Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-26, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slUrp42
Tack för svaret! Upplever du att du är mer fokuserad på tjejer IRL nu? Påverkar no fap din sexuella prestanda på något vis? Kan tänka mig att man blir mindre uthållig, men man kanske blir mer lätterigerad?

Jag är betydligt mer fokuserad på tjejer IRL nu än när jag runkade och tittade på porr. Det stämmer att man blir mindre uthållig när man har sex, men det är för att man blir så mycket kåtare och att stimulansen känns mycket mer så man kommer snabbare pga det. Upplever stor skillnad när jag har sex jämfört med förut. Känner mig så väldigt mycket mer upphetsad av tjejer IRL nu. Minns att min första tanke när jag knullade efter ett långt uppehåll från porr var att "fan det är såhär sex verkligen ska kännas". Skillnaden var som natt och dag i mitt fall.

Dock ska man ha i åtanke att när hjärnan vänjer sig av från porrberoendet så hamnar man ofta i något som kallas flatline i ett par dagar/veckor/månader där sexlusten och ibland måendet överlag sjunker kraftigt. Det är dock helt normalt och går alltid över efter en tid.
Citera
2024-09-26, 11:24
Medlem
slUrp42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubidub

Dock ska man ha i åtanke att när hjärnan vänjer sig av från porrberoendet så hamnar man ofta i något som kallas flatline i ett par dagar/veckor/månader där sexlusten och ibland måendet överlag sjunker kraftigt. Det är dock helt normalt och går alltid över efter en tid.

Aha! Det var bra info att ha om det skulle kännas så efter ett tag. Tack!
Citera
2024-09-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slUrp42
Är det självvalt att inte få utlösning alls under så lång tid? Det är väl inte mot ”reglerna” att få utlösning vid sex?
Det är självvalt, kan endast onanera till porr och det känns smutsigt I psyket och kroppen, jag vill helt enkelt inte längre och upplever positiva saker med att avstå men istället blir det ett konstant tryck I rumpan och bollarna farn morgon till kl 17:00 vet inte varför det slutar just då
Citera
2024-09-29, 14:11
Medlem
Hur lång tid tog det för er som har hållit på med nofap länge att återfå adrenalinet? Det känns som att det är orsaken till hur man får stånd etc.

Är vecka 3 nu typ men har ingen adrenalin. Helt dött på den punkten. Jag tror att adrenalin även motverkar fett också därav dadbod när man inte längre producerar radeenalin
Citera
2024-09-29, 14:12
Medlem
Citat:
Jag är betydligt mer fokuserad på tjejer IRL nu än när jag runkade och tittade på porr. Det stämmer att man blir mindre uthållig när man har sex, men det är för att man blir så mycket kåtare och att stimulansen känns mycket mer så man kommer snabbare pga det. Upplever stor skillnad när jag har sex jämfört med förut. Känner mig så väldigt mycket mer upphetsad av tjejer IRL nu. Minns att min första tanke när jag knullade efter ett långt uppehåll från porr var att "fan det är såhär sex verkligen ska kännas". Skillnaden var som natt och dag i mitt fall.

Hur vet man att man är över flatlinen då?? Jag är i den nu säkert
Citera
2024-09-30, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Hur vet man att man är över flatlinen då?? Jag är i den nu säkert

Man börjar få morgonbånge igen, tjejer börjar bli intressanta att titta på igen och upplevs mer upphetsande. Sen blir humöret och allmäna måendet bättre. Det är dock inte så att flatlinen går över på en gång utan det kan gå successivt att det blir bättre.

Sen kan givetvis porrsuget återuppstå igen beroende på hur långt man kommit från att vänja av hjärnan från det. Att flatlinen är över betyder ju inte nödvändigtvis att rebooten är klar men man har kommit en bra bit på vägen. Ha i åtanke dock att det finns risk att hamna i ännu en flatline innan man är helt återställd om det vill sig.
Citera
2024-09-30, 12:38
Medlem
Citat:
Man börjar få morgonbånge igen, tjejer börjar bli intressanta att titta på igen och upplevs mer upphetsande. Sen blir humöret och allmäna måendet bättre. Det är dock inte så att flatlinen går över på en gång utan det kan gå successivt att det blir bättre.

Sen kan givetvis porrsuget återuppstå igen beroende på hur långt man kommit från att vänja av hjärnan från det. Att flatlinen är över betyder ju inte nödvändigtvis att rebooten är klar men man har kommit en bra bit på vägen. Ha i åtanke dock att det finns risk att hamna i ännu en flatline innan man är helt återställd om det vill sig.

Hade återfall igår. 2.5vecka klarade jag mig sedan tog tristes mig.

Känner mig helt död.
Citera
2024-09-30, 16:01
Medlem
Rebali179s avatar
#check stämmer av än så länge för September.
Tänk att det redan är 1 oktober i morgon.
Citera
2024-10-03, 13:40
Medlem
Dags för en ny streak.. Har mått ganska bra ett tag då jag inte konsumerat så mycket porr men senaste månaden gick det till överdrift igen och min trötthet och hjärndimma kom tillbaka. Blir helt väck.
Känns som man blir dement och har svårt att utrycka sig (i tal) och minnen sviktar.

Kan nästan 100% säga att det beror på att jag suttit i många timmar och edgat till porr för många gånger under en period. Det är som om något system överbelastas och pajar. Efter det känner jag inte ett skit.
Dopaminet är verkligen i botten så antar det är dopaminsystemet som inte klarar av det.

Är väl lsom krash efter MDMA eller liknande. Tar för mig ofta över två veckor innan det börjar ljusna av erfarenhet. Har gått 10-dagar och det känns väl marginellt bättre.
Citera
2024-10-03, 16:45
Medlem
Rebali179s avatar
#check Än så länge går det bra
Men det börjar bli riktigt jobbigt i drömmarnas värld
Citera
2024-10-03, 22:18
Medlem
Då var man uppe på 90 dagar igen utan porr. Jag runkade dock en gång för 46 dagar sedan men det var åtminstone utan porr, fantiserade inte ens om porr den gången.
Citera
2024-10-07, 22:35
Medlem
Råkade visst blir en runk nyss. Första runken på 50 dagar och andra på 94 dagar. Inget porr dock, det har jag inte sett alls på dessa 94 dagar men tänkte väl egentligen hålla mig ifrån att runka. Ska åtminstone satsa på 90 dagar utan att runka nu till efter nyår till att börja med och då blir det givetvis fortsatt att hålla mig ifrån porren oavsett.

Jag har däremot inte haft speciellt mycket sug att kolla på porr under denna period oavsett om jag varit i flatline eller ej. De två gångerna jag runkat nu har ingen porr varit inblandad, inte ens i fantasin. Jag inbillar mig att hjärnan börjat dra sig mer mot tjejer IRL även om jag inte lyckats få till det på den biten det senaste halvåret.

Osäker på hur dåligt det är att runka om man bara gör det extremt sällan och utan porr. Porren vet jag ju att det är den som fuckar upp hjärnan men för att vara på säkra sidan är det väl bäst att inte runka heller oavsett och försöka spara sig till ett eventuellt knull nån gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in