Tack för trådens vettigaste inlägg!
Du kan nog addera CH.swiss till listan också:
(FB) 25-åring svensk kvinna i olycka i Koh Samui- Thailand (2023-10-08)
Nog för att flashback kan ha hårda nypor och det har väl tidigare varit en del av charmen med plattformen. Men som främst Ehandel och OscarOrso gjort i de här fallet, starta ett helt sjukt drev pga personliga oförätter med ganska grova anklagelser hit och dit som de gjort om till fakta utan någon som helst grund tyder på ett flashback i förfall.
Redan vid Ehandel
första inlägg i tråden skriker hen om bedrägeri.
Ehandel har gång på gång trummat på med sina listor med fake facts som sedan blivit till något av en trådsanning. Bemötte en av listorna till slut med ett inlägg
(FB) 25-åring svensk kvinna i olycka i Koh Samui- Thailand (2023-10-08) kom det någon replik från Ehandel, nä skulle inte tro det...
Vad är det här ens för trams av coli att sitta på flashen och hota en familj med som befinner sig i kris?
Slutligen, jag VET, inte tror, utan VET att Felicia ligger på KS i mycket dåligt skick och att hon kom på bår från Thailand. Visst familjens kommunikation i samband med att man drivit en gofundme-kampanj har ju knappast varit i världsklass, men vad kan man förvänta sig av en familj som befinner sig i djup kris? Lägg därtill komplikationen som tillstötte med Felicias "liv", inte fan kunde man som familj ha sett den shitstormen komma! Och inte fasiken sitter man på Flashen och chattar med lortar som Ehandel & co för ätt bemöta helt sjuka anklagelser när man kämpar med näbbar och klor för att lösa sjukhusräkningar, hemtransporter och samtidigit ber till gud att ungen ska överleva.
En eloge till morbror Daniel som verkar vara en riktig doer! På lite drygt en vecka lyckades familjen med honom i spetsen skrapa ihop tillräckligt med pengar för att betala både IVA-vård i Thailand och hemtransport och navigera genom alla instanser för att få hem Felicia till Stockholm. Få eller inga här i tråden som skulle ha lyckts med det. Nä, ni är några här inne som borde take a long good look in the mirror och fundera över vad det är för människa ni ser där i spegelbilden.
Jag hoppas innerligt att Felicia återhämtar sig och landar i ett normalt liv och att familjen nu kan få den lugn och ro de så väl behöver och får ta hand om sitt barn i fred. När allt lugnat ner sig är jag övertygad om att familjen stolpar upp hur pengarna de fått in i bidrag har använts, tills dess önskar jag Felicia en speedy recovery och skickar ett well done till familjen som lyckats få hem henne.