Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Brukar de? Vad r detta fr API:er? Jag r inte ironisk, utan undrar uppriktigt. Den enda jag knner till av betydelse r Lantmteriets API och Bolagsverkets API, men den frstnmnda r vldigt dyr och Bolagsverkets verkar ha hg trskelkostnad.
Jag saknar konkreta erfarenheter av att ha direktkommunicerat med myndigheter angende tillgngligheten av att f tillgng till ngon/ngra API:er fr domar och de processer som krvs fr att f tillgng till dem. Vad jag r medveten om r dock att generellt sett kan det vara en ngot av en byrkratisk process att skra tillgngen till ngon API som hanteras av myndigheter.
Lantmteriets och Bolagsverkets API:er r knda och anvndbara fr mnga ndaml, men som du ppekar kan kostnaderna vara en utmaning fr dessa. Nr det kommer till domar specifikt rekommenderar jag starkt att direkt kontakta den aktuella domstolen eller relevanta juridiska instanser fr att f klarhet kring tillgngliga API:er, deras eventuella kostnader, och verlag mjligheterna att f tillgng till dem. Det kan ge en mer precisa och aktuell bild av situationen, tnker jag.