2025-01-07, 16:59
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Ingen aning, men om mopparna inte är av samma märke eller ram nummer, inte
har samma registreringsnummer så får jag inte ihop detta.

Medan du får ihop de mycket motsägelsefulla uppfifterna om antalet hjälmar..?

Man måste kunna granska en förundersökning utan att det ropas victimblaming. Det finns bara en hjälm i den offentliggjorda utredningen. En usel utredning så polisen kan ha missat den andra hjälmen. Jag vet inte utan jag försöker förstå det.

Vad har antalet träffar på ordet hjälm med det att göra? Läs i vilken kontext orden dyker upp istället.

Antalet hjälmar är högst oklart.
Citera
2025-01-07, 19:17
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa

Man måste kunna granska en förundersökning utan att det ropas victimblaming. Det finns bara en hjälm i den offentliggjorda utredningen. En usel utredning så polisen kan ha missat den andra hjälmen. Jag vet inte utan jag försöker förstå det.

Vad har antalet träffar på ordet hjälm med det att göra? Läs i vilken kontext orden dyker upp istället.

Vad har hjälmarna med att göra vilken moped han kört? som du citerat?
Citera
2025-01-07, 19:34
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:

Sidan 406 i polisens sammanfattning uppger polisen att båda hade hjälm. Dom borde ju veta
som var där.
Citera
2025-01-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Det var inte det jag mena, otydligt av mig.

Min teori är att han hämtar henne oplanerat, han har ingen extra hjälm. Han ger sin till henne. Det förklarar hennes angelägenhet om att berätta att båda hade hjälm.

Citat:
Ursprungligen postat av Nomennescio07
Finns vittnesuppgifter om att båda har hjälm innan olyckan, fup s 55: ”Det är en kille och tjej på mopeden. Båda har hjälm på sig. Tjejjens hår sticker ut lite.”

Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Finns vittne som säger att båda hade hjälm. Flickan säger att båda hade hjälm. Dock vet du bättre påstår du?

Citat:
Vart han har bevittnat saker. Rätt uppenbart att han ljuger.
Vad hör Forsakringsadvokat med för victim blaming här?

Citat:
Från FUP: Förhör med W, N; 2023-10-27 23:48 diarienr: 5000-K1354712-23 23
Det var en rak väg på nockebybron, det var där jag vaknade upp.
När du vaknade, berättade någon för dig vad som hade hänt?
Någon sa att vi hade blivit påkörda av en bil.
Var det någon som berättade om några detaljer om händelsen?
Nej ingenting.
Vad åkte ni på för fordon?
En moped, inte en crossmoppe, svart grön en bensinare.
Hade din pojkvän hjälm?
Ja.
Hade du hjälm?
Ja.
Citera
2025-01-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ni får tycka det. Men det finns ett beslag av hjälm. Punkt slut.

Backspegeln går i 85 km/h och det är kanske det som är hastigheten. Framgår av samma sida i FUP.

Citat:

Det är inte ett dugg oklart. Det står tydligt på alla ställen att båda har hjälm, det står på ETT ställe att flickan inte hade hjälm på sig när några talade med henne och att en hjälm låg på vägen.

Polisens RÄTTSINTYG:
Citat:
I polisens sammanfattning av ärendet anges följande:
N. satt bakom sin pojkvän som körde moped. På Nockebybron blev de
påkörda bakifrån av en rattfyllerist och båda slungades av mopeden. N.
skall ha landat på asfalten. Pojkvännen avled på plats. Båda hade hjälm.
Punkt.

EDITERING: Personuppgifter anonymiserade
/Mod
Senast redigerad av Hobbybonde 2025-01-07 kl. 20:54.
Citera
2025-01-07, 20:02
Medlem
Citat:
Sidan 406 i polisens sammanfattning uppger polisen att båda hade hjälm. Dom borde ju veta
som var där.

Ja, de finns alltid inläggare i trådar som försöker med victimblaiming och t o m som i detta fall försöker förminska att ett rattfyllo mördat ett barn och snarare insinuera att barnet fick skylla sig själv. Det är så jävla lågt och oanständigt, man hoppas att karma drabbar dessa avskräden.
Citera
2025-01-07, 20:07
Medlem
Förhör med T, M P; 2023-10-28 13:13 diarienr: 5000-K1354712-23
Citat:
M. misstänks för SMITNING FRÅN TRAFIKOLYCKA genom att orsaka olycka med
en buss, och avvika från det utan att ge sig tillkänna. Händelsen skedde 2023-10-27 fram
till klockan 21:55 på Jungfrusundsvägen 5, Ekerö

Misstänkt förstår misstanken.
Ja

Misstänkt FÖRNEKAR/ERKÄNNER brottet.
De faktiska omständigheterna vitsordas men inte själva brottet i nuläget.

De konkreta omständigheterna medger jag men jag kan inte medge brott i nuläget.
Kommer du lämna samma inställning till samtliga misstankar?
Rattfylla erkänner jag. De faktiska omständigheterna är korrekta men om det är brottsligt eller inte har jag svårt att ta ställning till i nuläget.

TILLÄGG: Brottsligt är det. Det är jag medveten om. Eller vissa delar kan ju vara brottsligt. Men jag erkänner inte brottet i nuläget.

M misstänks för VÅLLANDE TILL KROPPSSKADA, GROVT BROTT genom att
framföra personbil ****** och orsaka olycka med moped ****** där passageraren
N är passagerare, som lider skada av kollisionen. Händelsen skedde 2023-10-27
klockan 21:35 på Kärsön, Ekerö

Ja

Misstänkt FÖRNEKAR/ERKÄNNER brottet?
Rattfylla erkänner jag. De faktiska omständigheterna är korrekta men om det är brottsligt eller inte har jag svårt att ta ställning till i nuläget.

M misstänks för GROVT RATTFYLLERI genom att framföra personbil ****** under påverkan av alkohol och eller narkotika i straffbar mängd. Händelsen skedde fram till 2023-10-27 klockan 21:55 på Jungfrusundsvägen 5, Ekerö

Ja

Rattfylla erkänner jag.
De faktiska omständigheterna är korrekta men om det är brottsligt eller inte har jag svårt att ta ställning till i nuläget.

M misstänks för SMITNING FRÅN TRAFIKOLYCKA genom att orsaka olycka med
moped ****** där allvarliga personskador uppstod, och avvika från dessa utan att ge sig
tillkänna. Händelsen skedde 2023-10-27 fram till klockan 21:55 på Jungfrusundsvägen 5,
Ekerö

Ja

Vilken jävla fitta idioten är. Rattfyllerister är bajs på smuts fötter.

EDITERING: Personuppgifter anonymiserade

/Mod
Senast redigerad av Hobbybonde 2025-01-07 kl. 20:51.
Citera
2025-01-07, 20:49
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Vad har hjälmarna med att göra vilken moped han kört? som du citerat?

Din selektiva tro på vissa uppgifter medan du kan granska andra dito.

Man måste få kunna diskutera kvaliten på polisutredningar på Flashback utan att klumpas ihop med andra medlemmar, och utan att mötas med känsslomässiga utfall av glåpord och felaktiga anklagelser utifrån misstolkningar av faktamaterial.

Var är den försvunna hjälmen? Om er tonåring blev dödad av ett rattfyllo, skulle ni då inte vilja att polisen utförde en bra och korrekt utredning? FG och N förtjänar detsamma.

Hjälmfrågan kommer sannolikt att redas ut vid huvudförhandlingen. Till er som på allvar tror att fakta kan tigas ihjäl och förundersökningar enbart baseras på en initialt felaktig uppgift som sedan rullar vidare till en stor snöboll. Man behöver kunna tyda uppgifter och granska ursprunget till upogifterna.
Citera
2025-01-07, 22:46
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ja det kan vara så, men det kan också vara så att moppen inte hade bakljus.

Citat:

Man måste få kunna diskutera kvaliten på polisutredningar på Flashback utan att klumpas ihop med andra medlemmar, och utan att mötas med känsslomässiga utfall av glåpord och felaktiga anklagelser utifrån misstolkningar av faktamaterial.

Var är den försvunna hjälmen? Om er tonåring blev dödad av ett rattfyllo, skulle ni då inte vilja att polisen utförde en bra och korrekt utredning? FG och N förtjänar detsamma.

Hjälmfrågan kommer sannolikt att redas ut vid huvudförhandlingen. Till er som på allvar tror att fakta kan tigas ihjäl och förundersökningar enbart baseras på en initialt felaktig uppgift som sedan rullar vidare till en stor snöboll. Man behöver kunna tyda uppgifter och granska ursprunget till upogifterna.

Citat:
Johan uppger att han körde hem sin son och när han kom till Brommaplan och skulle ut på
Ekerövägen så var det många ungdomar som var där och han talade med sin son om detta, att
det nog varit någon klassfest eller så i närheten. Han kör vidare och kommer till det sista
rödljuset före Nockebybron. Vägen är rak där och han ser den här mopeden långt framför sig.
Inga andra fordon fanns mellan honom och mopeden. Det ena han vill säga är att mopeden
definitivt hade ett fungerande bakljus
, det duggregnade men sikten var bra för det är ju bra
belysning och det var lite trafik. Det fanns inte heller något som tydde på att han körde
vingligt för han låg hela tiden på sin sida.
Sedan Passerade jag den här mopeden, jag körde nog lite fortare för att passera förbi
mopeden, och jag glider förbi den precis innan de två körfälten blir ett.
Mopeden kör inte fort, det vill jag säga, under 50.
Jag och sonen började prata och jag säger att de på moppen nog också hade varit på klassfest,
skötsamma Ekeröungdomar som nu är på väg hem. Det är en kille och tjej på mopeden. Båda
har hjälm på sig. Tjejjens hår sticker ut lite.

Hon vrider huvudet till vänster och sedan till höger, detta samtidigt som vi passerar. Då hör
jag att de är glada och skrattar. Men jag ser fortfarande att föraren av mopeden kör rakt.

Citat:
Vid trafikljuset innan bron så är jag ikapp mopeden och hör hur de som sitter på, konverserar
och skrattar och jag ser hur flickan vrider på huvudet.

Mängder med vittnesuppgifter.

Citat:
Beskriv vilken del av bilen som körde in i vilken del av mopeden?
Såg inte det. Såg bara att moppen flög.
Beskriv kollisionen?
Kopparna kastades fram upp på cykelbanan på höger sida om vägen. Mopeden och delar av den
fortsatte rulla framåt såg det ut som.
Hur långt flög kropparna?
Jag vet inte, 10 meter kanske. Moppen körde på körbanan och personerna landade på cykelbanan.
Var det en kollision eller blev moppen eller personerna på den påkörda flera gånger?
Jag tror inte att det bara var en kollision. SUV:en körde in i moppen och körde sedan vidare.
Bromsade SUV:en in eller behöll den hastigheten precis innan och under kollisionen?
Den behöll hastigheten såg det ut som.
Såg du några bromsljus från SUV:en?
Såg inga bromsljus.
Försökte SUV:en väja innan kollisionen?
Nej
.

Tror hjälmarna tyvärr inte räckte till i det här fallet.
Citera
2025-01-07, 23:31
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:

Du är helt faktaresistent. Fast Polisen fastslår att båda hade hjälm så tror inte du på det?
Du citerar mig angående mopederna när du vill diskutera hjälmarna?
Du har fel och vill inte medge det.
Citera
2025-01-08, 17:45
Medlem
knolla-somaliers avatar
Citat:

Så är det. Uppgiften att båda hade hjälm har blivit en "FUP-sanning" som ingen brytt sig om att dubbelkolla eftersom det inte ökar straffvärdet.

En annan grej som kan vara värd att komma ihåg är att intelligenskravet för att bli polis är 3 av 9, dvs "intellektuell funktionsnivå på gränsen till intellektuell utvecklingsstörning" (https://sv.wikipedia.org/wiki/Svag_t...beg%C3%A5vning)
Citera
2025-01-08, 17:49
Medlem
knolla-somaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Mängder med vittnesuppgifter.

Citat:
Vid trafikljuset innan bron så är jag ikapp mopeden och hör hur de som sitter på, konverserar
och skrattar och jag ser hur flickan vrider på huvudet.

Tror hjälmarna tyvärr inte räckte till i det här fallet.

"Konverserar och skrattar"? Och det ska han ha hört när han körde förbi i bilen i 50 km/h en sen kväll i slutet av oktober?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in