2023-10-24, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Vet inte varför det blivit en trådsanning att alla mopeder i Thailand är MC och att försäkringar därför inte gäller vid moppeolyckor?

Jag känner till flera personer som varit med om mopedolyckor i Thailand som har fått ersättning utbetald av försäkringsbolaget. En närstående till mig hade inget körkort alls och ingen hjälm, vilket stod i läkarrapporterna. Han vurpade med moppen och låg i koma ett par dagar, sedan fick han stanna på Koh Samui ytterligare ett par veckor innan han fick tillåtelse att resa hem pga hjärnskada. Försäkringen täckte allt.

Därför att det är en sanning. Det är minst 100cc även om det vanligaste är 110 till 155cc. Moped existerar i princip inte här.
Citera
2023-10-24, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Ingen aning men det finns många försäkringsbolag och reseförsäkringar.Alla täcker och gäller lite olika och sedan spelar handläggare och läkarutlåtande kanske in?

Om någon kört lätt mc utan körkort och hjälm och trots det fått ersättning från försäkringsbolaget har den personen haft en extrem tur.
Citera
2023-10-24, 07:34
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Felicia är folkbokförd/skriven på:
”Felicia Alexandra Maria Cedergren Sörensen
Folkbokföringsadress
Russinvägen 13 lgh 1001
12359 Farsta”

Alltså är hon folkbokförd i Sverige, men har särskild postadress till sin bror.

Använd Ratsit som källa istället - mer aktuella.

Kollade alldeles nyss:
- Ingen folkbokföringsadress dvs att hon fortfarande är skriven på kommunen stämmer nog
- Särskild postadress i Rönninge

För övrigt så har det redan flyttat in folk i lägenheten som F hyrde i Farsta. Så där skulle det enligt vissa nätregister bo 3 personer - vilket det ju troligtvis inte gör.
Senast redigerad av ImaTroll 2023-10-24 kl. 07:50. Anledning: Semantik
Citera
2023-10-24, 07:55
Medlem
Jag såg den här historien i Expressen, blev berörd och donerade blygsamma 200:-.
Hade det inte varit för att familjen la ut uppdateringen om svartmålning någon dag senare är det mycket möjligt att jag inte tänkt något mer på det.
Men det gjorde mig naturligtvis nyfiken på vad det fanns att svartmåla kring och jag hittade den här tråden.
Ett fantastiskt bra grävande av framförallt Ehandel där några dagar!

Någonting riktigt dåligt har hänt Felicia, det är jag tämligen säker på och det är naturligtvis sorgligt. Men jag är också säker på att familjen inte är ärliga med vad som hänt.

Så i fredags begärde jag återbetalning från GoFundMe och fick den beviljad efter bara några minuter.
Nu går min 200-lapp till Soma.fm istället där jag vet att de gör nytta.
Citera
2023-10-24, 08:02
Medlem
Till alla klanrunkare, tycker ni på riktigt att DJ Snuffs agerande är okej? Att hota att komma hem till folk som donerat?

Fan jag hatar printscreenat varje jävla Karen som skriver på Facebook. För det är bälnibte bara jag som insett att det är till 99% kvinnor som skyddar klanen? Man får leta länge efter en gubbe.
Citera
2023-10-24, 08:18
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Ar val inte alltfor langsokt att pojkvannen hade tillgang till OF och liknande, alternativt att hon anvande samma losenord overallt som manga gor, och att nagon kunde det sen innan. Eller att man fulade sig lite och anvande hennes mobil for att komma at kontona. Kanske rentutav att man kontaktade dessa sidor personligen och vadjade om admins hjalp.

Kan saklart aven ha varit Felicia som tog bort filmerna fran PH for att salja fler medlemskap till OF, som en del i den storre langsiktigare konspirationen.

Precis! Skulle också gissa på något av ovan nämnda.

Men förvänta dig inte att någon ska nappa på det här i tråden 😀

Det blir förbisett! Är inte så smaskigt eller spännande, dessvärre.

Redan försökt flera gånger men här vill man bara dra åt det sensationslystna. Absolut inget annat mer sansat eller "troligt"

Är inte ett dugg säker på att detta gått ärligt till med F och familjen. Daniel är definitivt lite väl på hugget och till och med hotar folk. Verkligen inte okej. Han borde anmälas.

Men följt tråden ingående och sedan börjat. Är så enormt överdrivet. Finns fan inte några graverande bevis för en utpräglad jättebluff full av lögner. Finns inte bevis för att något alls hänt, egentligen. Man har ingen aning om något, näst intill. Åt något håll.

Men ingen ville sitta i båten och nu är väldigt rörigt. Kan man ju säga.

Jag hoppas att för allas skull att familjen uttalar sig lite mer snart angående situationen. Men kan verkligen förstå om det kan ta en vecka+ efter de nått svensk mark.

SÅKLART ska de åka dit om det visar sig framöver att de bluffat och ljugit. Givetvis. Men ett drev startades ganska omgående.. Oklart om man sett något liknande här på FB av det man följt. Eller det har man inte..
Senast redigerad av WitchcultToday 2023-10-24 kl. 08:33.
Citera
2023-10-24, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Ja, tycker man att man själv är så perfekt att man inte vill hjälpa till om sjukdom/skador uppkommit på "fel" sätt kanske man skall ta det säkra före det osäkra och inte skänka alls?
Missförstå mej inte nu, jag tycker inte det är okej att försöka lura människor om det nu är det som skett, men det är märkligt att folk ställer enorma krav på hur någon som råkat illa ut skall ha levt sitt liv för att förtjäna hjälp.
Ser att det gnälls om att hon finns på OF o dylika sidor men jag sätter en peng på att många av dom som nu är så förfärade konsumerar porr i sin vardag.
Rätt skenheligt kan jag tycka.

Att man tex äger fastigheter eller annat av värde betyder ju inte att man har en halv mille på banken i reda pengar för det.
Tar ju tid att lägga om eventuella lån eller sälja av något för att få loss pengar.
Nu vet jag inte om det är så familjen tänkt men förhoppningsvis kommer det visa sej hur allt ligger till och vad som verkligen har hänt.

Man är ju långt ifrån ”perfekt” om man har det som princip att inte hjälpa ekonomiskt kriminella som har flytt landet för att slippa ta konsekvenser för sitt handlande.

Carl Axel har lurat folk på 5milj kronor. Har han spenderat upp de pengarna till lyx och nu behöver hjälp med att frakta hem sin kriminella flickvän.. så rör det inte mig i ryggen.

Felicia har 380.000kr skulder hos Kronofogden. Istället för att betala av sina skulder levde hon ett bekymmersfritt liv på andra sidan jordklotet.

Att knarka o lura folk är inget jag vill premiera. Det är upp till föräldrarna att hjälpa till med sina avkommor.

Men Felicias föräldrar/släktingar tycks ju vara av samma sort: det är ok att först lura andra och sen hota med våld om ngn ifrågasätter det beteendet.
Citera
2023-10-24, 08:38
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Från GFM:s sida, donerade ett par timmar efter planet landat på Arlanda.

”Johan Näslund
kr500•4 d
Jag kände inte till detta men jag var på samma flyg hem. Det berörde mig mkt!”

På samma flyg såg jag även Elvis.

Märkligt med dessa vittnen som plötsligt dyker upp. Och vad vittnar de om? Ingen har sett den skadade, på sin höjd ett draperi.
Citera
2023-10-24, 08:39
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday

Jag hoppas att för allas skull att familjen uttalar sig lite mer snart angående situationen. Men kan verkligen förstå om det kan ta en vecka+ efter de nått svensk mark.

Jasså? Men dom har tid att tydligen läsa igenom hela denna tråd på tusentals kommentarer och försöka klura ut vem jag är. Bara för att sen ha fel och kontaka någon random oskyldig snubbe på Facebook och hota honom. Tror du fortfarande dom har rent mjöl i påsen?

edit: Ser fram emot att följa polisärendet sen. Det positiva är ju att DJ Snuff kan rappa om hur cool och tuff han är sen när han suttit inne Även intressant att vinhaggan skriver att hon haft en "givande konversation" med mig här (https://imgur.com/a/LYuGl42). Så då har vi bekräftat att denna tragiska familj och deras klan/hästkompisar sitter här och aktivt försvarar dom. Bra, då behöver man inte ta allt naivt trams här för seriöst.
Senast redigerad av stayboosted 2023-10-24 kl. 09:29.
Citera
2023-10-24, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fattas 170kr.

Kan man begära sin donation tillbaka om man själv misstänker bedrägeri?

Ja det går fint. Googla Gofundme refund så hittar du ett formulär där man kan lägga fram sin sak. Jag var tämligen mild i tonen när jag gjorde det i fredags.
Jag valde "misrepresentation" som skäl och skrev bara att jag misstänker att det mycket väl kan ha hänt Felicia något men att familjen inte beskrivit det korrekt i insamlingen.
Jag fick svar inom en timme att det är godkänt och idag är min 200-lapp tillbaka på kontot.
Citera
2023-10-24, 08:53
Medlem
Det kan ju vara så att båda sitter inlåsta hos den thailändska polisen anklage för ett brott. Ex sålt narkotika. Inte för allvarligt för då hade de stått i tidningar. Pojkvännen fick ringa sin mamma och berätta om gripandet. Fam. Cedergren kom på den utmärkta idén att samla in pengar till försvaret som ändå inte har gått enligt planen.
Citera
2023-10-24, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
På samma flyg såg jag även Elvis.

Märkligt med dessa vittnen som plötsligt dyker upp. Och vad vittnar de om? Ingen har sett den skadade, på sin höjd ett draperi.

Och man vet inte ens om draperiet är från rätt flyg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in