Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-01-07, 19:25
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Du är rolig, du. Så du erkänner att olika etniska grupper har fysiska skillnader. Förstår du att du precis har erkänt rasskillander mellan olika folk?

Fysiska skillnader var ett viktigt attribut för Rasbiologiska institutets definition av ras.

Med det sagt, rasblandning är medicinskt farligt för svarta afrikanska kvinnor och deras avkommor just pga att de har smalare födelsekanal. Om fadern är vit, riskerar fostret att växa sig för stort för att kunna födas fram normalt utan medicinska komplikationer. Både modern och barnet kan dö utan avancerad medicinsk hjälp.

Haha, det finns tusentals vita män som skaffat barn med svarta kvinnor helt utan problem. Du vet vettiga män som inte är äckliga rasister.

Rasbiologi är sådan som socialdemokrater sysslar mer. Säger en hel del om dem
__________________
Senast redigerad av CyberVillain 2024-01-07 kl. 19:29.
Citera
2024-01-11, 09:24
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Haha, det finns tusentals vita män som skaffat barn med svarta kvinnor helt utan problem. Du vet vettiga män som inte är äckliga rasister.

Rasbiologi är sådan som socialdemokrater sysslar mer. Säger en hel del om dem
Ja, visst finns det många lågbegåvade män som skaffar barn med sådana som dig, som inte ens kan förstå studier som du länkar till.

Studien du länkade till pratar om ras och rasskillnader och konstaterar att svarta och asiatiska kvinnor har kortare graviditet och att fostret mognar snabbare än hos vita kvinnor. Studien noterar även att en svart kvinna med vit far ärver den svarta moderns kortare graviditetslängd.
Citat:
A British study found significant differences in duration and outcomes of labour when comparing white, Asian, and black women.
...
One study noted that differences were more strongly associated with the mother’s rather than the father’s race.
...
Africans have been observed to have amongst the highest emergency caesarean section rates
...
It is well recognized that gross motor skills develop in black infants earlier than in their white counterparts.12 There is also evidence of earlier fetal maturation.
...
Black infants in the US experience overall higher mortality compared with white infants.
https://academic.oup.com/ije/article...09?login=false

Förstår du varför den här informationen är viktig?

Gravida kvinnor som går över tid riskerar medicinska komplikationer. Svenska sjukhus brukar avvakta att starta igång en födsel med upp till två veckor efter planerat datum, vilket ofta är för lång tid och många barn har dött som resultat. Ändå ändrar inte många sjukhus rutinerna till max en vecka över tid, vilket är en rutin som majoriteten sjukhus världen över följer.

Tänk dig en svart kvinna som ska föda barn i Sverige och läkarna tror att hon ska vara gravid lika lång tid som en etnisk svensk kvinna som föder ett vitt barn, förstår du hur illa det kan gå? Både den svarta gravida kvinnan och hennes barn riskerar att dö om svensk sjukvård låter kvinnan gå upp till tre veckor efter vad som borde varit hennes egentliga slut på graviditeten.

Nu vill jag inte ha några negrer eller araber i Europa, och jag vill få ut er snarast möjligt, men det är inte rätt att utsätta gravida kvinnor för felbehandling, oavsett ursprung.
Citera
2024-01-11, 14:42
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Ja, visst finns det många lågbegåvade män som skaffar barn med sådana som dig, som inte ens kan förstå studier som du länkar till.

Studien du länkade till pratar om ras och rasskillnader och konstaterar att svarta och asiatiska kvinnor har kortare graviditet och att fostret mognar snabbare än hos vita kvinnor. Studien noterar även att en svart kvinna med vit far ärver den svarta moderns kortare graviditetslängd.

https://academic.oup.com/ije/article...09?login=false

Förstår du varför den här informationen är viktig?

Gravida kvinnor som går över tid riskerar medicinska komplikationer. Svenska sjukhus brukar avvakta att starta igång en födsel med upp till två veckor efter planerat datum, vilket ofta är för lång tid och många barn har dött som resultat. Ändå ändrar inte många sjukhus rutinerna till max en vecka över tid, vilket är en rutin som majoriteten sjukhus världen över följer.

Tänk dig en svart kvinna som ska föda barn i Sverige och läkarna tror att hon ska vara gravid lika lång tid som en etnisk svensk kvinna som föder ett vitt barn, förstår du hur illa det kan gå? Både den svarta gravida kvinnan och hennes barn riskerar att dö om svensk sjukvård låter kvinnan gå upp till tre veckor efter vad som borde varit hennes egentliga slut på graviditeten.

Nu vill jag inte ha några negrer eller araber i Europa, och jag vill få ut er snarast möjligt, men det är inte rätt att utsätta gravida kvinnor för felbehandling, oavsett ursprung.

Jag har vänner som är lyckade svenska medborgare från tex Iran och Marocko. De bidrar mycket mer till samhället än du som antagligen är outbildad och arbetslös. Vi pratar läkare, ingenjörer och dylikt.

Dock är ju svensk invandringspolitik och integration ett skämt med det har inget med "ras" att göra utan beror på över 100 år av socialdemokrati. Ditt parti är för övrigt ett arbetarparti för jag gissar du röstar SD.
Citera
2024-01-13, 14:49
  #64
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Du är rolig, du. Så du erkänner att olika etniska grupper har fysiska skillnader. Förstår du att du precis har erkänt rasskillander mellan olika folk?

Fysiska skillnader var ett viktigt attribut för Rasbiologiska institutets definition av ras.

Med det sagt, rasblandning är medicinskt farligt för svarta afrikanska kvinnor och deras avkommor just pga att de har smalare födelsekanal. Om fadern är vit, riskerar fostret att växa sig för stort för att kunna födas fram normalt utan medicinska komplikationer. Både modern och barnet kan dö utan avancerad medicinsk hjälp.

Jag är iaf hatisk mot att Sverige tar hit adoptivbarn (om vi återgår till ämnet adoptioner) och sedan försöker göra oss mindre attraktiva för vita svenska kvinnor genom att dela ut psykiatriska diagnoser.. Ska man 1. Förhindra den skadliga rasblandningen (skadlig enligt vissa svenskar) så ska man 2. Inte ta hit mörkhyade adoptivbarn för de vill ha kvinnor de med.
__________________
Senast redigerad av Druthuludi 2024-01-13 kl. 15:02.
Citera
2024-01-13, 23:01
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Jag är iaf hatisk mot att Sverige tar hit adoptivbarn (om vi återgår till ämnet adoptioner) och sedan försöker göra oss mindre attraktiva för vita svenska kvinnor genom att dela ut psykiatriska diagnoser.. Ska man 1. Förhindra den skadliga rasblandningen (skadlig enligt vissa svenskar) så ska man 2. Inte ta hit mörkhyade adoptivbarn för de vill ha kvinnor de med.
Nu är ju många av adoptivbarnen av kvinnligt kön. Tror att nästan alla kinesiska adoptivbarn var flickor, för kineserna ville bara ha pojkar under en period.

Men rasblandning har visat sig orsaka både mentala och kroppsliga skador på barnen, så det talar mot internationella adoptioner.

Det finns en möjlighet att en del av de kvinnor som gör abort skulle kunna tänka sig att föda fram barnet och adoptera bort det, om stöd gavs.

Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Jag har vänner som är lyckade svenska medborgare från tex Iran och Marocko. De bidrar mycket mer till samhället än du som antagligen är outbildad och arbetslös. Vi pratar läkare, ingenjörer och dylikt.

Dock är ju svensk invandringspolitik och integration ett skämt med det har inget med "ras" att göra utan beror på över 100 år av socialdemokrati. Ditt parti är för övrigt ett arbetarparti för jag gissar du röstar SD.
Du har i diskussionen visat på en begränsad läsförståelseförmåga och när du inte förmår att argumentera för din sak, faller du tillbaka på känsloargument och grundlösa påståenden.

Ett ypperligt exempel på varför rasblandning är dåligt.

Både du och dina vänner är välkomna att flytta till ett valfritt arabland. Tror både du och dina vänner kommer att känna er mer hemma bland era egna.
Citera
2024-01-15, 13:19
  #66
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Nu är ju många av adoptivbarnen av kvinnligt kön. Tror att nästan alla kinesiska adoptivbarn var flickor, för kineserna ville bara ha pojkar under en period.

Men rasblandning har visat sig orsaka både mentala och kroppsliga skador på barnen, så det talar mot internationella adoptioner.

Det finns en möjlighet att en del av de kvinnor som gör abort skulle kunna tänka sig att föda fram barnet och adoptera bort det, om stöd gavs.

Jag tänker mest på män/pojkar, eftersom kvinnor/flickor drar till sig män av alla raser och former.

Det är unga män som får problem med att hitta en partner i Sverige.

Invandrade män får importera kvinnor från sina hemländer (Syrien, Afghanistan, Sudan) för att ta som fruar här i Sverige- så de kan bilda familj med sina fruar från hemlandet.

Adoptivbarnen däremot förväntas att i Sverige ta vita svenska fruar eftersom vi är "kulturellt svenska så då finns det ju inga svårigheter med att få en svensk vit kvinna" enligt de svenskar med låg IQ som alltså inte inser att vi också behöver få importera fruar från våra födelseländer - alternativet är att vi blir ofrivilligt ensamma..

Ja, det borde vara enkelt för en adopterad ung man att ta sig en svensk fru men inte när man tlldelas psykiatriska diagnoser i ungdomen, och sedan hamnar för långt nere i hierarkin för att en vit kvinna ska anse att man är ett kap.

Ja, jag menar att adopterade unga män stämplas med psykiatriska diagnoser, hamnar längre ner på samhällstrappan än vita män- och blir således inte valda av kvinnorna sen..

Det är uppenbart att även vi behöver importera fruar.
__________________
Senast redigerad av Druthuludi 2024-01-15 kl. 13:34.
Citera
2024-01-19, 13:44
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Jag tänker mest på män/pojkar, eftersom kvinnor/flickor drar till sig män av alla raser och former.

Det är unga män som får problem med att hitta en partner i Sverige.

Invandrade män får importera kvinnor från sina hemländer (Syrien, Afghanistan, Sudan) för att ta som fruar här i Sverige- så de kan bilda familj med sina fruar från hemlandet.

Adoptivbarnen däremot förväntas att i Sverige ta vita svenska fruar eftersom vi är "kulturellt svenska så då finns det ju inga svårigheter med att få en svensk vit kvinna" enligt de svenskar med låg IQ som alltså inte inser att vi också behöver få importera fruar från våra födelseländer - alternativet är att vi blir ofrivilligt ensamma..

Ja, det borde vara enkelt för en adopterad ung man att ta sig en svensk fru men inte när man tlldelas psykiatriska diagnoser i ungdomen, och sedan hamnar för långt nere i hierarkin för att en vit kvinna ska anse att man är ett kap.

Ja, jag menar att adopterade unga män stämplas med psykiatriska diagnoser, hamnar längre ner på samhällstrappan än vita män- och blir således inte valda av kvinnorna sen..

Det är uppenbart att även vi behöver importera fruar.
Eftersom rasblandning skadar avkomman, vore det inte bättre för dig själv att flytta tillbaka till ditt födelseland? Du kanske hamnar högre upp på samhällstrappan där du hör hemma.

Jag tycker det är normalt att svenska kvinnor vill ha svenska män. Och nej, tyvärr, adopterade är inte etniska svenskar oavsett hur mycket media vill få oss att tro att skillnaderna inte går djupare än vår hudfärg.

Adopterade utför fler och grövre brott, exempelvis, vilket är ett oroande tecken och pekar på att något går fel trots att de vuxit upp i svenska familjer.

Jag börjar förstå de länder som har förbjudit adoptioner utanför landets gränser.
Citera
2024-01-20, 19:36
  #68
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Eftersom rasblandning skadar avkomman, vore det inte bättre för dig själv att flytta tillbaka till ditt födelseland? Du kanske hamnar högre upp på samhällstrappan där du hör hemma.

Adopterade utför fler och grövre brott, exempelvis, vilket är ett oroande tecken och pekar på att något går fel trots att de vuxit upp i svenska familjer.

Jag börjar förstå de länder som har förbjudit adoptioner utanför landets gränser.

Jag håller inte med dig i dina teorier att "rasblandning är skadligt" - 5% av Brasilianare är svarta, 50% av Brasilianare är vita från mestadels Portugal, Tyskland, Spanien- och 45% är blandraser.

Trots att 45% är blandraser så är inte de flesta stämplade med psykiska diagnoser likt här i Sverige, jag skulle säga att vita personer med rasistiska fördomar om folk av blandad härkomst är skälet till att blandraser i Sverige anses "störda" - kom ihåg att vi är i ett land med en majoritet fördomsfulla vita svenskar, vad fan tror du händer om halva folket hatar invandrare i tysthet, och ser en blandad person - Jo, de ger honom eller henne samma bemötande som de skulle gett en riktig invandrare.. Klart som fan att psykiatrin, socialen med flera är jäviga mot den som inte är 100% vit svensk- och därför delar ut psykiatriska diagnoser och gör personer av blandad härkomst till syndabockar oftare än de gör vita till syndabockar, dock på senare år kan jag hålla med om att vita kan också få skit - om de står mot en flykting, detta av politiska skäl -men den vita måste vara nationalist av något slag, endast då får den vita personen skiten- blandade raser lyckas mycket bättre i både Brasilien och i USA - kanske Sverige och andra Europeiska länder tenderar att låta sina fördomar styra när de avgör om det finns diagnoser eller inte.

Som sagt, i Brasilien är 45 procent av befolkningen av blandad ras och ändå är inte ens 5 % stämplade med psykiatriska diagnoser... Låter mer som ett Europeiskt problem, inte ens i USA är det så illa som i Sverige - det är vita bedömares fördomar om blandraser - kanske rent av hat mot folk av blandad ras, för att de tror felaktigt att vi är resultatet av vita svenskar som legat med afrikaner... När i verkligheten man kanske är en blandning av Portugis, Kines, Indier och Afrikan... Vilket är vanligt t.ex. i Brasilien att folk har flera raser i blodet - portugis innebär att man har vita gener, men inte nödvändigtvis svenska gener - portugiser är väldigt positiva till rasblandning, olikt svenskarna - och då menar jag specifikt att det är vanligt i Brasilien att vita Portugiser rasblandar sig- det är inte vanligt i Sverige på samma sätt att svenskar gör det - men många svenskar rasblandar sig med, vilket hatas av vissa svenskar -och jag som inte har svenskt blod kan då bli misstagen för resultatet av en sådan relation.

Många svenskar hyser ett hat mot "främlingar" och det är klart att med det hatet i bakgrunden så är risken överhängande att vi får en stämpel, där i mer toleranta länder som Brasilien eller USA risken knappt finns.

Det förklarar också varför mina biologiska släktingar inte stämplats med autism, eller andra diagnoser- där jag i Sverige stämplats med dylik diagnos för att de svenska läkarna och psykiatrikerna är mer än sugna på att sätta en stämpel- för att de har det där svenska hatet mot främlingar -allt som krävs är falska anklagelser och de agerar som om du redan är dömd. Blir du sedan friad eller får ärendet nerlagt så skriver de ändå skyldig i din journal- så att det förföljer dig som vuxen- när anklagelsen var från tonåren...

Det du påstår om att adopterade ofta är mer kriminella, och döms för fler brott - kan också förklaras med detta rasistiska jäv med andra svenskar.

Så, om du tas till ett annat land, tänk dig Sydafrika- sedan sker där konflikter mellan dig och den inhemska befolkningen, och långt ifrån med alla - det räcker med kanske en eller två personer - om du då blir utmålad som syndabocken vid varje konflikt, och får skulden, konsekvenserna och skiten - vilken statistik gynnar detta då? Du bidrar till negativ statistik som säger att din grupp är mer kriminell än de inhemska, men tänk då om institutionerna som hanterar ärendena - psykiatrin, socialen och polisen -tänk då om dessa är jäviga med den inhemska befolkningen mot dig, och aktivt försöker skapa just den statistiken för att kunna bevisa att "adoptivbarnen är mer kriminella och det beror på deras ursprung" - eller alternativt på psykisk ohälsa som i sig beror på som du säger "blandras".

Det jag säger är att de skaffar den statistik de vill ha, de jobbar för att få in den statistik de vill ha - de ljuger och gör vad som helst för att få in den statistiken - här menar jag dock att polisen är tvingad till att köra ett mer rent spel, där socialen och psykiatrin kan göra vad som helst!

Med detta sagt, kan man påstå att vita svenska ungdomar ofta beter sig lika illa eller värre i skolan- men olikt adoptivbarnen så får de inte skulden, inte straffen- faktum är att psykiatrin och socialen tenderar att skriva om vita svenska barn som offer, skriva ner deras del bråk till "verbala provokationer" och förstora upp adoptivbarnets roll.

Du får ungefär samma rättvisa som adoptivbarn i Sverige, som du får som vit bonde i Sydafrika - Sverige är Sydafrika för adoptivbarn- de är jäviga mot oss och utmålar oss till skurkarna vid varje konflikt - därefter delas det ut psykiska störningar - och de vita som gjorde samma saker eller värre går helt fria.

Systemet är på deras sida, på samma sätt som Sydafrika är på den svarte mannens sida. Det är ju för fan ett riggat samhälle där vi inte får en rättvis chans att vinna.

Gällande att flytta tillbaka till födelselandet, varför tror du att det svenska samhället inte låter adoptivbarn lära sig sina födelseländers språk i skolan? Likt flyktingar/riktiga invandrare får? För att de vill inte att vi ska lämna Sverige någonsin. De anser att de äger oss.. De gör allt för att vi ska få det svårt att återvända, olikt Ahmed som fått lära sig Syriska i skolan och hemma, så har jag inte fått lära mig ett ord av mitt modersmål i den svenska skolan...

Vidare så kan inte folket där engelska... Ja, inte de i underklassen i alla fall.

Och som adopterad så känner man ingen. Det är i praktiken självmord att återvända under de omständigheterna- lägg därtill att flera adopterade har aldrig jobbat och lever på sjukersättning för att psykiatrin kom och förstörde.

Så hur ska man överleva där?

Jag är inte i Sverige för att jag gillar Sverige, eller vill vara här - jag är här för att svenskar tog mig hit som bebis - och jag är nu beroende - jag jämför det med att om du tar ett vilt djur från dess naturliga habitat, och föder upp det som tamdjur - så kan du inte bara placera tillbaka det och tro att allt ska gå toppen.

Nu menar jag inte att jag är ett djur, utan jag menar att det är samma logik - hade jag fått växa upp i födelselandet då hade jag haft deras språk - flytande, jag hade haft kontakter - och jag hade förmodligen haft en CW - men på grund utav adoptionen så har jag inte kunskaper i språket, ingen CW och känner i praktiken ingen i det landet.

Ja, förutom de få släktingar man snackat med på FaceBook men de kan inte ordna jobb åt en. Så hela poängen med adoptionen var att jag ska bli svensk och bo i Sverige- och Svensken har gjort allt för att man inte ska kunna återvända utan att bli en analfabet.

Det är lite slavhandel över adoptioner- de tvingar dig hit och vill inte släppa taget.

Var det positivt att bli adopterad? Upp till tonåren ja, men psykiatrin kommer och saboterar...

Jag stödjer förbud av adoptioner, och jag förstår länder som Sydkorea - de ser hur rasismen och orättvisorna i Europa- leder till att de adopterade hamnar längre ner på samhällstrappan än de hade gjort i sina egna hemländer... Där har du det riktiga problemet - att vi motverkas av institutionerna som vill ha oss på botten. Vi ges samma rättigheter, medborgarskap osv - på pappret - men när det kommer till kritan har de riggat alla myndigheter så att vi kommer sänkas för minsta anklagelse- det finns ingen rätt till advokat, rättegång eller någonting - socialen och psykiatrin skriver att man begår brott oavsett om du frias eller döms - faktum är att till och med rykten skrivs ner som sant av dem - de är extremt fientliga!

Socialen medverkade i adoptionen med. Jag tänker att de utnyttjar svenska föräldrar som vill ha barn, för att få offer de kan göra vad de vill med efter någon lögn, ett rykte eller en falsk anklagelse - eller i vissa fall domar - oavsett deras ursäkt så slutar det alltid med att den adopterade sänks och hamnar längst ner - faktum är att till och med adoptivbarn som varit deprimerade behandlas likadant, så det krävs inte brott, inte våld, inte anklagelser och inte rykten - allt som krävs är att du blir deprimerad och vips så skyller de detta på dig och en diagnos.

Vägen till diagnosen ser olika ut - men alla vägar leder till diagnosen - oftast autism, asperger eller dylikt - ibland ADHD - med hjälp av diagnosen så kan de därefter sänka dig så att du blir en förlorare och bortvald av kvinnorna.

Det är utstuderat och planerat, adoptivföräldrarna är offer på så vis att de vet inte vad de ondskefulla tjänstemännen planerar att göra mot deras adoptivbarn längre fram - oftast i tonåren - adoptivföräldrarna gör sitt bästa bara för socialen och psykiatrin att komma och förstöra hela deras 18 år långa föräldraskap - tacken från mig t.ex. blev bara hämnd för det jag fick gå igenom- "Men det var inte vi - det var ju psykiatrin" - Nej, det var ni - ni tog mig till Sverige och hade jag varit säker i Brasilien så hade det inte hänt..

Ja, jag stödjer kampen mot adoptioner.

Psykiatrin - De sabbar adoptionen. Att gå dit är att ruinera 18 års föräldraskap. Att få ditt adoptivbarn att hata dig blir resultatet.

Man tänker inte att de gett en en bra barndom, vuxenlivet hade varit bättre i födelselandet.
__________________
Senast redigerad av Druthuludi 2024-01-20 kl. 20:12.
Citera
2024-01-27, 14:15
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Jag håller inte med dig i dina teorier att "rasblandning är skadligt" - 5% av Brasilianare är svarta, 50% av Brasilianare är vita från mestadels Portugal, Tyskland, Spanien- och 45% är blandraser.
Andelen mentalt sjuka kan minska snabbt om de avlivas. Det är den vägen Kanada har valt och sedan förra året uppmuntrar myndigheterna mentalt sjuka att nyttja tjänsten assisterat självmord. Väldigt många har valt att acceptera dödshjälp.

På 80-talet i Brasilien gick polisen ut regelbundet och sköt av gatubarn. Ja, sköt dem till döds, likt gatuhundar.

Vet inte om det fortfarande sker, men vill att du ska förstå att det finns olika sätt att hantera missanpassade och icke fungerande personer på.

Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Trots att 45% är blandraser så är inte de flesta stämplade med psykiska diagnoser likt här i Sverige, jag skulle säga att vita personer med rasistiska fördomar om folk av blandad härkomst är skälet till att blandraser i Sverige anses "störda" -...blandade raser lyckas mycket bättre i både Brasilien och i USA - kanske Sverige och andra Europeiska länder tenderar att låta sina fördomar styra när de avgör om det finns diagnoser eller inte.
Anledningen till att andra raser inte lyckas i Sverige lika bra som i andra länder, är att samhälls-systemet är uppbyggt för en mycket homogen folkgrupp. För att en person ska lyckas och få jobb som vuxen, krävs ett visst temperament och en kognitiv förmåga som ligger förhållandevist högt relativt till resten av världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Som sagt, i Brasilien är 45 procent av befolkningen av blandad ras och ändå är inte ens 5 % stämplade med psykiatriska diagnoser... men många svenskar rasblandar sig med, vilket hatas av vissa svenskar -och jag som inte har svenskt blod kan då bli misstagen för resultatet av en sådan relation.
Tyvärr har västvärlden blivit infiltrerad av folkförrädare och vi matas sedan många år med hatpropaganda mot vita. Det har gjort att många inte vill ha något med den nya verkligheten att göra, vilket sorgligt nog drabbar många adopterade.

Det går dock inte att bortse eller förneka forskning som visar att blandraser har både fler och svårare mentala sjukdomar.

Citat:
Study findings indicate that youth of mixed race/ethnicity are more likely to be at risk for poor mental health outcomes, yet less likely to mitigate this risk even with similar number of external developmental assets as their single race/ethnic counterparts.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29855805/

Flera studier visar att andra raser har färre mentala problem jämfört med vita, men att personer som identifierar sig som blandraser har en större andel psykiatriska diagnoser och att fler har mått så dåligt att de försökt ta självmord.

Citat:
Students from minority groups generally reported lower rates of both symptoms and diagnoses compared with whites, with notable exceptions. Despite reporting generally lower rates of psychiatric diagnoses compared with whites, students who identified as multiracial (N=7,473) or Asian/Pacific Islander (N=7,166) were more likely to endorse having felt hopeless, so depressed that it was difficult to function, or overwhelmed by anger and were more likely to have considered or attempted suicide.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30914001/

Citat:
Studies that used subsample analyses offer initial evidence that multiracial persons are at greater risk to experience worsened mental health in comparison to white monoracial peers, and that this disparity is compounded for multiracial persons from gender and/or sexual minoritized groups.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37796429/


Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Många svenskar hyser ett hat mot "främlingar" och det är klart att med det hatet i bakgrunden så är risken överhängande att vi får en stämpel, där i mer toleranta länder som Brasilien eller USA risken knappt finns.
Svarta dödar asiater vid åsynen av dem, på gatan eller så förföljs asiaterna hem där de blir dödade.

Svarta ägnar sig även åt att döda vita. Knytnävar, pistoler, knivar och bilar används.

Är det ett tecken på tolerans?

Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Det förklarar också varför mina biologiska släktingar inte stämplats med autism, eller andra diagnoser

Det är säkerligen inget egentligt ”fel” på dig, bara att du fungerar mer som personer i ditt ursprungsland gör. Du hade troligen mått bättre och haft ett bättre liv i ditt ursprungsland.

Din diagnos har troligen väldigt lite med hat att göra och mer med att psykiatrin velat hjälpa dig. En diagnos kan hjälpa dig att få inkomst i form av bidrag, vilket kan vara mycket svårt utan diagnos.

Adoptivbarn har en genetisk skillnad som inte har något med det yttre att göra. Ofta kan det handla om temperament och kognitiv förmåga. Men det kan också handla om olika näringsbehov.

En person med mörkare hud har behov av D-vitamintillskott. Dosen bör troligen vara mycket högre än de små doser som finns i tillskotten som går att köpa på apoteket. D-vitaminbrist kan ge autism-liknande symptom.

Citat:
Quite a few studies have also demonstrated that vitamin D can help to improve symptoms of ASD children. The first report of the use of vitamin D3 for ASD treatment dates to 2014 wherein a 32-month-old boy with ASD and vitamin D deficiency was administered 150,000 IU of vitamin D3 intramuscularly every month and 400 IU/day orally for 2 months and showed improvements in ASD core symptoms in a transitory amount of time (Jia et al., 2015).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9128593/

Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Det du påstår om att adopterade ofta är mer kriminella, och döms för fler brott - kan också förklaras med detta rasistiska jäv med andra svenskar.
Nej, tyvärr, det är bara att titta på statistik. Finns även en norsk rapport som kom för några år sedan som pekade på samma sak. Tyvärr är också våldet de utför av det våldsammare slaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Så, om du tas till ett annat land, tänk dig Sydafrika- sedan sker där konflikter mellan dig och den inhemska befolkningen, och långt ifrån med alla - ... aktivt försöker skapa just den statistiken för att kunna bevisa att "adoptivbarnen är mer kriminella och det beror på deras ursprung" - eller alternativt på psykisk ohälsa som i sig beror på som du säger "blandras".
I Sydafrika uppmuntrar den svarta regeringen folkmord på vita, som nekas asyl i västländer.

Det är ingen som försöker skapa negativ statistik mot adoptivbarn. Tvärtom, enorma resurser läggs ner på att hjälpa barn med problem. Och adoptivbarn har större behov, och orsakar därmed större kostnader, än etniska barn.

Det stora resursbehovet är ett mått på adoptivbarns mående. Det är därför jag skrev att det vore bättre om du flyttade tillbaka till ditt ursprungsland. Chansen för bättre mående är stor.

Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Det jag säger är att de skaffar den statistik de vill ha, de jobbar för att få in den statistik de vill ha - de ljuger och gör vad som helst för att få in den statistiken - här menar jag dock att polisen är tvingad till att köra ett mer rent spel, där socialen och psykiatrin kan göra vad som helst!

Med detta sagt, kan man påstå att vita svenska ungdomar ofta beter sig lika illa eller värre i skolan- men olikt adoptivbarnen så får de inte skulden, inte straffen- faktum är att psykiatrin och socialen tenderar att skriva om vita svenska barn som offer, skriva ner deras del bråk till "verbala provokationer" och förstora upp adoptivbarnets roll.

Du får ungefär samma rättvisa som adoptivbarn i Sverige, som du får som vit bonde i Sydafrika - Sverige är Sydafrika för adoptivbarn- de är jäviga mot oss och utmålar oss till skurkarna vid varje konflikt - därefter delas det ut psykiska störningar - och de vita som gjorde samma saker eller värre går helt fria.

Systemet är på deras sida, på samma sätt som Sydafrika är på den svarte mannens sida. Det är ju för fan ett riggat samhälle där vi inte får en rättvis chans att vinna.

Skyll inte allt på psykiatrin. De medelålders tanterna och gubbarna på psykiatrin är lika griniga mot alla. Din attityd spelar stor roll. Mitt tips är att du funderar lite på varför någon visar missnöje, istället för att per automatik tro att personen är rasist och att alla är emot dig.

Den här offermentaliteten är destruktiv, både mot dig själv och mot andra.


Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Gällande att flytta tillbaka till födelselandet,

Så hur ska man överleva där?

Man tänker inte att de gett en en bra barndom, vuxenlivet hade varit bättre i födelselandet.

Du får börja med att lära dig språket. Och se till att lära dig ett hantverk.

Hantverkare behövs överallt och så länge du kan göra dig förstådd, så fixar du det.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in