska teamet från International SOS Bangkok (har tidigare sagt SOS International, en annan organisation). Felicia har haft feber under förmiddagen, men den har nu lagt sig ❤️"
Citera
2023-10-21, 12:05
Medlem
Citat:
Finns en uppdatering nu på Foundraiser med ett kostnadsförslag från International SOS vilket skapar ännu mer huvudbry. Vad menas egentligen med detta? Vem är Mr Kun Tun LWIN?

Jag fattar ingenting, vad ska det där bevisa?

Detta är ju bara en offert? Alltså en prisförfrågan till SOS International. Det säger mig ingenting.

Alltså hade dom verkligen velat kasta bevis "in your face" är det ju bara att ladda upp sjukhusjournalerna som jag skrev om igår.
Citera
2023-10-21, 12:05
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bustamante
Jag har en bekant som sitter på planet, se om jag får tag i honom i morgon.
Har du fått tag i din bekanta?
Citera
2023-10-21, 12:06
Medlem
colis avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ja, nu är det inte samma som SOS International med HQ i Köpenhamn.

https://www.sos.eu/se/kontakt/

Känns som de trasslar in sig i mer lögner varefter parodin fortgår. Tror de att det går lura folk till vad som helst? Pinsamt minst sagt.

Hur ska detta papper med tryckt text utan ett ord om Felicia med en textat namnrad av modern Susanne vara ett ”bevis” för vadå? Hur ska det vara ett bevis för någonting alls??
Pappret med den tryckta engelska texten går ju att kopiera rakt av från nätet och själv skriva under, har ju inte minsta värde för någonting.
Hur tänker de?

Morbrodern skriver också:
”Jag vill inte gråta ut och få folk att tyck synd om oss”,
Men hur fungerar hans minne…..det var ju exakt vad de gjorde i kvällspressens artiklar den 14 och 15/10 och har gjort i tiggaritexten på GFM-kontot?

Han skriver också att frågor och undringar bör ställas direkt till familjen. Men det är ju också precis det som gjorts på deras konton på nätet. Dessutom ofta försynt och i trevlig ton. Men ändå har familjen vägrat svara och raderat dessa inlägg.
Senast redigerad av coli 2023-10-21 kl. 12:10.
Citera
2023-10-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XN
Jag fattar ingenting, vad ska det där bevisa?

Detta är ju bara en offert? Alltså en prisförfrågan till SOS International. Det säger mig ingenting.

Alltså hade dom verkligen velat kasta bevis "in your face" är det ju bara att ladda upp sjukhusjournalerna som jag skrev om igår.

En offert där patientens namn är Mr Khun Tun LWIN....
Citera
2023-10-21, 12:10
Medlem
Citat:
En offert där patientens namn är Mr Khun Tun LWIN....

Såg det precis.. Missade fan det.

Vad i helvete?
Citera
2023-10-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Ja flygplanen ser ut att stämma. Men det är väl inte så svårt att klistra in i efterhand istället för planen som Mr. Kun Tun LWIN behövde åka med.

Ja, det framgår ju av dokumentet att offertförfrågan handlar om transport av en Mr Kun Tun LWIN.
Frågan är om de kastat in en offertförfrågan på en fejkad patient i form av Mr LWIN bara för att få ett fint dokument att visa upp?

Kollar man på dokument nr 2 så står det även nåt kryptiskt längst upp med "...please notify us by replying e-mail and immediately and permanently deleting this message and any attachments. Thank you".

Vad är det för märklig skrivelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in