Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-22, 23:33
  #1
Medlem
Förra veckan provade jag estrellas chips med smak av brynt smör och chilli, smaken hade röstats fram av folket vilket gjorde mig jävligt pessimistisk med tanke på vilken sorglig generation vi lever i. Min första tanke var att den här smak kombinationen inte skulle gå hem, men den förändrade hela min uppfattning av chips och alla dess möjliga smaker. Det var den mest kulinariska smakupplevelsen jag någonsin upplevt, kan inte gå en dag utan att tänka på de.

Dela gärna med er om era åsikter om ni har smakat de!
Citera
2023-10-22, 23:39
  #2
Medlem
Profilmannen123s avatar
Du hade mig i början men så fort du började hylla smaken tappade du mig. Hur fan man kan tycka att den där smaken är god är frågan jag inte kan gå en dag utan att tänka på. Och kom fan inte och säg att vi lever i en sorglig generation när du är minst lika sorglig med tanke på dina preferenser. Jag spottar både på dig och på den förjävliga smaken jag varken vill eller komma nämna namnet på.
Citera
2023-10-23, 00:00
  #3
Medlem
notyourprincesss avatar
Har smakat dem och de var inte goda. Smakade rostad paprika precis som allt annat
Citera
2023-10-23, 00:00
  #4
Medlem
Smakar hår....den riktiga känslan av bränt hår och när du får mammas avrakade könshör i halsen duschen medans du tvättar dig med ett storpack gul duschcreme från dollarstore. Medans du funderar på varför mamma rakar sig eftersom pappa är så hårig och lämnar bruna märken på handuken fast han är nyduchad. MAMMA, FINNS DET EN NY HANDUK

Den smaken är det.
__________________
Senast redigerad av bul-11-33 2023-10-23 kl. 00:07.
Citera
2023-10-23, 00:09
  #5
Medlem
notyourprincesss avatar
Enligt flashbackbarometern kommer chipsen inte överleva till det permanenta sortimentet.

Dags att hamstra TS
Citera
2023-10-23, 00:42
  #6
Medlem
Kickassfarsans avatar
Nej tycker smaken av brynt smör tar över för mycket.

Citera
2023-10-23, 00:49
  #7
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notyourprincess
Har smakat dem och de var inte goda. Smakade rostad paprika precis som allt annat

Instämmer... de var inte goda, en besvikelse. Bäst från Estrella just nu är Ranch & Sourcream, annars från OLW Cream Cheese chipsen.
Citera
2023-10-23, 01:20
  #8
Medlem
DungEaters avatar
Håller med om att dom är trevliga. Krämiga chips med en hetta som kommer i ett sting vilket jag tycker är ovanligt för chips (ofta är det en mer ihållande hetta).

Glädjer mig att smörchips börjar dyka upp i Sverige även om det låter/känns/förmodligen är onyttigt. Kommer ihåg att jag testade jävligt fina smörchips i Polen för ett antal år sedan men att det kändes nästan syndigt med tanke på hur feta de var.
Citera
2023-10-23, 06:41
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notyourprincess
Har smakat dem och de var inte goda. Smakade rostad paprika precis som allt annat
Plus att smaken var instängd och däven.
Citera
2023-10-23, 08:46
  #10
Medlem
Profilmannen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DungEater
Håller med om att dom är trevliga. Krämiga chips med en hetta som kommer i ett sting vilket jag tycker är ovanligt för chips (ofta är det en mer ihållande hetta).

Glädjer mig att smörchips börjar dyka upp i Sverige även om det låter/känns/förmodligen är onyttigt. Kommer ihåg att jag testade jävligt fina smörchips i Polen för ett antal år sedan men att det kändes nästan syndigt med tanke på hur feta de var.

Dom är fan inte trevliga. Kom inte och snacka för att sprida missinformation. Chipsen i fråga är varken goda eller krämiga så jag förstår inte riktigt vad det är för vanföreställningar du fått.
Citera
2023-10-23, 12:49
  #11
Medlem
Gjuteriets avatar
Väldigt egendomliga chips. Har provat dem och tyckte de smakade rävgift, medan andra i min omgivning hyllar dem som ambrosia (utan att överdriva). Verkar vara ungefär 50/50, och jag har aldrig stött på någon som bara tyckt att de var okej.

Men för egen del, nej. Fy.
Citera
2023-10-23, 13:48
  #12
Medlem
f30malmos avatar
Jag tyckte de var helt okej tillsammans med alkohol. Men det kanske var alkoholen som talade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in