Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Sluta diskutera som ett efterblivet barn. Den härskartekniken kommer du ingen vart med. Du och jag diskuterade vad som var ett tvång. Och jag anser det är en tvångsåtgärd att ta bort friheter om man vägrar gå med på ett vårdval man inte vill ha.
Den enda tvångsåtgärd jag själv kände av under pandemin var att jag inte kunde gå på evenemang och resa som jag ville. Rätt Mila tvångsåtgärder och aldrig i närheten av något som skulle få mig att göra avkall på mina principer. Skulle jag ta en spruta för att få gå på konsert hade jag nog undrar om jag tappat förståndet helt. Men milda tvångsåtgärder är ändock tvångsåtgärder. De kan lätt skalas upp och bli intensivare. Skulle jag inte få gå in o matbutiker utan att bli arresterad eller bötfälld med 40 000 kr t.ex så hade jag till slut tvingats ta sprutan. Riktigt skönt det aldrig blev så illa och att alla till slut förstod allt bara var trams.
Jag tror ingen kommer tvinga mig till nån spruta. Pandemin är över och jag är stolt jag stod emot tjatet och idiotin.
Sen får du och alla andra göra vilka vårdval ni vill och vara stolta över det. No hard feelings så länge jag är fri att göra mina.
OJ då, nu spårade antivaxxar-patrasket ur alldeles. "Den härskartekniken kommer du ingen vart med".
Herregud, och så kom det en kommentar om att argumentera som ett efterblivet barn. Man baxnar.
Nej, ingen har blivit tvingad att vaccinera sig.
Nej, ingen kommer att bli tvingad att vaccinera sig.
Nej, ett krav är inte ett tvång. Det är inte ett tvång att ha körkort, men det är ett KRAV om du skall köra bil. Men ingen TVINGAR dig att köra bil.
Nej, det är inte ett TVÅNG att åka buss, men om du vill åka buss är det ett KRAV att ha biljett. Ingen TVINGAR dig att åka buss
Är det här verkligen så svårt att förstå? Det kan ju inte vara möjligt att folk som är utvecklingsstörda klarar av att logga in här? Eller fick du hjälp av mamma eller pappa?