Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-21, 21:51
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Man kan arbeta utan att betala skatt. Men om staten upptäcker det så kommer de tvinga dig med våld att betala, eller hur fröken sprutluder?

Beskattning är utan tvekan tvingande. Det är ett tvång.

Vad är det för tramsig semantik du far med fröken sprutluder? Har du inga vettiga argument? All denna ilska, har du tagit din medicin?
Nej, ingen kommer tvinga någon med våld att betala skatt. Du får hålla isär begreppen.

Det är ett KRAV på att betala skatt.
Det är ett KRAV på att betala bussbiljett.
Det är ett KRAV på att hålla hastighetsbegränsningarna.

Ingen tvingar dig att arbeta.
Ingen tvingar dig att ta bussen.
Ingen tvingar dig att köra bil.

Sjunker det in, ointelligenta antivaxxar-patrask? Nej, jag tänkte väl att ni inte hade två hjärnceller utan bara EN...

Herregud...
Citera
2023-11-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Vad har du knarkat? Skatt frivilligt? Betalar du inte skatt så bryter de benen på dig. Det är lag på att betala skatt till maffian som äger det här landet.

Det är svårt att sia om vad göra när de kommer och hämtar en för att föras till finkan och injiceras detta gift. Världen är på väg mot storkrig och storkaos, så man är död troligen ändå inom några år. Så inte otroligt att man gör motstånd och...mer kan jag inte skriva här

Det går utmärkt att leva ett liv utan att betala skatt eller i alla fall väldigt lite skatt om man planerar lite och tänker till.

Detta utan att bryta mot någon lag.
Citera
2023-11-21, 21:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Min kropp, mitt tempel.
Jag är skapt till guds avbild.
Att tvångsvaccinera är ett övergrepp mot min tro o strider mot demokratiska ideer.
Citera
2023-11-21, 21:58
Medlem
Tintinikongos avatar
Lär vaccinera mig innan något tvång är nödvändigt. Blir fjärde sprutan för mig. Noll biverkningar.
Citera
2023-11-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Lär vaccinera mig innan något tvång är nödvändigt. Blir fjärde sprutan för mig. Noll biverkningar.
Me too!
Citera
2023-11-21, 22:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, ingen kommer tvinga någon med våld att betala skatt. Du får hålla isär begreppen.

Det är ett KRAV på att betala skatt.
Det är ett KRAV på att betala bussbiljett.
Det är ett KRAV på att hålla hastighetsbegränsningarna.

Ingen tvingar dig att arbeta.
Ingen tvingar dig att ta bussen.
Ingen tvingar dig att köra bil.

Sjunker det in, ointelligenta antivaxxar-patrask? Nej, jag tänkte väl att ni inte hade två hjärnceller utan bara EN...

Herregud...

Du har ett väldigt konstigt sätt att vända på ords betydelse. Men visst.. sätter jag en pistol mot ditt huvud och kräver att du äter en bajskorv så är det inte heller ett tvång. Du måste inte äta bajskorven för du kan ju VÄLJA kulan. Alltså är det bara ett krav jag har på dig.. inget tvång.

Förstår inte grejen med att försöka spela ner betydelsen av tvång. De flesta verkar tycka det är rätt väg att gå och majoriteten av folket kan bestämma det är moraliskt rätt.

Stå upp för din skit och ditt stöd för att inskränka frihet istället för att försöka låtsas du har en högre moral än du faktiskt har.
Citera
2023-11-21, 22:02
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
Hur ska tvångsvaccineringar ske i praktiken kan man undra. Ska de utesluta en från jobbet, då får de säga upp mig. Tvångsvaccineringar genom dörrknackning? Då blir det bråk och den vägen åker staten på storstryk och de har knappast resurser att jaga ens 1% oliktänkare. Många vaccinerade har bytt sida och totalvägrar fler doser som det är på jobbet. Så staten och WHO kan dra åt helvete.

Ingen kommer att bli tvingad med våld, så många hjärntvättade poliser har de inte.
Man kommer att få skyhöga böter som dras direkt från kontot eller så får man bankkontot stängt helt och hållet. Det är ju därför som de vill avskaffa kontanter så fort som möjligt.

Hade folk haft lite vett i skallen så skulle de förstås använda kontanter så mycket som möjligt men folk i allmänhet är dumma i huvudet och istället får man höra att har man inget att dölja så behöver man inte frukta något...

Förresten alla här som är för tvångsvaccinering förtjänar en kula i pannan.
Dra åt helvete med er...
Citera
2023-11-21, 22:04
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Du har ett väldigt konstigt sätt att vända på ords betydelse. Men visst.. sätter jag en pistol mot ditt huvud och kräver att du äter en bajskorv så är det inte heller ett tvång. Du måste inte äta bajskorven för du kan ju VÄLJA kulan. Alltså är det bara ett krav jag har på dig.. inget tvång.

Förstår inte grejen med att försöka spela ner betydelsen av tvång. De flesta verkar tycka det är rätt väg att gå och majoriteten av folket kan bestämma det är moraliskt rätt.

Stå upp för din skit och ditt stöd för att inskränka frihet istället för att försöka låtsas du har en högre moral än du faktiskt har.
Du klarar alltså inte av att se skillnaden mellan behovet av att åka buss och KRAVET på att betala biljett om du väljer att faktiskt åka buss.

Du har fått för dig att det är ett TVÅNG att åka buss.

Du är en lågintelligent idiot, helt enkelt?
Citera
2023-11-21, 22:07
Bannlyst
Citat:
det är förvånansvärt att du som med stor risk är betald av vår och livets fiende att sprida din dynga på internet, kommer med såna löjliga härskartekniker

Kunde de inte hittat nån vettigare, eller bränns det så mycket att du inte kan stå emot?
Citera
2023-11-21, 22:08
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Du klarar alltså inte av att se skillnaden mellan behovet av att åka buss och KRAVET på att betala biljett om du väljer att faktiskt åka buss.

Du har fått för dig att det är ett TVÅNG att åka buss.

Du har pratat om mer än åka buss min vän. Du vet vad jag menar och jag kliver inte i din trollfälla.

Enligt dig måste man inte ens arbeta och tjäna sitt levebröd, det är nåt man kan välja bort.
Citera
2023-11-21, 22:11
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Du har pratat om mer än åka buss min vän. Du vet vad jag menar och jag kliver inte i din trollfälla.

Enligt dig måste man inte ens arbeta och tjäna sitt levebröd, det är nåt man kan välja bort.
Vem är det som blivit tvingad att arbeta där det är ett KRAV på att vaccinera sig? Är du dum i huvudet?
Citera
2023-11-21, 22:16
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Vem är det som blivit tvingad att arbeta där det är ett KRAV på att vaccinera sig? Är du dum i huvudet?

Nu gör du dig till. Dåligt dessutom. Du vet ju vad jag menar, inte ens du är så dum.

Jag har fått fram vad jag vill ha sagt i frågan: att inskränka människor rörelsefrihet och hindra dem från att försörja sig bara för de vill välja bort vaccinering är en tvångsåtgärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in