Citat:
Ursprungligen postat av
slUrp42
Tack för svaret! Upplever du att du är mer fokuserad på tjejer IRL nu? Påverkar no fap din sexuella prestanda på något vis? Kan tänka mig att man blir mindre uthållig, men man kanske blir mer lätterigerad?
Jag är betydligt mer fokuserad på tjejer IRL nu än när jag runkade och tittade på porr. Det stämmer att man blir mindre uthållig när man har sex, men det är för att man blir så mycket kåtare och att stimulansen känns mycket mer så man kommer snabbare pga det. Upplever stor skillnad när jag har sex jämfört med förut. Känner mig så väldigt mycket mer upphetsad av tjejer IRL nu. Minns att min första tanke när jag knullade efter ett långt uppehåll från porr var att "fan det är såhär sex verkligen ska kännas". Skillnaden var som natt och dag i mitt fall.
Dock ska man ha i åtanke att när hjärnan vänjer sig av från porrberoendet så hamnar man ofta i något som kallas flatline i ett par dagar/veckor/månader där sexlusten och ibland måendet överlag sjunker kraftigt. Det är dock helt normalt och går alltid över efter en tid.