Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-06, 12:55
  #1
Medlem
noll.con.trolls avatar
Som rubriken lyder. Halvsnygg milf, akademiker, något gråhårig men i övrigt i gott skick.

Har testat det mesta, men aldrig suttit i en lastbil. Nästa gång man ska upp till Stockholm eller ner till Tyskland, kan man på något sätt haka på en lastbilschaffis och åka med för en billig penning?

Och detta med att jag - rent objektivt - är en milf, är det ett bekymmer? Jag har umgåtts med alla möjliga sorters människor genom livet och anser mig vara en bra människokännare.

Om tillfället ges, bör man tänka två gånger innan man hoppar in i en lastbil med en främmande man? Givetvis kommer jag se till att någon anhörig vet regnumret på fordonet innan jag hoppar in, men jag är också medveten om att man kan begå ett brott och anse det vara värt tiden man ev får sitta om man åker fast. Likaså att en mördare kan ha läst på om hur man går tillväga för att undkomma straff oavsett hur många sms jag skickar.

Kort sagt: är detta en bra eller dålig idé?
__________________
Senast redigerad av noll.con.troll 2023-11-06 kl. 12:58.
Citera
2023-11-06, 13:07
  #2
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Det låter ju mer som du är intresserad av chaffisen än själva lastbilen?!
Citera
2023-11-06, 13:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Som rubriken lyder. Halvsnygg milf, akademiker, något gråhårig men i övrigt i gott skick.

Har testat det mesta, men aldrig suttit i en lastbil. Nästa gång man ska upp till Stockholm eller ner till Tyskland, kan man på något sätt haka på en lastbilschaffis och åka med för en billig penning?

Och detta med att jag - rent objektivt - är en milf, är det ett bekymmer? Jag har umgåtts med alla möjliga sorters människor genom livet och anser mig vara en bra människokännare.


Om tillfället ges, bör man tänka två gånger innan man hoppar in i en lastbil med en främmande man? Givetvis kommer jag se till att någon anhörig vet regnumret på fordonet innan jag hoppar in, men jag är också medveten om att man kan begå ett brott och anse det vara värt tiden man ev får sitta om man åker fast. Likaså att en mördare kan ha läst på om hur man går tillväga för att undkomma straff oavsett hur många sms jag skickar.

Kort sagt: är detta en bra eller dålig idé?

Spelar ditt utseende någon roll om du bara ska åka med? Eller finns det någon annan tanke bakom detta beslut?

Det är väl bara att höra av sig till nån firma. Finns säkert någon som vi ta med en passagerare, om det funkar med försäkringarna.
Citera
2023-11-06, 13:08
  #4
Avstängd
wuzs avatar
Erbjud lastbilschaffisen en avsugning så klarar du dig undan övergrepp och brott samt får åka gratis.
Citera
2023-11-06, 13:58
  #5
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Har testat det mesta, men aldrig suttit i en lastbil. Nästa gång man ska upp till Stockholm eller ner till Tyskland, kan man på något sätt haka på en lastbilschaffis och åka med för en billig penning?

Reglerna för många chaufförer är att de inte får tar med passagerare. Det finns säkert någon som är villig att bryta mot den regeln, särskilt de som kör åt mindre åkerier där det inte alltid finns fastställda regler i en personalhandbok.

Generellt är lastbilschaufförer pålitliga personer, de är driftiga vilket är synonymt med att dessa är pålitliga, dvs går lita på. Sedan hade vi ju han Anders Eklund, våldtäktsmannen, pedofilen och likbrännaren. Chansen att något händer är mindre än om du åker taxi på natten, skulle jag säga.

Det är ganska intressant att åka lastbil första gången. Stort, sittplatsen är högt upp över trafiken och stolarna brukar vara bekväma. Det finns många transporttjänster på Facebook där folk kör lastbil, där kanske du kan komma i kontakt med rätt lastbilschaufför.
Citera
2023-11-06, 14:00
  #6
Medlem
Glostrups avatar
Som det brukade stå på bumper stickers på amerikanska lastbilar: ”Gas, Grass or Ass, nobody rides for free”.

Lycka till.
__________________
Senast redigerad av Glostrup 2023-11-06 kl. 14:00. Anledning: Stavfel
Citera
2023-11-06, 14:28
  #7
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Det finns även kvinnliga lastbilschaufförer, men det kanske inte är intressant?
Citera
2023-11-06, 14:45
  #8
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Det finns även kvinnliga lastbilschaufförer, men det kanske inte är intressant?

Jo självklart! Dock är jag den typen av kvinna som i allmänhet känner mig mest bekväm runt män (du känner säkert typen).
Citera
2023-11-06, 14:49
  #9
Medlem
Är du säker på att andra ser dig som en MILF? Det kan ju vara din egna subjektiva tanke som kanske inte är objektiv.

Men om du oroar dig för att vara för snygg varför inte klä dig fult just vid det tillfället? Alla kan trasha till sig ordentligt. Men samtidigt så kanske du får större chans att åka med om du ser bra ut?

Kan du tänka dig att utföra någon sexuell handling för att få haka på? Eller hur tänker du om det?

Risken för att bli utsatt för sexualbrott borde vara tämligen hög om du hakar en random man instängd i en bil långväga. Du har inte många ställen du kan fly undan på där.
Citera
2023-11-06, 14:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Som rubriken lyder. Halvsnygg milf, akademiker, något gråhårig men i övrigt i gott skick.

Har testat det mesta, men aldrig suttit i en lastbil. Nästa gång man ska upp till Stockholm eller ner till Tyskland, kan man på något sätt haka på en lastbilschaffis och åka med för en billig penning?

Och detta med att jag - rent objektivt - är en milf, är det ett bekymmer? Jag har umgåtts med alla möjliga sorters människor genom livet och anser mig vara en bra människokännare.

Om tillfället ges, bör man tänka två gånger innan man hoppar in i en lastbil med en främmande man? Givetvis kommer jag se till att någon anhörig vet regnumret på fordonet innan jag hoppar in, men jag är också medveten om att man kan begå ett brott och anse det vara värt tiden man ev får sitta om man åker fast. Likaså att en mördare kan ha läst på om hur man går tillväga för att undkomma straff oavsett hur många sms jag skickar.

Kort sagt: är detta en bra eller dålig idé?



Det låter som någon annan nämnde mer som du är intresserad av chafförer än att åka lastbil, annars borde tanken att söka upp en kvinnlig slagit dig.
Har jag fel så är det annars ett tips!
Citera
2023-11-06, 14:51
  #11
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avocadorable
Är det inte upp till betraktaren om du är en milf eller inte?

Jag baserar mitt uttalande pga att de snygga 20-åringar som jag dejtar ofta brukar mig milf (eller bara "mommy"). Därmed inte sagt att ALLA vill ligga med mig.

Jag är väl en stark 6a med en pervers och lagom trevlig personlighet som sätter en viss guldkant på tillvaron. Ingen har klagat hittills.

Men åter till lastbilarna...
Citera
2023-11-06, 14:53
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Generellt är lastbilschaufförer pålitliga personer, de är driftiga vilket är synonymt med att dessa är pålitliga, dvs går lita på. Sedan hade vi ju han Anders Eklund, våldtäktsmannen, pedofilen och likbrännaren. Chansen att något händer är mindre än om du åker taxi på natten, skulle jag säga.
.

Lastbilschaufför måste vara den yrkesgruppen som har flest instabila missbrukare. Kan inte komma på en enda jag känner till som är som du beskriver.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3567944

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback