Ja, tycker man att man själv är så perfekt att man inte vill hjälpa till om sjukdom/skador uppkommit på "fel" sätt kanske man skall ta det säkra före det osäkra och inte skänka alls?
Missförstå mej inte nu, jag tycker inte det är okej att försöka lura människor om det nu är det som skett, men det är märkligt att folk ställer enorma krav på hur någon som råkat illa ut skall ha levt sitt liv för att förtjäna hjälp.
Ser att det gnälls om att hon finns på OF o dylika sidor men jag sätter en peng på att många av dom som nu är så förfärade konsumerar porr i sin vardag.
Rätt skenheligt kan jag tycka.
Att man tex äger fastigheter eller annat av värde betyder ju inte att man har en halv mille på banken i reda pengar för det.
Tar ju tid att lägga om eventuella lån eller sälja av något för att få loss pengar.
Nu vet jag inte om det är så familjen tänkt men förhoppningsvis kommer det visa sej hur allt ligger till och vad som verkligen har hänt.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Man kan förstå om familjen vill få hem henne oavsett vad. Men det är en helt annan femma om man lurar godtrogna läsare att donera pengar till ngt - som sen visar sig vara ngt annat. Familjen HAR ju pengar så varför inte bara ta hem henne i all tysthet? Då slipper man kravet om redovisning också..
Om dottern exempelvis har tagit överdos - hur många skulle ha tyckt synd om henne och velat pröjsa hennes hemfärd?
Eller om hon har kört motorcykeln utan körkort och under drogpåverkad och utan försäkring?
Familjen tycks ju inte ha varit särskilt engagerad i dotterns liv om de inte visste om drogerna, Kronofogden, kriminaliteten, utskrivningen ur Sverige, den kriminella pojkvännen, den avsaknade försäkringen etc.
Eftersom de ändå MÅSTE ha vetat om den särskilda adressen, då måste de också ha vetat att dottern inte kunde ha någon hemförsäkring och därmed reseförsäkring..
Hur kan man tillåta sitt barn åka/bo utomlands utan giltig sjuk-/olycksfallsförsäkring? 😮