Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Maken till vek regering har inte jag sett.
De har inte gjort något av värde hitills.
De har dessutom duckat för alla problem och inte kunnat hantera de viktiga frågor som uppkommut det senaste året.

Vad tycker ni?

Med stor sannolikhet, ja. I alla fall i modern tid.
Citera
2023-10-29, 23:34
Medlem
AdMortems avatar
Som man röstar får man leva.
Vad trodde ni?
Citera
2023-10-29, 23:41
Medlem
Stenballes avatar
Ja, det är en osedvanlig vek regering, och det hela förstärks av att samtliga Tidöpartier försökte överglänsa varandra med orealistiska vallöften i valkampanjerna.
Citera
2023-10-29, 23:44
Den mest anonyma regeringen är det i vart fall definitivt. Kristersson syns på sin höjd i media några gånger per vecka medan Löfvén var i ropet varje dag. De övriga statsråden utom Strömmer gömmer sig.
Citera
2023-10-29, 23:50
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nej, absolute inte. Med tanke på att vi har haft regeringarna Palme, Reinfeldt, och Löfven så måste en regering verkligen anstränga sig för att vara sämst.

Denna anstränger sig dock inte ens fast dom har chansen vilket är minst lika illa och de konservativa förlorarna sitter vid sidlinjen och har slutat pusha borgarna, de är säkert "nöjda".

Sen kan man fråga sig: Vem sjutton tar M på allvar med "Tuffe-Uffe" i spetsen som satt i Reinfeldts regering... vem fasiken röstar ens på M med tanke på deras historik? M har varit minst lika skadliga för Sverige som S.
Citera
2023-10-29, 23:55
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Maken till vek regering har inte jag sett.
De har inte gjort något av värde hitills.
De har dessutom duckat för alla problem och inte kunnat hantera de viktiga frågor som uppkommut det senaste året.

Vad tycker ni?
Värdelös regering, vek, lögnaktig och undflyende. Dessutom har SD tyvärr guldsits och får genomdriva sina dumheter utan att ta ansvar för dem. Om inte moderaterna och socialdemokraterna avskydde varandra så mycket hade man kunnat spela bort både vänstern och MP på röda sidan och SD/KD på blåbruna sidan. Då hade vi kunnat få en handlingskraftig regering. Men icke.

Jag tror jag kommer att rösta blankt i nästa val. Inget av partierna förtjänar min röst.
Citera
2023-10-29, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Håller fullständigt med. De har brutit vallöfte eller vallöfte och har inte gjort någonting annat än att starta en massa meningslösa utredningar. Deras fokus verkar inte ligga på att svenskarna ska få det bättre utan bara på att komma in i NATO.
H

ur ska vi klara äldrevården om lågavlönade sjukvårdare ska köras ut ur landet.
Citera
2023-10-30, 00:06
Medlem
Konstnarren5s avatar
Vi har haft skitregeringar under lång tid. Men, men, vi förtjänar det. Ett syltryggigt och lättduperat folk utan förmåga till självständigt tänkande, ängsligt klamrandes fast i åsiktskorridorens räcke, det är dagens Sverige. Nu väntar 1984 och så småningom även krig.
Citera
2023-10-30, 00:08
Medlem
Klappasäftens avatar
Ser fram emot 20% ökade elpriser som svenska skattebetalare från och med nästa år kommer vara tvungna att betala. Har regeringen protesterat emot det?
Citera
2023-10-30, 00:16
Medlem
Nickeess avatar
Utan tvekan. Hela världen håller på att krackelera geopolitiskt och Sverige känns svagare än någonsin. Jag är rädd för att vi i dagsläget inte är redo för att hantera de stora stormarna som är på väg att skölja över hela planeten.
Citera
2023-10-30, 00:18
Medlem
53....so whats avatar
Hoppas att det var alla som ville klaga på den nya regeringen, det var inte så många som jag trott.

Resten har fattat att det går att läsa sig till att det görs massor och det kommer att via sig framöver.

Ni är idioter allihop.

Ser ni verkligen inte att det sker förändringar till just det samhälle ni vill ha?
Det går sakta men säker framåt.

Problemet är att det tar tid att få våra förvaltningar att fungera på det viset vi vill ha. Sosseriet sitter i så länge vi inte har rensat ut parasitvurmarna och skrikvänsterns idioter.

Ge det tid för helvete. Denna regering har redan gjort mer än de förra gjorde på 30 år.
Citera
2023-10-30, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Ser fram emot 20% ökade elpriser som svenska skattebetalare från och med nästa år kommer vara tvungna att betala. Har regeringen protesterat emot det?

Nej, de aviserade en höjning av energiskatten med 9,2% istället. Det börjar gälla vid årsskiftet. Vi får hoppas på en mild vinter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in