2023-10-24, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
"Under backpackingresan kraschade hon med sin moppe och blev sedan påkörd i huvudet.

Nu kämpar familjen för att få hem henne – men utan försäkring behöver de hjälp.
F*licia har fått en hjärnskada och en ryggradsfraktur. Hon ligger i koma. Läkarna vet inte om hon kommer att vakna"
*e

"Olycksförsäkringen hon haft på plats är inte heller nog för att täcka sjukhuskostnaderna och flygtransporten"
750 000 ska de ha??

https://www.expressen.se/nyheter/fel...amiljens-kamp/

Att man inte lärt sig att aldrig säga upp hemförsäkring och sånt, varfr gör man det?
Hoppas hon överlever och får en fungerade vardag

Lycka till säger jag.

Thailand är ett av världens mest korrupta länder. 750 000 sek i Thailand är såklart en orimlig summa, eftersom det typ är som att betala 20 miljoner kronor i Sverige för att transportera hem en person.
Citera
2023-10-24, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Lycka till säger jag.

Thailand är ett av världens mest korrupta länder. 750 000 sek i Thailand är såklart en orimlig summa, eftersom det typ är som att betala 20 miljoner kronor i Sverige för att transportera hem en person.

Det var väl för ambulansflyg? Sen ändrades det till att hon åkte med reguljärflyg.

20 000 kr i timmen har jag hört att det kostar med ett privatjet och pilot.
Det ska ju fram och tillbaka plus personal.
Citera
2023-10-24, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Det var väl för ambulansflyg? Sen ändrades det till att hon åkte med reguljärflyg.

20 000 kr i timmen har jag hört att det kostar med ett privatjet och pilot.
Det ska ju fram och tillbaka plus personal.

Jag svarade på det ursprungliga inlägget där uppgiften förekom. Så har ingen uppfattning om en eventuell eller faktisk kostnad, vilket är vad du verkar behandla.
Senast redigerad av BleakHouse 2023-10-24 kl. 02:10.
Citera
2023-10-24, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Tror såklart inte att morbrodern är en hallick (men kan inte riktigt släppa faktumet att någon familjemedlem har tillgång till hennes OF/PH-konton).

Ska man vara 100% seriös, så är det mest troliga givetvis att något hemskt har hänt Felicia, familjen åkte till Thailand för att hämta henne och att hon i detta nu ligger inlagd på Karolinska. Familjens hantering av hela situationen har jag även viss förståelse för. Jag hade också blivit upprörd och arg om anonyma troll/idioter hittade på en massa skit, samtidigt som systerdottern ligger i koma.

Det bästa slutet på hela den här cirkusen skulle såklart vara att Felicia vaknar och kan läka. De donerade pengarna kommer göra stor nytta i rehab-fasen.

Ar val inte alltfor langsokt att pojkvannen hade tillgang till OF och liknande, alternativt att hon anvande samma losenord overallt som manga gor, och att nagon kunde det sen innan. Eller att man fulade sig lite och anvande hennes mobil for att komma at kontona. Kanske rentutav att man kontaktade dessa sidor personligen och vadjade om admins hjalp.

Kan saklart aven ha varit Felicia som tog bort filmerna fran PH for att salja fler medlemskap till OF, som en del i den storre langsiktigare konspirationen.
Citera
2023-10-24, 05:40
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Det här med att hon eventuellt sagt upp hemförsäkringen är med 99% sannolikhet helt irrelevant.

Har man inte motorcykelkort och kör motorcykel (vilket alla "moppar" i Thailand räknas som) och är inblandad i en olycka så kan man med största sannolikhet glömma allt vad försäkring heter även om man råkar ha en.

Försäkringar har ALLTID undantag - ett av de allra vanligaste lär ju vara att de inte gäller när man begår en brottslig handling (kör motorcykel utan gällande körkort). Inte ovanligt att de inte heller gäller om man ägnar sig åt vissa "riskfyllda aktiviteter", t.ex. bungyjump eller fallskärmshoppning.

Sådanahär "kört-motorcykel-olagligt-i-Thailand-och-ligger-i-koma-och-tigger-pengar-via-gofundme" -fall dyker ju upp flera gånger om året, och har så gjort så länge jag började höra talas om dem för 10 år sedan... hur många som verkligen ligger i koma och hur många som fejkar det hela låter jag vara osagt.

Vet inte varför det blivit en trådsanning att alla mopeder i Thailand är MC och att försäkringar därför inte gäller vid moppeolyckor?

Jag känner till flera personer som varit med om mopedolyckor i Thailand som har fått ersättning utbetald av försäkringsbolaget. En närstående till mig hade inget körkort alls och ingen hjälm, vilket stod i läkarrapporterna. Han vurpade med moppen och låg i koma ett par dagar, sedan fick han stanna på Koh Samui ytterligare ett par veckor innan han fick tillåtelse att resa hem pga hjärnskada. Försäkringen täckte allt.
Senast redigerad av BluePrince 2023-10-24 kl. 05:43.
Citera
2023-10-24, 06:24
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Vet inte varför det blivit en trådsanning att alla mopeder i Thailand är MC och att försäkringar därför inte gäller vid moppeolH .
Ingen aning men det finns många försäkringsbolag och reseförsäkringar.Alla täcker och gäller lite olika och sedan spelar handläggare och läkarutlåtande kanske in?
Citera
2023-10-24, 06:32
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Ingen aning men det finns många försäkringsbolag och reseförsäkringar.Alla täcker och gäller lite olika och sedan spelar handläggare och läkarutlåtande kanske in?
Sant men i detta fallet finns det väl ingen försäkring alls då finns det heller inga villkor eller undantag.
Citera
2023-10-24, 06:35
Medlem
Förlåt, men all denna drama och facebook bråk och Felicias familj som beter sig som en tattar familj som ska åka hem o ge stryk åt folk som donerat pengar för dom vill ha bevis……

Varför kan inte bara familjen lägga upp en bild på felicia på sjukhuset så är vi klara med detta och alla spekulationer stoppas. Varför bara inte visa ett kvitto? Varför allt bråk? Så kan dom få sörja i fred o ta hand om sin felicia med ro.
Citera
2023-10-24, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Förlåt, men all denna drama och facebook bråk och Felicias familj som beter sig som en tattar familj som ska åka hem o ge stryk åt folk som donerat pengar för dom vill ha bevis……

Varför kan inte bara familjen lägga upp en bild på felicia på sjukhuset så är vi klara med detta och alla spekulationer stoppas. Varför bara inte visa ett kvitto? Varför allt bråk? Så kan dom få sörja i fred o ta hand om sin felicia med ro.

Därför de har inte ett endaste kvitto. Allt är en scam.
Citera
2023-10-24, 06:48
Medlem
LemPicas avatar
Om det nu hänt något allvarligt kan jag förstå att man i stressen kanske inte fattar dom mest genomtänkta besluten.
Om dom nu i efterhand inte vill reda ut eventuella frågetecken börjar man ju undra.

Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Dom (familjen) hade ju inte behövt dra till med backpacking Tveksamt att hon kunnat försörja sig på OF/Tiktok/IG, men jag har faktiskt ingen aning om det.

Det har inte kommit fram några konkreta bevis för att det hänt någon olycka. Jag tvivlar inte på att det hänt något, men familjen mörkar vad, vilket gör det mer märkligt.

Det kan vara vad som helst. Grov misshandel, olycka, överdos, operation som gått snett, you name it.
Citera
2023-10-24, 07:00
Medlem
LemPicas avatar
Ja, tycker man att man själv är så perfekt att man inte vill hjälpa till om sjukdom/skador uppkommit på "fel" sätt kanske man skall ta det säkra före det osäkra och inte skänka alls?
Missförstå mej inte nu, jag tycker inte det är okej att försöka lura människor om det nu är det som skett, men det är märkligt att folk ställer enorma krav på hur någon som råkat illa ut skall ha levt sitt liv för att förtjäna hjälp.
Ser att det gnälls om att hon finns på OF o dylika sidor men jag sätter en peng på att många av dom som nu är så förfärade konsumerar porr i sin vardag.
Rätt skenheligt kan jag tycka.

Att man tex äger fastigheter eller annat av värde betyder ju inte att man har en halv mille på banken i reda pengar för det.
Tar ju tid att lägga om eventuella lån eller sälja av något för att få loss pengar.
Nu vet jag inte om det är så familjen tänkt men förhoppningsvis kommer det visa sej hur allt ligger till och vad som verkligen har hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man kan förstå om familjen vill få hem henne oavsett vad. Men det är en helt annan femma om man lurar godtrogna läsare att donera pengar till ngt - som sen visar sig vara ngt annat. Familjen HAR ju pengar så varför inte bara ta hem henne i all tysthet? Då slipper man kravet om redovisning också..

Om dottern exempelvis har tagit överdos - hur många skulle ha tyckt synd om henne och velat pröjsa hennes hemfärd?

Eller om hon har kört motorcykeln utan körkort och under drogpåverkad och utan försäkring?

Familjen tycks ju inte ha varit särskilt engagerad i dotterns liv om de inte visste om drogerna, Kronofogden, kriminaliteten, utskrivningen ur Sverige, den kriminella pojkvännen, den avsaknade försäkringen etc.

Eftersom de ändå MÅSTE ha vetat om den särskilda adressen, då måste de också ha vetat att dottern inte kunde ha någon hemförsäkring och därmed reseförsäkring..

Hur kan man tillåta sitt barn åka/bo utomlands utan giltig sjuk-/olycksfallsförsäkring? 😮
Citera
2023-10-24, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Från GFM:s sida, donerade ett par timmar efter planet landat på Arlanda.

”Johan Näslund
kr500•4 d
Jag kände inte till detta men jag var på samma flyg hem. Det berörde mig mkt!”

Nja, det där låter mer som en Birgitta "rymdkram" Hästgårdsson än en Johan Näslund. I call BS på detta "bidrag".

Fy fan vilken bluff. Har vi något diarienummer till någon polisanmälan? Vill veta att det faktiskt finns en anmälan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in